ایسنا نوشت:

معاون درمان سازمان تامین اجتماعی با اشاره به اصلاح تعرفه پرداختی به پزشکان طرف قرارداد سازمان تامین اجتماعی گفت: افزایش تعرفه‌ها هیچ تاثیری بر افزایش هزینه‌های پرداختی از جیب بیماران ندارد؛ این در حالیست که افزایش تعرفه صرفا پزشکانی را شامل می‌شود که در مراکز درمان ملکی تامین اجتماعی و در مناطق محروم و اورژانس مشغول فعالیت هستند.

محمدعلی همتی ضمن تاکید بر تلاش تامین اجتماعی به منظور کاهش عواملی که باعث از دست رفتن نیروها (پزشکان) شده است، تاکید کرد: اولویت اصلاح مبلغ پرداختی تعرفه‌ها با پزشکانی است که در مناطق محروم و بخش اورژانس مراکز خدماتی مشغول ارائه خدمات هستند.

وی بدون اشاره به کف و سقف مبلغ پرداختی به پزشکان با توجه به افزایش تعرفه‌ها افزود: نمی‌توان عدد دقیقی را به عنوان افزایش تعرفه پزشکان طرف قرارداد تامین اجتماعی مطرح کرد چرا که این مساله به عوامل مختلفی همچون محرومیت منطقه خدمت، تعداد بیماران مورد معاینه قرار گرفته توسط پزشک، میزان حضور در محل کار، سابقه کاری و ... بستگی دارد.

لازم به ذکر است معاون درمان سازمان تامین اجتماعی روز گذشته در نشستی خبری از تصویب طرح «اصلاح نظام پرداختی به پزشکان» خبر داده و گفته بود: از سال آینده تعرفه‌های پرداختی پزشکان با افزایش 40 تا 100 درصدی روبرو خواهد بود که میزان افزایش این تعرفه‌ها بستگی به موقعیت و شرایط حوزه خدمت پزشکان دارد.

وی همچنین در ادامه اظهار کرده بود: سازمان تامین اجتماعی در گذشته با داوطلبان بسیاری برای ورود به بخش درمان روبرو بود اما در سال‌های اخیر به خاطر عدم اصلاح نظام پرداختی به پزشکان به ویژه در مناطق کمتر توسعه یافته با تقاضای بسیار کمی روبرو هستیم به شکلی که در برخی مناطق بیمارستان‌هایی احداث شده اما به علت عدم جذب نیرو نتوانسته‌ایم آن‌ها را افتتاح کنیم.

وی با بیان این که با اصلاح نظام پرداختی به پزشکان به نقاط محروم و اورژانس توجه ویژه‌ای شده است، گفته بود: برای این مناطق منافع بیشتری را در نظر گرفته‌ایم و در برخی مناطق با افزایش 100 درصدی تعرفه‌ها مواجه هستیم.

4646

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 335042

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • عباس A1 ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
    4 0
    قراربود 80 درصد تهرفه را بیمه بپردازد نه اینکه برعکس شود و مردم 80 درصد بپردازند
  • ali IR ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
    3 0
    پس به چه معناست؟؟؟ آیا به این معناست که عیدی ها و پاداش میلیاردی روسای تامین اجتماعی کم می شود؟ یا کمک به سازمان ایتام مجهول المکان؟؟؟؟ به چه معناست دقیقا؟؟؟
  • جراح A1 ۱۲:۲۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
    4 0
    چرا 3 ساله کتب مرجع تعرفه /کتاب k/چاپ جدیدو ترجمه شده ولی اجرا نمیشه؟ و کتاب فعلی مال سال 1984 هست که تا امروز در خارج چند بار اصلاح شده.فقط چون بیمه ها میخوان شرایط بنفع خودشون باشه.......و عددk در کجای دنیا 3 دلاره؟؟؟؟؟ یه مثال: در کتاب قبلی اپاندکتومی 10k هست که بر اساس هرk که در بخش دولتی 8800تومنه میشه 88000تومن /البته اغلب جاها 50تا70درصدش رو به جراح میدن که با کسر 10درصد مالیات میشه زیر 50 هزار تومن که اونم حدود یه سال بعد میدن/در صورتیکه کتاب جدید همین عمل 16k هست. بیمه ها و دولت فرافکنی میکنن سال 85 یک گروه کارشناسی بررسی کردند و اعلام کردند k واقعی باید3.5 برابر باشه.تو این 7 سال هم درخواست افزایش سالانه 20 تا 25 درصد بوده ولی 9 تا 15 درصد در سال اضافه شد. یه مسوول جواب بده لطفا
  • بی نام IR ۱۴:۳۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
    2 6
    افزایش تعرفه های پزشکی خیانت آشکار به حقوق بیماران است و فربه شدن پزشکان