انتشار اسامی پزشکان زیرمیزی بگیر به اعتماد مردم به جامعه پزشکی ضربه می زند

مدیرکل نظارت بر درمان و اعتبار بخشی وزارت بهداشت گفت: جوسازی در خصوص دریافت های غیرمتعارف، پیگیری های قانونی وزارت بهداشت در این خصوص را بی نتیجه می سازد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نفل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت،دکتر سید سجاد رضوی گفت: وقتی بدون هماهنگی با مسئولان وزارت بهداشت اقدام به انتشار اسامی برخی از پزشکان تحت عنوان پزشکانی که دریافت های غیرمتعارف داشته اند می شود، تمام اقدامات دیگر وزارت بهداشت برای کنترل این پدیده نیز تحت الشعاع قرار می گیرد.این گونه اقدامات جز اینکه به روابط پزشک و بیمار و اعتماد مردم به جامعه پزشکی ضربه بزند نتیجه دیگری ندارد.

دکتر رضوی گفت: برای برخورد با تخلفات پزشکی و رسیدگی به شکایات مردمی در این زمینه روند مشخصی وجود دارد، پس از بررسی موضوع در دانشگاه‌ها، موارد مربوطه جهت بررسی بیشتر به تعزیرات و نظام پزشکی معرفی می‌شوند و در این مرحله در صورت تأیید تخلف، طبق قانون برخورد لازم صورت می‌گیرد.

وی همچنین گفت: اسامی 14 پزشک اعلام شده در رسانه ها نیز تنها نمونه‌ای از فهرست ارسالی بوده و انجام این چنین بررسی‌هایی برای اولین بار نبوده که اتفاق می افتاده است و بی‌تردید برای آخرین بار هم نخواهد بود.

دکتر رضوی ضمن انتقاد از انتشار اسامی این پزشکان، گفت: اسامی این 14 پزشک در حالی منتشر شده که تخلف آنها تایید نشده است بلکه شکایت از آنها صرفاً بر اساس شکایت‌های تلفنی، حضوری یا بررسی‌های دانشگاهی بوده است.

مدیرکل نظارت بر درمان و اعتبار بخشی در این باره گفت: بر اساس آخرین گزارش سازمان نظام پزشکی، شکایت هفت مورد از آنها اصلا وارد نبوده است؛ به طوری که پزشک نامبرده شده در رسانه ها یا در ایران نبوده یا در رشته مطرح شده، فعال نیست.حدود هفت مورد دیگر را سازمان نظام پزشکی بررسی کرده و جهت اقدامات بعدی به دادسرای مربوطه ارجاع داده است. بنابراین اعلام این اسامی به هیچ عنوان اخلاقی نبوده است.

دکتر رضوی ادامه داد: همچنین در صورت تایید نظام پزشکی یا تعزیرات، اجازه انتشار اسامی افراد نیز تنها با قاضی است و نمی‌توان نام کسی را با عناوینی تحت عنوان دانه درشت‌ها، زیرمیزی بگیران و اصطلاحاتی از این قبیل در رسانه‌ها منتشر کرد.

مدیرکل نظارت و اعتباربخشی امور درمان گفت: وزارت بهداشت، سازمان نظام پزشکی و مجلس مصمم هستند که با حرکت به سمت تعرفه‌های واقعی، زمینه تعرفه غیرمتعارف را از بین ببرند.

وی تأکید کرد: به هیچ وجه با دریافت های غیرمتعارف موافق نیستیم و با تخلفات احتمالی نیز بر اساس قانون برخوردهای لازم صورت می‌گیرد.

4646

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 335006

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 22
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • خیشه A1 ۰۷:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
    22 3
    مردم ما خیلی وقت است به پزشکان اعتماد ندارند. کافیست یک سر به بیمارستانها بزنی. من خودم چند وقت پیش به علت ناراحتی آپاندیس تحت عمل جراحی قرار گرفتم به صورت اورژانس. بعد از عمل دکتر من را 3 بار به مطبش کشاند و هر دفعه به بهانه های واهی مثل گفتن اینکه روزه بگیرم یا نه و یا دادن مرخصی استعلاجی هر دفعه 25 هزار تومان بیشتر از نرخ مصوب از من پول گرفت. ااااااااااااعععععععععععتتتتتتتتتممممممممماااااااااااااددددددددددد !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • بی نام IR ۰۷:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
    13 0
    كاش اين مسئله رو يكبار حل ميكردند
  • بی نام IR ۰۷:۲۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
    23 3
    از این بنده خدا بپرسید شما از کدام اعتماد حرف می زنید؟ اغلب اونایی که به بیمارستان رفت و آمد داشته اند با این مسئله درگیر بوده اند، بنابراین اعتمادی نبوده که صدمه ببیند.
  • بی نام A1 ۰۷:۳۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
    48 6
    واقعا خیال می‌کنی مردم به جامعه‌ی پزشکی کشور اعتماد دارند؟ از نظر من پزشک‌های امروزی صرفاً کاسب هستند و تنها چیزی که براشون اهمیت داره پوله. به همین دلیل بیمارها رو به چشم عابر بانک نگاه می‌کنند و تمام حرمت و احترامی که براشون قائل‌اند به اندازه‌ی مقدار پولی هست که تو جیب‌شونه. واضحه که در هر صنفی از جمله پزشکی خوب و بد وجود داره، اما بر اساس تجریه‌ی من تعداد پزشکان پول‌پرست به قدری زیاده که اکثر مردم به طور پیش‌فرض به دکتری که دارند می‌رند اعتماد ندارند.
    • بی نام A1 ۱۵:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
      5 2
      دقیقا....حرف دل منو زدی. بنده حسی که به پزشکان دارم همون حسی هست که به صاحبان بنگاه های املاک دارم...حتی بدتر چون حداقل بنگاه های املاک فقط با پول آدم بازی می کنند ولی این ها با جون آدمها!
  • محمد A1 ۰۷:۳۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
    17 27
    وقتی اون اقا بگم بگم رو باب کرد نتیجه اش همین می شود! که عده ای بدون مدرک و سند(حتی اگر سند هم داشته باشند بدون ثابت کردن اون)به همه تهمت میزنند.این کار جز انتشار بی اخلاقی در جامعه نتیجه دیگری ندارد.تازه خودشون رو عدالت خواه نیز میدانند!!
  • بی نام A1 ۰۷:۴۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
    59 4
    یک دزد یک رشوه بگیر یک رانت خوار و... نباید در جامعه احساس امنیت کند وگرنه به کار خودش ادامه می دهد و فساد اقتصادی کل جامعه را در بر می گیرد. در مورد جامعه ی پزشکی هم باید گفت اخلاقی نیست یک پزشک که با پول بیت المال درس خوانده است از مردم پول های غیر متعارف و بیش تر از حقش دریافت کند.
    • بی نام A1 ۰۸:۱۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
      23 3
      هر چند انتشار این اسامی به شدت لازم و ضروری است و حرف این آقای نظارت اساسا اشتباه و جانبدارانه است اما هیچ چیز بیشتر از وضع قوانین سفت و سخت و قاطع برای رشوه و زیر میزی در کشور به شدت احساس می شود و قاطعیت دستگاه قضایی هم لازم است و البته خود دستگاه قضایی هم باید بیشتر خودش را پاک کند تا حساب دست همه بیاید
  • بی نام A1 ۰۸:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
    8 2
    تعداد زیادی پزشکان عمومی دارند خانمهای ایرانی را سرکیسه میکنند. در مطبشان با پایینترین کیفیت و بدون تخصص و با قیمتهای نجومی کارهای مثلا زیبایی را انجام میدهند که صد البته به ضرر بیمار است. چرا وزارت بهداشت نظارت نمیکند؟
  • بی نام A1 ۰۸:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
    18 0
    خود زیر میزی به اعتماد لطمه میزند.
  • عطا IR ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
    6 0
    از اینکه پزشکان محترم باید رعایت حال بیماران را بکنند هیچ شکی نیست و اکثر پزشکان هم آدم دل رحمی هستند . و تعداد پزشکان بی رحم خیلی خیلی کم هستند هرچند که آنها هم جان شخصی را نجات میدهند ولی توی این مملکت کسی نیست که از تاجرها بازخواست کند که نا محسوس جان مردم را میگیرند و راحت زندگی و درآمدشان هم از اون پزشکانی که مد نظر است بیشتره
  • بی نام IR ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
    8 0
    چرا اسم افرادی را منتشر نمی کنند که با یک تلفن ،بدون زحمت و استرس میلیونها تومن رو جابجا میکنند و سودهای میلیاردی میبرند
  • شاگرد ليست چهارده نفره!! IR ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
    9 7
    يه آماري هم منتشر كنند كه همين پزشكان كه از نظر شما خيلي آدمهاي بدي هستند جون چندين مريض رو با دستان تواناي خودشون نجات دادند. واقعا متاسفم براي جامعه اي كه قدر نخبگان خودش رو نميدونه. هر كدوم ازين پزشكان قطعا ميتونند به راحتي در هر جاي دنيا طبابت كنند . همين نماينده هاي محترم مجلس اگه نياز به جراحي قلب داشته باشند ميرن التماس دكتر م رو ميكنند تا ايشون جراحيشون كنه!
  • بی نام A1 ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
    9 1
    به اعتقاد من تازماني كه ارگان مستقلي خارج از جامعه پزشكي وعلوم پزشكي اينكار را نظارت نكند هيج نتيجه مثبتي نخواهيم گرفت
  • علی IR ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
    4 8
    اگروزیربهداشت پزشک نباشدریشه این زیرمیزی بگیرها زودتربرچیده خواهدشد
  • بی نام A1 ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
    11 3
    اسم دزدها و زور بگیر ها .رانت خوار ها و....... اعلام نمیکنید چسبیدین به پزشکها.خب میزارن میرن از این مملکت خودمون بدبخت میشیم
  • قاسم A1 ۱۴:۴۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
    5 2
    توی خارج از کشور در صورتی که یک پزشک زیرمیزی دریافت کنه علاوه بر اینکه اجازه طبابت از دست خواهد داد بلکه سازمان مالیات تا قرون آخرش رو از اون دکتر متخلف پس خواهد گرفت. حالا اینجا راحت زیرمیزی گرفته میشه هیچ کسم خیالشم نیست.
  • ايراني IR ۰۴:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
    4 0
    لطفا اسامي رانتخواران اتوموبيل كه با جان مردم بازي ميكنند را نيز اعلام فرماييد
  • محمد IR ۰۵:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
    5 0
    به نظر من افراد سود جويي كه در مناسبتهاي فرهنگي و مذهبي ( مثل عيد نوروز ، ماه مبارك رمضان و ... ) قيمت گوشت و مرغ و ميوه و آجيل و ... بالا ميبرن و ميلياردها به جيب ميزنن جهت پيگيري و رسيدگي بايد در اولويت قرار بگيرن .
  • داود رستگار مقدم A1 ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
    2 1
    مَثَلُ الدُّنْيَا كَمَثَلِ الْحَيَّةِ لَيِّنٌ مَسُّهَا وَ السَّمُّ النَّاقِعُ فِى جَوْفِهَا يَهْوِى إِلَيْهَا الْغِرُّ الْجَاهِلُ وَ يَحْذَرُهَا ذُو اللُّبِّ الْعَاقِلُ . دنياى حرام چون مار سمى است ، پوست آن نرم ولى سم كشنده در درون دارد ، نادان فريب خورده به آن مى گرايد ، و هوشمند عاقل از آن دورى گزيند. نهج البلاغه-حكمت 119
  • f.j A1 ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
    2 0
    اگر وزارت بهداشت اساسا قصد اصلاح اینگونه ناهنجاریها را میداشت، خیلی پیشتر از این با دوستانشان برخورد مینمودند. اما متاسفانه هیچگاه چنین اراده ای در کار نبوده. لازم بذکر است ما در سال 2014 میلادی بسر میبریم. کودکان این دوره را نیز براحتی نمیتوان فریب داد. صادق باشد و شفاف عمل کنید اگر نمیتوانید پس تکیه بر جای بزرگان نزنید.
  • بی نام IR ۱۰:۲۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
    0 0
    مردم نباید به هیچ قشری اعتماد بی جا و بیش از اندازه داشته باشند اعتماد بیش از اندازه موجب فراهم شدن بستر سوء استفاده و بروز فساد است هیچ فرد یا قشری معصوم و مقدس نیست ملاک خوب یا بد بودن افراد عمل به قانون است باطن افراد را فقط خدا می بیند پس در مورد چیزی که برای ما مشخص نیست نمی توان قضاوت کرد در نتیجه معصوم و مقدس و قابل اعتمادو ... نداریم مسئولین برای فرار از مسئولیت خود از این داستان ها درمی آورند رابطه بین بیمار و پزشک بر اساس قانون و حقوق متقابل است و بس در همه جای دنیا که خدمات بسیار بهتری از کشورما در حوزه درمان ارائه می شود کسی به دنبال تقدیس پزشکان نیست همه به دنبال اجرای قانون و احترام به حقوق متقابل هستند.