با وجود عملکرد ضعیف دیوید مویس در منچستر یونایتد، سر الکس فرگوسن همچنان از او حمایت می کند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ تنها چند روز پس از اینکه سر الکس فرگوسن بازنشستگی خود را از هدایت یونایتد اعلام کرد، دیوید مویس مربی اورتون به عنوان جانشین او انتخاب شد. از همان ابتدا مشخص بود که انتخاب این مربی اسکاتلندی با نظر مستقیم فرگوسن بوده و به همین خاطر هواداران شیاطین سرخ به او لقب «آقای برگزیده» (The Chosen One) دادند. با این حال طولی نکشید که نتایج ضعیف مویس، رکوردهای خیره کننده فرگوسن را یکی پس از دیگری از بین برد تا اعتراض هواداران منچستر یونایتد بلند شود. او که تا به حال در 22 بازی لیگ برتر روی نیمکت یونایتد نشسته، در 7 بازی شکست خورده تا یکی از بدترین فصل های تاریخ شیاطین سرخ در لیگ جزیره رقم بخورد. با این حال مرد افسانه ای اولدترافورد همچنان از دیوید مویس حمایت می کند و می گوید اخراج کردن او در شرایط فعلی کار احمقانه ای است: «هرگز نمی توانم درک کنم که چرا باشگاه مربیان خود را به سرعت عوض می کنند. اعضای هیئت مدیره یک باشگاه پیش از استخدام یک مربی باید در مورد کیفیت او بحث کنند.»

او ادامه می دهد: «شما باید به شخصیت و فلسفه مربیان نگاه کنید. اگر برای انتخاب این مربیان دلیلی داشته اند پس چرا با آنها ادامه نمی دهند، این مسئله برای من بسیار احمقانه است! به نظر من نیازی به اخراج نیست.» فرگوسن البته دست مسئولان باشگاه منچستر یونایتد را در تصمیم گیری برای مویس باز می گذارد و می گوید:‌ »یونایتد می تواند هر کاری که بخواهد را انجام دهد. آنها فلسفه و تاریخچه بی نظیری دارند و همیشه بهترین انتخاب را انجام می دهند.»

سر الکس فرگوسن در حالی این صحبت ها را بر زبان می آورد که در سال 1986 پس از کسب 10 عنوان قهرمانی با تیم آبردین اسکاتلند پا به منچستر یونایتد گذاشت اما شش سال طول کشید تا اولین قهرمانی اش را با شیاطین سرخ جشن بگیرد. با این وجود صدرنشینی در سال 1993 مقدمه ای بود برای 12 قهرمانی دیگر او در لیگ برتر جزیره. همه اینها دلیلی شده که فرگوسن از دیوید مویس حمایت کند و از هواداران منچستر یونایتد بخواهد همچنان در مورد او صبور باشند. شاید آنچه که هواداران این تیم در آیینه می بینند، فرگی در خشت خام می بیند.

252 43

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 334669

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ارش A1 ۲۱:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۵
    59 3
    فنى ترين و با شخصيت ترين مربى فوتبال
  • بی نام IR ۲۱:۰۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۵
    12 38
    حتما باید سکته مون بده فرگی جان؟ اگه از اول مورینیو رو انتخاب کرده بودی الان وضعمون این نبود.
  • علیرضا از کرج A1 ۲۳:۲۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۵
    54 5
    مطمئنا باید به سر الکس فرگوسن لقب بهترین مربی قرن رو داد اما بعید میدونم که تماشاگرا و مسئولان منچستر مثل سالهای اوایل دهه نود صبر و حوصله داشته باشند چون منچستر الان یه بنگاه اقتصادی بزرگه و سهامداران بخاطر سود خودشان از تیم فقط برد میخوان به احتمال زیاد کی روش مربی بعدی منچستره