گفته می شود موبایل های نسل بعدی با ضربان قلب، ریه ها و دیافراگم در حالی که باطری آنها روی بدن انسان کاشته شده، کار خواهند کرد.

 

گروهی از محققان امریکایی-چینی موفق شده اند از ضربان قلب انرژی تولید کنند و آنها امیوارند با کاشت باطری روی بدن، بتوانند انرژی مورد نیاز برای موبایل را تامین کنند.

تبدیل حرکت اندام های بدن به انرژی کار راحتی است و باید بورد کامپیوتری متصل به باطری ورقه ای را به نقطه مورد نظر چسباند.

در مراحل پیشرفته تر می توان گجت های پوشیدنی را نیز به لیست موبایل ها افزود تا برای تولید انرژی نیاز به شارژرهایی که اینک وجود دارند، نباشد.

نیروگاه برقی که به بدن وصل می شود از طریق مواد و حسگر های پیزو الکتریسیته ( که در مبدل ها انرژی الکتریکی را به مکانیکی و یا بالعکس تبدیل می کنند) متصل به پلاستیک سازگار با محیط زیست و متشکل از روبان نانو تیتانات زیرکونات سرب تولید انرژی می کند. در واقع روبانی ساخته شده از نانو که دارای تیتانات زیرکونات سرب است روی ورقه پلاستیکی سازگار با محیط زیست قرار گرفته و نیروگاه تولید انرژی در مقیاسی که در تصویر می بینید، شکل می گیرد. (تیتانات زیرکونات سرب Lead zirconate titanate با فرمول شیمیایی (سرب[زیرکونیمxتیتانیم1-x]O۳ 0≤x≤1) یک ترکیب شیمیایی با شناسه پاب‌کم ۱۵۹۴۵۲ است. که جرم مولی آن 303.065 to 346.4222 g/mol است.)

همچنین یکسو کننده یکپارچه که مبدل سیگنال الکتریکی است و یک باطری قابل شارژ در مقیاس بسیار کوچک روی ورقه پلاستیکی قرار می گیرند.

تیم مذکور تجربه نصب این دستگاه را روی گاو داشته و حتی با چسباندن دو عدد از این پلاستیک های نانویی دو برابر نیز انرژی تولید کرده است.

محققان امیدوارند در آینده نزدیک برای کاشت های پزشکی بتوانند از این فناوری بهره بگیرند. مانیتور ضربان قلب، ضربان ساز قلب، شبیه سازهای عصبی در این دسته جای می گیرند.

منبع: مد گجت

56502

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 334448

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • امید IR ۲۱:۰۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۴
    22 0
    برای اینکه زودتر شارژ بشه یکم دو بریم بد نیستا
  • بی نام A1 ۲۱:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۴
    17 2
    اگه قلبی هم بمونه واسمون
    • بی نام A1 ۰۶:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۵
      10 1
      قلبم که دیگه قلب نیست بگو جگر زلیخا:(
  • محمدحسین EU ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۵
    6 2
    30سال دیگه در ایران میاد
  • بی نام A1 ۱۶:۰۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۵
    2 1
    برای تپش قلبیا خوبه
  • بیکار US ۱۷:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۵
    3 1
    سئوال علمی فنی پزشکی قانونی حقوقی شرعی: «اگر موبیل کسی شارژ نشود آیا می توان حکم به مرگ قلبی صاحب موبیل کرد؟»