مدیرکل اسناد هویتی سازمان ثبت احوال کشور از صدور 1750000 جلد شناسنامه مکانیزه در 9 ماهه سالجاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از اداره کل روابط عمومی و اموربین الملل ثبت احوال، محسن اسماعیلی گفت: استان تهران با صدور 240000 جلد شناسنامه و استان سمنان با صدور 16000 جلد شناسنامه به ترتیب بیشترین و کمترین شناسنامه مکانیزه را صادر کرده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه هیچ فراخوان و اجباری برای تعویض شناسنامه‌های قرمز رنگ قدیمی وجود ندارد و این شناسنامه‌ها همچنان دارای اعتبار هستند گفت: کسانی که به سن 15 سال رسیده‌اند، افرادی که شناسنامه آنها مفقود شده یا اصلاح مشخصات داشته‌اند، هموطنانی که شناسنامه آنها مستعمل شده و نیز افرادی که شناسنامه آنها از درجه اعتبار ساقط شده است بایستی برای تعویض شناسنامه خود اقدام کنند.

مدیرکل اسناد هویتی سازمان ثبت احوال کشور یادآور شده: هزینه تعویض شناسنامه برابر مصوبه سال 1392 مجلس شورای اسلامی که به نام ثبت احوال به حساب خزانه وارد می‌شود مبلغ 15 هزار تومان می‌باشد.

 افرادی که به سن 15 سال می‌رسند در صورت اقدام برای تعویض شناسنامه ظرف یکسال 10هزار تومان هزینه پرداخت می‌نمایند و اگر بعد از 16سالگی اقدام نمایند باید 5هزار تومان جریمه علاوه بر هزینه بپردازند.

وی همچنین هزینه صدور شناسنامه المثنی نوبت اول را 20هزار تومان، المثنی دوم را 40هزار تومان و المثنی سوم به بعد را 100هزار تومان اعلام کرد.

مدیرکل اسناد هویتی سازمان ثبت احوال کشور تاکید کرد: شناسنامه و کارت شناسایی ملی سند معرفی و هویت فرد و یک سند حاکمیتی است لذا افراد نمی‌توانند آن را ودیعه گرفته و یا به دیگران بعنوان ودیعه بسپارند در صورت انجام چنین کاری مجازاتهایی برای آن در نظر گرفته شده است.

4646

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 334064

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۲
    4 0
    خیلی نامردیه .تو شناسنامه ام محل حوزه تولد پدرم نوشته شده بود "قشقایی" زمانی که در خواست دادم حذفش کردند و گفتند نام اقوام تو شناسنامه های جدید نباید درج بشه!!!!!!!!!!!!1
  • بی نام EU ۱۵:۱۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۲
    5 0
    یه فکری به حال اشخاصی که فوت کرده اند و از مدارک هویتی شان مثل شناسنامه و کارت ملی در سیستم مالی و بانکی سوء استفاده می شود بکنید