شرق نوشت:

نسرین فروتنی 44‌ساله و آذر حق‌نظری 60‌ساله دو جان‌باخته حادثه آتش‌سوزی کارگاه خیاطی در خیابان جمهوری تهران در روز یکشنبه بودند. صحنه دلخراش سقوط این دونفر از ارتفاع بلند ساختمانی که در شعله‌های آتش می‌سوخت را از آن روز تاکنون، میلیون‌هانفر در عکس‌ها و فیلم‌های ضبط‌شده از حادثه دیده‌اند.

این حادثه اگرچه فقط دو جان‌باخته بر جای گذاشت، اما چندین خانواده را به عزا نشاند و احساسات میلیون‌ها نفر را جریحه‌دار کرد. اما پرده از بخش مهمی از مشکلات شهر تهران و ضعف‌های مدیریتی آن هم برداشت. ضعف‌هایی که اگر در این حادثه خود را نشان نمی‌داد حالا این دو زن زنده و در کنار خانواده‌های خود بودند.

به همین دلیل است که حالا خانواده‌های داغدار این دو نفر تاکید می‌کنند که از نظر آنها عامل اصلی مرگ عزیزانشان کوتاهی آتش‌نشانی تهران است و به‌همین دلیل از این سازمان شکایت خواهند کرد.

آذر حق‌نظری 10سال پیش از شوهرش جدا شده بود، دوفرزند داشت یک‌پسر و یک‌دختر، دخترش خارج از ایران است و او در منطقه 10 تهران در خیابان قصرالدشت با پسر و عروسش زندگی می‌کرد. او تا سه‌ماه پیش در کارگاه خیاطی محل حادثه به کار مشغول بود اما پس از آن اینجا را ترک کرده بود. در روز حادثه برای پیگیری حقوق ‌معوقه خود به محل حادثه می‌رود که آتش‌سوزی به وقوع می‌پیوندد.

محسن اکبرزاده فرزند 32‌ساله او در رابطه با آنچه در روز حادثه به وقوع پیوست اینگونه توضیح می‌دهد: «در اولین لحظات شروع آتش‌سوزی مادرم با من تماس گرفت و با ترس و لرز گفت محسن کارگاه آتش گرفته و همه‌جا را دود گرفته است، هرجا هستی خودت را به من برسان، کمکم کن. تلفن قطع شد و من با سرعت خودم را به آنجا رساندم، دیدم که دود سیاه و زبانه‌های بزرگ آتش از پنجره‌های ساختمان بیرون می‌زند، یک عده از پنجره بیرون را نگاه می‌کردند و درخواست کمک داشتند، دو خانم هم از نرده‌های پنجره بیرون آمده بودند. مردم هم جمع شده بودند و ماشین‌های آتش‌نشانی در پای ساختمان در حال آماده‌شدن بودند. از مردم شنیدم که ماشین آتش‌نشانی اولی که رسیده بود نردبانش باز نشد. کمی بعد من متوجه شدم یکی از زن‌هایی که از پنجره بیرون آمده مادر خودم است. با گریه و بغض فریاد می‌زدم که کمکش کنید، اما صدایم به جایی نمی‌رسید. کمی بعد خانم فروتنی سقوط کرد، مادر من اما بیشتر از پنج‌دقیقه خودش را نگه داشته بود و تحمل کرد. اما در همین فاصله یکی از آتش‌نشان‌ها شروع کرد به آب‌پاشی، به‌جای آنکه شیلنگ آب را به سمت شعله‌های آتش بگیرد آن را به طرف مادرم گرفته بود و او را خیس می‌کرد، در صورتی‌که آتش در سمت دیگر ساختمان بود. در نهایت مادرم نتوانست بیشتر از این خودش را نگه دارد و او هم سقوط کرد.» (بغض میان حرف‌هایش می‌پرد و بعد گریه می‌کند)

اکبرزاده کمی بعد بغضش را کنترل می‌کند و ادامه می‌دهد: «مگر مادر پیر من چقدر توان داشت که خودش را در آن ارتفاع نگه دارد، آتش‌نشان‌ها هم به‌جای آنکه به او کمک کنند به او آب پاشیدند، اگرچه من خودم شاهد این ماجرا بودم اما این فقط حرف من نیست، در فیلم‌هایی که از روز حادثه گرفته شده به‌وضوح این مساله مشخص است. آب ماشین‌های آتش‌نشانی پر از کف بود و همه‌جا را لیز کرد، بدون شک لیزشدن قسمت‌هایی که مادرم خودش را با آنها گرفته بود نقش اصلی را در سقوط او داشت. علاوه بر این باید پرسید چرا آنها نردبان درست و تشک نجات نداشتند، چرا نحوه درست‌آب‌پاشیدن در موقعیت حساسی مثل این حادثه را بلد نبودند.»

فرزند مرحوم آذر حق‌نظری در ادامه  می‌گوید: «همان روزی که حادثه رخ داد به کلانتری محل رفتم و شکایتی از آتش‌نشانی و صاحب کارگاهی که حادثه در آن به وقوع پیوست تهیه و تنظیم کردم، قطعا برای آنکه خون مادرم پایمال نشود تا هر جایی که امکان داشته باشد این شکایت را پیگیری خواهم کرد. امیدوارم رسانه‌ها هم نه برای مادر من که به خاطر پیشگیری از وقوع چنین حوادثی و برای حفاظت از جان بقیه شهروندان که جان خود را در چنین حوادثی از دست ندهند ما را در این قضیه همراهی کنند.»

دیگر مقتول این حادثه نسرین فروتنی نیز چندسال پیش از همسرش جدا شده بود و در طبقه بالای خانه پدری‌اش تنها زندگی می‌کرد. او تنها یک دختر داشت، دختری متولد سال 1371 که به دلیل ابتلا به اختلال ذهنی از مدت‌ها پیش در یکی از مراکز بهزیستی نگهداری می‌شود. او هنوز از مرگ مادر خود در حادثه دلخراش روز یکشنبه اطلاع ندارد. خانم فروتنی دیپلم خیاطی داشت و به همین دلیل از هشت سال پیش تاکنون در این کارگاه خیاطی به کار مشغول بود.

خانه محل زندگی خانواده فروتنی در شهرک مطهری کیانشهر تهران است، دیروز نیز مراسم سومین روز درگذشت او با حضور اعضای خانواده و همسایگان در مسجد «باب‌الحوائج» این شهرک برگزار شد. حاج امید فروتنی پدر نسرین فروتنی و بازنشسته نیروی انتظامی هفت فرزند داشت، سه‌پسر و چهاردختر، حادثه روز یکشنبه اما یکی از دخترانش را از او گرفته است. بقیه اعضای خانواده و دیگر اعضای فامیل در سومین روز مرگ عزیزشان در خانه کوچک او جمع شده‌اند. بنرها و دسته گل‌های ابراز همدردی سرتاسر کوچه محل زندگی آنها را پر کرده است، از پنجره‌های ساختمان صدای گریه و زاری می‌آید.

همه اعضای خانواده سیاه پوشیده‌اند، از چشم‌های قرمز و پف‌کرده‌شان می‌توان شب و روزهای پر بغض و گریه‌ای که داشته‌اند را حدس زد. مجید فروتنی برادر بزرگ‌تر نسرین شروع به صحبت می‌کند و اول از همه می‌گوید: «من و خواهر و برادرانم اولین خواهشی که از شما داریم این است که در این قضیه ما را تنها نگذارید.» بعد درباره روز حادثه اینطور توضیح می‌دهد: «روز حادثه و در هنگام آتش‌سوزی یکی از همکاران نسرین با ما تماس گرفت و ماجرا را توضیح داد، اما نگفت که به صورت دقیق چه اتفاقی افتاده است، ما هم بلافاصله برای پیگیری ماجرا دست به کار شدیم، اما هیچکس نبود که به ما خبر بدهد او را کجا برده‌اند، کدام بیمارستان، کدام درمانگاه ما خودمان پرسان پرسان این‌سو و آن‌سو سراغ گرفتیم و در نهایت هشت، 9 ساعت بعد از ماجرا از اصل داستان و اتفاقی که برای خواهرمان افتاد مطلع شدیم. بعد هم که شرح ماجرا را از همکارانش شنیدیم.»

او در ادامه می‌گوید: «شنیدم که مسوولان آتش‌نشانی و شهرداری گفته‌اند که در این حادثه خود مقتولان مقصر بوده‌اند و عجله کردند و... باعث تعجب است، به جای آنکه به‌دلیل کوتاهی‌هایی که در این حادثه کرده‌اند عذرخواهی کرده و از خانواده‌های داغدار دلجویی کنند تقصیر را به گردن خود آنها می‌اندازند، اما واقعا آیا نیاز به گفتن دارد که در هنگام وقوع آتش‌سوزی هر فرد عاقلی تلاش می‌کند خود را از شعله‌های آتش دور کند، خواهر من و مرحوم حق‌نظری هم همین کار را کردند، شعله‌های آتش از سمت در ورودی کارگاه شروع شده بود و هر لحظه بیشتر می‌شد، آنها هم برای در امان‌ماندن از آتش این کار را کردند، آتش‌نشانی به جای این چیزها باید پاسخگو باشد که چرا نرده‌بان آنها در مهم‌ترین لحظه‌ای که به آن نیاز است باز نشد، باید جواب بدهند که چرا تشک نجات نداشتند تا در لحظه سقوط آنها را نجات بدهند.»

حمیدرضا فروتنی برادر دیگر نیز به بحث ورود می‌کند و با تاکید می‌گوید: «اینکه گفته شود آتش‌نشانی مجهز است و بهترین امکانات را دارد و در مانورهای خود از هزار جور وسیله استفاده می‌کند به چه دردی می‌خورد وقتی در هنگام وقوع حادثه‌هایی مثل این آتش‌سوزی نتواند کاری بکند، چرا جان شهروندان و مردم برای مسوولان ارزش چندانی ندارد.» او همچنین در پاسخ به سوال «شرق» مبنی بر اینکه آیا تصمیمی به پیگیری حقوقی این ماجرا دارید یا خیر اینگونه پاسخ می‌دهد: «صددرصد موضوع را پیگیری می‌کنیم، این سه روز که به مراسم تشییع جنازه و کفن‌ودفن و ختم مشغول بودیم، اما حتما در روزهای آینده از آتش‌نشانی به دلیل کوتاهی در اتفاقی که افتاده است شکایت خواهیم کرد، به اعتقاد من اگر جلوی این حادثه‌ها گرفته نشود در آینده باز هم برای دیگر شهروندان از این دست اتفاق‌ها خواهد افتاد. با شکایت جان از دست‌رفته خواهر ما بر نخواهد گشت، اما می‌خواهیم برای هیچ خانواده دیگری چنین حادثه‌ای رخ ندهد.»

علاوه بر این وقتی هم از پسر مرحوم آذر حق‌نظری و هم از برادران و خواهران مرحوم نسرین فروتنی درباره اینکه آیا کسی از مسوولان شهرداری یا آتش‌نشانی یا جاهای دیگر در این چند روز برای دلجویی یا ابراز همدردی پیرامون حادثه با شما تماس گرفته‌اند پرسیدم، پاسخ هر دو خانواده منفی است.

4646

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 333969

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 101
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • فامیل دور MY ۰۵:۵۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۲
    394 2
    خدا به بازماندگان صبر بده. خود این ماجرا که هزار علامت سوال دارد. نردبان ، تشک و ... اما سوال فرعی اینه که چرا یک خانم باید تا ۶۰ سالگی همچنان کار کنه و تازه دنبال حق و حقوقش بدوه.
  • حسین لطفی A1 ۰۵:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۲
    145 1
    خدایا....اخه ما چه گناهی کردیم که گیر بعضی ازین مدیران نالایق افتادیم...
  • بی نام A1 ۰۵:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۲
    285 5
    هر جای دنیا بود الان رئیس سازمان آتش نشانی و مسئول تیم امداد و نجات بازداشت میشد و خیلی ها هم استعفا می دادند!
    • بی نام IR ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۲
      6 61
      درسته ضعفهایی در ارائه خدمات آتش نشانی وجود دارد اما مقصر اصلی این حادثه کسانی هستند وظیفشون رو نسبت به آموزش مردم در مواجه با این قبیل حوادث انجام نمیدهند
  • مهدی A1 ۰۵:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۲
    205 5
    تورو خدا خانواده های عزیزان نگذرن مثل جریان مداحی نشه
    • حسین RO ۰۷:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۲
      چه ربطی به اون داره! بنده خدا بی گناه بود خوب!!! قسمت دوم: واقعا جای تاسف داره ، مسئولین اتش نشانی منطقه باید باید باید استعفا بدن!
  • بی نام SE ۰۶:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۲
    443 5
    شما کی به یاد دارید که در سانحه و یا حادثه ای مسئولی عذر خواهی کرده باشه ؟؟؟ اینم مثل اتوبوس اسکانیا 2 روزه فراموش میشه! خلاص !!!!!!!!!!!!
  • مرتضی SE ۰۶:۰۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۲
    یاد فرهاد مجیدی افتادم که حتی حاضر نشد بره سر قبر اون هواداری که بخاطر خداحافظیش از فوتبال سکته کرد و مرد.........
    • مهشيد A1 ۰۷:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۲
      48 30
      الان اين چه ربطى داشت؟!!!!!
    • بی نام IR ۰۸:۴۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۲
      30 20
      چه ربطی داره
    • ایرانیم IR ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۲
      31 4
      دوست نسبتا محترم و غرض ورز،آقای مجیدی روز سوم و هفت اون مرحوم رفتن.بهتره قبل از شایعه پراکنی یکم اطلاعاتت رو بالا ببری.
  • بی نام A1 ۰۶:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۲
    74 2
    با عرض تسلیت به خانواده های محترم این دو مرحومه باید بگویم حتما باید جدی پیگیری شود نه اینکه تا مبلغی گرفتند لووس شده و دیگر ادامه ندهند متاسفانه در کشور ما همه دنبال پول هستند نه گرفتن حق و حقوق واقعی
  • بی نام A1 ۰۶:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۲
    54 0
    امیدوارم این بار این پیگیری موثر باشه!
    • بی نام IR ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۲
      8 0
      دو قرون بده آش ... !!
  • بی نام IR ۰۶:۰۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۲
    121 1
    خجالت بكشيد،اين عوض عذر خواهي از خانواده هاي مقتول هست،به جاي اينكه قبول كنيد كه تجهيزات چيني تان باعث اين اتفاق شده،همش داريد تقصير را گردن اين دو زن ميندازيد،من يك سوال دارم،خودتون چه مدت ميتونستيد از لبه اون پنجره اويزون بمونيد
  • بی نام IR ۰۶:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۲
    324 3
    جالبه هنوز ما نمی تونیم یه آتیش رو خاموش کنیم انوقت مسئولان دم از چه چیزهایی میزنند. خدا رحم کنه مشکلی مثل جنگ یا زلزله واسه کشور پیش نیاد فاتحه همه خوندست
  • سایه A1 ۰۶:۴۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۲
    177 4
    کاش جون مردم اندک ارزشی برای مسئولین داشت! میشه از حرفهای مسئولین آتش نشانی این برداشت رو کرد که تمام شهروندان باید دوره های آموزشی دیده باشند و خودشون به داد خودشون برسن!
    • بی نام A1 ۰۷:۴۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۲
      127 1
      جون مردم ..... ه ه ه ه هههههههههههههههههههههههههههههههههههههه
  • بهمن A1 ۰۶:۴۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۲
    65 1
    این چه روحیه طلبکاری است که مسئولین ما دارند و به جای قبول مسئولیت و جبران اشتباه خود همیشه دست پیش می گیرند و خود حادثه دیده را مقصر می دانند !
  • بی نام IR ۰۶:۴۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۲
    اینجا ایران است ، همین و بس
    • بی نام IR ۰۸:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۲
      266 3
      واقعا دردناکه. من که اشکم دراومد. آخه این مانورها برای چیه؟
    • بی نام IR ۰۸:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۲
      183 4
      اگه خدايي ناكرده تهران زلزله بياد اتش نشاني با اين امكانات و توانايي چطور ميتونه هزاران ساختمون اتش گرفته رو نجات بده؟
    • سیما A1 ۰۸:۰۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۲
      ما همیشه از شجاعت و سرعت آتش نشانان ایرانی می شنیدیم ولی چیزی که دیدیم خلاف شنیده ها بود ...
    • بی نام IR ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۲
      آخه میگن بعد از اتفای حریق عکاسها وارد اتاق این دو نفر شدن و همه چیز سالم بوده و آتیش اصلا وارد اتاقه اینا نشده بوده.از ترسشون آویزونه نرده شده بودن.
    • مهدی و پویا A1 ۰۸:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۲
      93 3
      خانمی شصت ساله " او تا سه‌ماه پیش در کارگاه خیاطی محل حادثه به کار مشغول بود " اولا" آیا خانمی 60ساله که دیگر همه مراحل زندگی را طی کرده برای جمع نمودن ثروت کار نمی کرده از روی اجبار مشغول به کار بوده این قابل توجه مسئولانی که می بینند میلیارد ها تومن در کشور حیف و میل می شود دوم اینکه در سال آقایان آتش نشانی کلی هزینه می کنند و مثلا" مانور اجرا می کنن ( البته من شاهد چندین مانور بوده ام فقط فیلم پر می کنند ) و دولت برای آنها هزینه می کند که در محل کار خود بخورید و بخوابید تا بتوانید آماده برای مقابله با یک حادثه شوید ولی چگونه اما نباید از زحمت بعضی پرسنل آتش نشانی در جاههای مختلف کشور که زحمت می کشند نیز غافل شد
    • بی نام IR ۰۸:۴۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۲
      164 6
      خانم معصومه آباد عضو شورای شهر گفته چقدر به آتش نشانی خرده می گیرید اگر 2 نفر کشته شدند در عوض 25 نفر نجات پیدا کردند این اتفاقات همه جا می افتد! خجالت هم خوب چیزیه، خودش را باید 5 دقیقه لبه پنجره طبقه پنجم آویزان کنند و از پایین هم شلنگ آب و کف بگیرند تا حس کند که آن بنده خدا چه کشیده است.
    • بی نام IR ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۲
      17 64
      مسئول آتش نشانی که همون شب تو رادیو 10 دفعه عذرخواهی کرده بود و گفت که کوتاهی از ما بوده
    • بانوى ايرانى IR ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۲
      56 1
      درجواب به بى نامى كه گفته اتاق انها سالم بوده وترسيده اند واز نرده اويزان شدند؛ گيرم كه همه ى اين حرف ها درست باشد ما انتظار داريم حتى اگر به قصد خودكشى به لب پنجره رفت ومردم اتش نشانى را به موقع خبر كردند بتواند اورا نجات دهد چه رسد به اينكه اين مرحومين تمام تلاششان را براى زنده ماندن كرده اند! اين اتش نشانى نرده بامهايشان را چك نمى كند؟!!
  • بی نام IR ۰۶:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۲
    233 4
    خدایا ما را ازشر این همه نادانی و بی مسئولیتی نجات بده ! ( البته این چیزها ربطی به خدا ندارها باید خودمون اصلاح کنیم )
  • اشکان IR ۰۶:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۲
    52 1
    صبر برایشان آرزومندم . دلم برای هر دو سوخت ولی برای اون خانم جوانتر که فرزند عقب افتاده هم داشت بیشتر می سوزد. کاش مسئول ایستگاه و متصدی نردبام از کار برکنار شوند برای همه عمرشان. دیه از بودجه آتش نشانی باید کسر و به دو خانواده محترم پرداخت و شهردار تهران باید حضورا عذرخواهی کند. صاحب کارگاه هم به دلیل عدم رعایت نکات ایمنی مجازات شود. یک بار رسیدگی کنید بگذارید دیگران گوشی دستشان بیاید. اینها تاوان ماست مالی کردن کارهامونه ...
  • رضا RO ۰۶:۵۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۲
    132 6
    متأسفانه در اين ممكلت سوء مديريت بيداد ميكنه مسئولان آتش‌نشاني بايد كلاهشان را خيلي بالاتر بگذارند كه حتي حاضر به يك ابراز همدردي با خانواده كشته‌شدگان نشده‌اند! واقعا باعث تأسفه!
  • بی نام IR ۰۶:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۲
    قاليباف بايد استعفا بده
  • بی نام IR ۰۶:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۲
    17 82
    عامل آتیش سوزی رو تنبیه کنید نه عامل مهار آتیش سوزی
  • بی نام IR ۰۷:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۲
    با اینافتضاح به بار آمده و درشت گویی شهرداری، شهردار تهران باید استیضاح شود.
    • بی نام IR ۰۹:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۲
      8 27
      گنده گویی(...)
  • بی نام IR ۰۷:۰۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۲
    91 6
    اتش نشانی مقصره
  • بی نام A1 ۰۷:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۲
    107 4
    آتش نشانان در تمامی جوامع سمبل قهرمانی بوده و قشر دوست داشتنی هستند ولی همانند بقیه مشاغل درگیر با جان انسانها (مثل پزشکان و ...) سهل انگاری در این حرفه غیر قابل تحمل، گذشت و بخشش است
  • بی نام IR ۰۷:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۲
    113 1
    خب اين خط مشي مسوولين عزيزه ديگه، كلا عذرخواهي در قاموسشون وجود نداره!
  • امیر IR ۰۷:۰۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۲
    51 1
    ما انتقاد از مسئولان از سرمان گذشته ... ولی با بغز به آقای اکبرزاده تسلیت میگم ... روحش شاد.
  • سمانه A1 ۰۷:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۲
    108 1
    دو تا آدم تنها و بی کس و بدون مرد در تلاش برای تأمین مخارج خدا رحمتشون کنه خدا کنه حداقل اون دنیا راحت باشن
  • بی نام A1 ۰۷:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۲
    90 1
    مقصر اصلی آتش نشانی است که نه تنها در کارش کوتاهی کرد و کار را از روی اصول انجام نداد بلکه حتی از خانواده های عزادار که خود باعث کشتن آنها شد هم دلجویی نکرد و با کمال پر رویی مقصران را مقتولین اعلام نمود. آتش نشانی هدفش نجات جان شهروندان است اگر این را هم بلد نیست بهتر است درش را تخته کند.
  • نیما A1 ۰۷:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۲
    واقعا مسخره است ای صحبتاشون که آتش نشانی رو مقصر می دونن!!!
    • احمد IR ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۲
      28 1
      دوست عزیز، شما مثل اینکه معنی کلمه مسخره رو هم نمیدونی نیروهای دفاعی، نیروهای امدادی و اورژانسی تقریبا سالی 364 روز حقوق میگیرن که توی همون یک روز بحران بدون حتی 1% اشتباه وظیفه شون رو انجام بدن اصلا نربام گیر داشت و باز نشد رو نمیتونم درک کنم بیاید خودمون رو گول نزنیم، تا حالا حتما با آتش نشانی در مواقع بحران روبرو شدیم اون روزی که کارگر من توی چاه مونده بود و برق کارگاه قطع شد و آتش نشانی یه موتور برق ساده با خودش نداشت!!!
    • بی نام A1 ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۲
      20 0
      اگر خواهر و مادر خودت از اون بالا اونجوری میفتاد باز هم بنظرت مسخره میامد؟
  • بی نام IR ۰۷:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۲
    111 3
    از همه چي داريم عقب مي افتيم. تا كي شعار؟؟
  • بی نام IR ۰۷:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۲
    70 1
    خدا رحمتشان کند و به خانواده هایشان صبر بدهد
  • بی نام IR ۰۷:۳۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۲
    59 2
    غم بزرگیه خدا صبرشون بده تسلیت
  • عابدی A1 ۰۷:۳۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۲
    22 25
    چرا هیچ کس نبود تجیهزات اطفا حریق و دلیل اتش سوزی رو پیگیری نمیکنه.مسئولین ساختمان ؟انصاف باید داشت.چطور 20 نفر دیگه نجات پیدا کردن.تو این حوادث متاسفانه خود افراد اهمال کاری میکنن
  • pouya A1 ۰۷:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۲
    64 2
    حداقل یه تشک نباشه اخه دیگه چه حد بیخیالی !
  • بی نام A1 ۰۷:۵۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۲
    71 2
    خدایا خانم 60 ساله و 44 ساله!!!، اگه یه انسان(انسان) فیلم و عکس حادثه رو ببینه واقعا متاثر میشه وتاسف میخوره.به خانوادشون تسلیت میگم.
  • بی نام IR ۰۸:۰۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۲
    15 0
    نبايد كوتاه بيان. ونها ديگه زنده نميشن ولي بلكه براي ديگران تكرار نشه!
  • بی نام IR ۰۸:۰۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۲
    31 1
    مثل تیر اندازی اتوبان بابایی فردا هم انها شکایت پس میگیرن
  • محمد A1 ۰۸:۰۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۲
    8 27
    دوستان چرا نیمه خیلی خیلی پرو نگاه نمیکنید که 25نفر از ساکنان داخل انجارا نجات دادن تازه 5نفر از آتشنشان های مصدوم شدن خود رئیس اتشنشانی عذر خواهی کرد گفت به دلیل نبود امکانات نتونستیم حالا درسته کوتاهی شده ولی میتونست خیلی بدتر از باشه یه خودتونو بذارید جای آتشنشان ها ببینید اصلا جرات دارین برین وسط اتیش مصدوم شین؟لطفا نظرمو منتشر کنین
    • آرمين IR ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۲
      19 2
      نيمه خيلي پر.فكر ميكني آتش نشاني با اون دستگاه عريض و طويل كارش چيه؟وظيفشه حادثه ديده هارو نجات بده.با مرگ 2 نفر فكر نميكنم نيمه پري باقي مانده باشه.
    • بی نام A1 ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۲
      21 1
      کسی منکر زحمتکشی و جانفشانی آتش نشانان نیست ولی این دلیل نمیشه که مردم از حقشون بگذرند. در ضمن اگر اون بنده خداها هم امکانات کافی و تجهیزات درست داشتند اونها هم نمیسوختند.
  • مرتضی A1 ۰۸:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۲
    25 1
    واقعا جای تاسف هستش که در ابتدا میان تو اخبار میگن شرمنده و بعدش هم که اینجوری قیافه حق به جانب می گیرن به خودشون. شرمندگی شما برای خانواده های داغدار مساله رو حل می کنه؟ واقعا یک معذرت خواهی محترمانه ( نه اینکه بگن شرمنده ایم ) خیلی سخته ؟ اگه توان انجام کاری رو ندارید برید البته دوستان این اتفاق رو نباید به کل قشر آتش نشان نسبت داد بودن آدمای با شرافتی که جونشون رو برای مردم دادن نمونه اش مرحوم امید عباسی
  • حقیقت گو A1 ۰۸:۱۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۲
    34 0
    واقعیت این است که آنچه کاملا دیده میشد وبسرعت دراولویت قرارداشت باتوجه به آویزان بودن مرحومین از پنجره ها به جای آب پاشیدن که حتی شعله های آتش از جای دیگری بود ! آنزمان درپایین پنجره ها وساختمان استفاده از تشک های فنری وبادی وافتادن انها برروی سطح تشک کاملا میتوانست ازمرگ آنها جلوگیرکند . عدم تشخیص وکوتاهی ونبود تجهیزات وپاشیدن شیلنگ آب بی هدف .. تنها و فقط اتلاف وقت در ثانیه های حساس کاری آتش نشانی بوده است .
  • بی نام IR ۰۸:۱۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۲
    11 0
    اخه تا کی از این حوادث تو ایران باید اتفاق بیافته و هیشکی به رو خودش نیاره !؟ تو این مملکت عذرخواهی چقدر سخته!! و چقدر ما فراموش کاریم
  • بی نام A1 ۰۸:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۲
    35 1
    ببخشید الان من یه سوال برام پیش اومده اگه مثلا جای 5 طبقه 25 طبقه بود چی اون وقت؟با این وضع امکانات آتش نشانی نباید امیدی داشت ؟
  • علی از تهران A1 ۰۸:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۲
    23 0
    باور کنید وقتی من و خیلی های دیگه از طریق عکس ها و فیلم های موجود صحنه های این حادثه دلخراش را دیدیم فهمیدیم اشتباه آتش نشانها حداقل در مرگ اون خانم 60 ساله که به ایشون آب پاشیده میشد ، 100 درصد باعث مرگ ایشون شد ، حتی اگر اون آب لیز هم نباشد باعث ایجاد شوک و از دست رفتن تعادل میشود و این قضیه را حتی یک نا وارد هم می تواند درک کند . حتی در بحث اورژانس هم خیلی از ما ها دیدیم که کارمندان اورژانس حتی وسایل خیلی ساده ولی حیاتی را همراه خود ندارند یا در اثر نداشتن مهارت کافی باعث مرگ بیماران اورژانسی میشوند . این حادثه یکی از هزاران حادثه ای بود که فیلم و عکس از آن وجود دارد و.......
  • ناشناس A1 ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۲
    15 0
    برای ان عزیزان به خداوندی خدا دلم خونه . تسلیت میگم به خانواده هاشون.از سنندج
  • بی نام IR ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۲
    9 32
    لطفا ترمز کنید بی انصافی هم حدی داره ..... اول بررسی درستی از حادثه داشته باشید .... آتش نشانی تنها سازمانی است که در وهله اول به محل حادثه می رسد با این همه مشکلات شهری ..... دوم متولیان امر پیشگیری بارها تذکر دادن که این امکان پر خطر است که باید اصلاح شود ولی کو گوش شنوا مقصرا اصلی کارفرمایان هستند که دراین اماکن فعالیت می کنند سازمان آتش نشانی برای جلوگیری از گسترش خطر است و در زمان اضطرار انجام کار 100درصد غیر ممکن است........سوم بحث کارشناسی را برعهده کارشناس بگذار ید ...... این موضوع هم قابل ذکر است درزمانی که یک آتش نشان وارد یک محل پر خطر می شود همه در حال فرار هستند کسی که فرار می کند تصمیم مناسبی برای کار ندارد .......... چه برسد که نظر کارشناسی بدهد ...... منصف باشید......
  • پریا IR ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۲
    35 1
    چند روز پیش یه ویدئو دیدم برای نجات یک گربه گرفتار در آتش چه کارها که نکردن آتش نشان های شهر نیویورک...
  • بی نام IR ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۲
    14 2
    کاملا تو عکسها مشخص بود..که آتشنشانی که آب پاشید سمت خانمی که دستش رو گرفته بود به دیوار ساختمان باعث خیس شدن و سر شدن و ا زدست دادن تعادلش شد... من دقیقا روز حادثه این حدس رو زدم که تخصیر آتش نشان بود سقوط خانمی که کنار آقای تیشرت قرمز خودش رو محکم گرفته بود . حسابی خیسش کردن و دستش لیز خورد....
  • بی نام DE ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۲
    14 0
    کمی به نحوه استخدام و اموزش اتشنشانان نظارت بشه انها که بدون تخصص و اموزش با پارتی میان پاسخگو بشن فکر کردن اتشنشان بودن شوخیه جواب این مردمو کی میده!!!!
  • بی نام IR ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۲
    23 0
    آقاي قاليباف جواب بدهد كه با اين بودجه هاي هزار ميلياردي چه كرده كه ناوگان آتش نشاني اين قدر ضعيف است؟؟ اين اتفاق روز تعطيل و در وسط شهر افتاد، اگر روزهاي ديگر بود ديگر نجات يافتگان نيز به رحمت خدا رفته بودند.
  • وحید A1 ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۲
    11 1
    در تمامی تصادفات جاده ای نیز مقصر را فقط و فقط راننده می دانند... و حاضر به قبول اشتباهات و کم کاری خود نیستند...
  • بی نام A1 ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۲
    10 2
    به خانواده های جان باختگان این حادثه تسلیت عرض میکنم. اما اون آتش نشانی که علی الظاهر میخواسته با خیس کردن لباسهای اون خانم مانع آتش گرفتن لباسهای آن مرحومه بشه باید بهش گفت حیف نون. یعنی تو اینقدر نمی فهمی که فشار آب و لیز کردن جای دست باعث پرت شدن میشه؟؟؟؟؟؟؟
  • نازی A1 ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۲
    34 4
    قالیباف و رییس آتش نشانی باید عزل شن.
  • بی نام IR ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۲
    16 2
    مسئولین امردرهرمقامی که باشن باید استعفابدن..این افتضاح هیچ توجیحی ندارد.....
  • بی نام A1 ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۲
    11 2
    فقط و فقط به فکر پیدا کردن مقصر هستند.... بابا یه راهکار بدید برای اینکه دیگه چنین حوادثی رخ نده
  • مجید RO ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۲
    10 0
    مشکل ما ریشه ای تر از این حرفاست از نحوه اموزش گرفته تا تجهیز اتشنشانی ها ولی اگه بخوایم فقط یه دلیل بگیم اونم اینه که تو این مملکت اکثر قریب به اتفاق مسیولین فقط کارای تبلیغاتی میکنن مهم این نیست که به درد مردم بخوره مهم اینه بتونه میز مون برامون نگهداره همین
  • ف.ر IR ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۲
    7 2
    خدا از این اتفاقها نصیب هیچ کس نکنه بخصوص آتش که مهار کردنش واقعا سخته. ولی بیایید کمی هم منصف باشیم و قبول کنیم که کمی هم این عزیزان خودشون مقصر بودند که عجله کردند. وگرنه برای بقیه که اونها هم توی همون شرایط بودند هیچ اتفاقی نیافتاده. تازه چند تا از آتش نشانها خودشون هم مجروح شده اند. درسته شرایط بدی بوده ولی کمی صبر میکردند الان مثل بقیه نجات پیدا کرده بودند. به هر حال خدا بیامرزتشون
  • بی نام A1 ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۲
    26 3
    واقعا تاسف بار است که با این همه ادعای پیشرفت و خود کفایی آتش نشانان ما یه پله درست یا یک تشک مخصوص ندارند... فقط بلدند دروغ به مردم تحویل بدهند
  • س.س IR ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۲
    26 1
    چرا هیچ کس نمیگه که کارفرماها و صاحبان تولیدی ها چرا اینقدر بی انصاف هستند که در روز تعطیل رسمی و روز تولد پیغمبر کارگرهاشونو به محل کار آوردند؟؟؟ چرا هیچ کس نمیگه که چرا اینقدر این کارفرماها در حق این کارگرها اجحاف می کنند؟؟؟می دونید اینها برای چقدر درآمد حتی از روز تعطیل خودشون میگذرند و سر کار میروند؟؟؟ چرا نمیگن که این واحدهای تولیدی اکثرشون موارد استاندارد اطفا حریق رو رعایت نمیکنند؟؟؟ جای تاسفه که هیچ کس به فکر حل مسئله نیست و فقط دنبال این هستند که انگشت اتهام رو به سمت اینو اون بگیرند.
  • بی نام SE ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۲
    29 1
    ساختمان فدیمی ولی نماسازی شده است. خروج اضطراری ندارد . چطور در طبقه 5 آن مجوز کارگاه داده میشود
  • بی نام A1 ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۲
    23 8
    من موندم خود مردم چرا به فکرشون نرسید یه کارتنی یا پتویی یا حتی خودشون برن اون زیر وایستن تا اون بنده خدا ها با اون سرعت نخحورن زمین و زنده بمونن. من به خدا قسم اگه انجا بودم می رفتم اون زیر وایمیستادم که اول رو من بیفتن و بعد رو زمین تا از شدت ضربه کاسته بشه
    • میترا IR ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۲
      16 3
      مردم باید عکس و فیلم میگرفتن !
    • بابك IR ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۲
      21 0
      داداش خيلي مردي ....فكر كنم همه مردم به اميد اتش نشاني بودن..
    • بی نام IR ۱۴:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۲
      11 0
      احتمال داره كه خود اتش نشانى مانع حضور مردم شده باشد. بايد رسانه ها ىمستقل با شاهدان مصاحبه كنند تا حقيقت روشن شود
    • بی نام A1 ۱۹:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۴
      0 0
      منم همین نظرو دارم . با اینکار مطمئنا مانع سرعت و زنده میماندند. چرا اتش نشانان به جای اب پاشیدن اینکارو نکردند...؟ایکاش منم اونجا بودم ..
  • بی نام A1 ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۲
    15 0
    متاسف شدم .خدا صبر بده به خانواده هاشون.اما چرا زن مطلقه در ایران حمایت نمیشه؟چرا باید در سن 60 سالگی کار کنه و هزاران هزار چرای دیگر. اینجا ایران نه ژاپن که مسوولین بیان استعفا بدن واسه خطاهاشون . مگه بچه های مدرسه شین رو ندیدین به چه قیافه ای افتادن طفلکا؟ مگه اتوبوس های اسکانیا رو ندیدی؟ مگه مینی بوسی که به رودخونه افتاد مسافرش خفه شدن ندیدی ؟ ولی خوش به حال اونایی که مردن دیگه زجر نمی کشن از دست مسئولین
  • بی نام A1 ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۲
    6 36
    اینطور که دوستان نظر دادن فکر کنم رئیس جمهور روحانی هم باید اسعفا بده اخه فداکاری این دوستان اتش نشانی در موارد قبلی رو فراموش کردین یا اینکه با غرض دارین نظر میدین
    • بی نام IR ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۲
      5 3
      چه ربطی به رییس جمهور داره؟/ آتش نشانی زیر نظر شهرداری است. یاد شهردار نیویورک افتادم در حادثه 11 سپتامبر که بلافاصله بعد از حادثه به محل رفته بود. آقای فالیباف احیانا روز تعطیل استراحت می فرمودند!
    • بی نام IR ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۲
      0 3
      دقیقا در کدوم مواقع قبلی
  • یاسمن A1 ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۲
    10 0
    این کمبود 1) امکانات و 2) آموزش کافی در آتش نشانی کل کشور هم سبب می شود جان خود آتش نشانان به خطر بیافتد و هم مردم. یاد حادثه دفن دو مأمور آتش نشانی در فارس در زیر زباله ها هم افتادم.... هم سر فوت هولناک این دو خانم کارگر و هم سر آن حادثه در سیراز خیلی گریه کردم.
  • عسل IR ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۲
    5 10
    اون دو تا خانم از شدت ترس دست به یه همچین کاری زدن .اگر توی ساختمان کنار بقیه همکارانشون میموندن این اتفاق پیش نمیومد .در ضمن اگر دقت کنید جایی برای پهن کردن تشک بادی وجود نداشت و مامورین هم بهشون گفته بودن که به داخل ساختمان برگردن ولی اون دو نفر گوش نکردند .آتش نشانان کار پر استرس و خطرناک و دشواری دارند .با وجود این امکانات ابتدایی در کشور ما خیلی باید جرأت داشته باشی و از جان گذشته که بری آتش نشان بشی . پس لطفا بی انصاف نباشید و احساسی تصمیم نگیرید .
  • حمید A1 ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۲
    8 1
    ما میتوانیم ...
  • بی نام A1 ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۲
    4 1
    ضمن اینکه مثل تمامی مردم از شنیدن و دیدن این موضوع بشدت ناراحت شدم , بنظر من 1 مورد هم در این خصوص مهم می باشد.انهم اینکه یک کپسول آتش خاموش کن معمولی باید در هر مکانی باشد و همراه با آموزش افرادی که در آنجا مشغول بکارند البته نمی دانم که آونجا بوده یا نه, که اگر اونجا بود و درست و بوقتش استفاده می شد این فجایع اتفاق نمی افتاد.
  • بهروز IR ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۲
    7 0
    اگه شوراي شهر قوي و با مديريت داشته باشيم نه اين مسائل پيش مياد نه كسي جرات ميكنه به خانواده هاي داغدار دهن كجي و بي محلي كنه
  • خواننده IR ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۲
    7 0
    دقت کردید، همه مسولینی که صحبت کرده اند از لفظ " پرت کردن" استفاده کردند نه "افتادن" . یعنی بندگان خدا یه کار عمدی انجام داده اند نه سهوی!
  • رضا IR ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۲
    4 0
    خدای بزرگ هر دو بزرگوار زحمتکش از دست رفته را مورد رحمت خودش قرار بده، کاملاً در عکس های گرفته شده که در سایت فارس نیوز منتشر شده مشخصه که بخشی از مایع مهار کننده آتش به سمت خانمی که در وضعیت ثابت لبه پنجره قرار گرفته در حال اصابته ،بطوری که لباسهای این خانم خیس شده و قطعاً این مهمترین عامل سقوط ایشان بوده.روزنامه های وابسته به شهرداری و شهرداری از ارگان وابسته به خودشان حمایت کورکورانه میکنند.
  • هادي IR ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۲
    4 0
    ازجون عزيز تر جي هست؟اكه همه ما و مسولان با ديدن اون تصاوير يه لحظه فقط خودمونو جاي اونا كذاشتيم خدا رو راضي كرديم. بايد واسه جون هر انساني شرافت و ارزش قايل بود. من كه حالم بده از ديدن اون تصاوير. ارزو كنيم قرباني بعدي ما نباشيم
  • سپیده IR ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۲
    4 0
    خطای آتش نشانی به کنار چرا از صاحبان کارگاه کسی حرف نمیزنه که ایمنی رو رعایت نکرده بودن و حتما کپسول اطفا حریق هم نداشتن؟؟؟؟؟؟ همه مقصران رو در نظر بگیرین
  • مجيد IR ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۲
    7 0
    بابا براي پرايديكه هزاران نفر را ميكشه كاري نميكنند . توقع داريد و براي پيشگيري دوباره از اين ماجرا كاري كنند .
  • سعید A1 ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۲
    5 1
    این یک تراژدی کلاسیکه؟! نسرین فروتنی سمبلی نیست برای تک تک نقش هایی که در این دنیا پذیرفته ؟؟!! آذر حق‌نظری تعریفی نیست برای جایگاههایی که جامعه اش براش قائل بوده؟؟!! باور کنید هموطنان، همشهریان، دوستان ما آدمهای بدی هستیم. ;(
  • آرش A1 ۱۳:۳۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۲
    4 1
    این دو کارگرمرحوم و امثال اونها و صاحبان این کارگاهها درحال یک مبارزه غیرمنصفانه و یکطرفه دربرابر یک ابرقدرتی بنام جمهوری خلق چین هستند اونهم با کمترین مزایا و عایدی.بجای اینکه ازاین افراد حمایت بشه ودرشرایط مناسبتری کارکنند بحال خودشون رها شدند و متاسفانه دچار غم انگیز نوع مرگ هم میشن و تازه مقصرهم شناخته میشن.آه این مظلومین دامنگیر مسببان این اوضاع خواهد شد شک نکنید.انروز خواهد امد.
  • بی نام IR ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۲
    7 2
    شورای شهر باید بطور جدی پیگیر موضوع باشه حتی تا استیضاح شهردار تهران
  • یک هموطن A1 ۱۹:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۲
    1 6
    خبر آنلاین لطفا حتما نظر منو پخش کن. من آتش نشان نیستم اما این خیلی بی انصافیه که اینجوری درباره این افراد صحبت میشود. آخه مگه از فوت این دو هموطن چه سودی به این افراد میشه؟؟؟؟ هرکس باخودش فکر کند که آیا آتش نشانی مقصر است یا سازنه ومهندس که به خاطر هزینه کمتر یا هر چیز دیگر یک پله فرار برای این ساختمان که آن هم در یکی از شلوغترین خیابان های تهران است و احتمال اینکه ماشین آتش نشانی دیرتر برسد وجود دارد نساختند؟شما ببینید علاوه بر این دو هم وطن که جان خود را از دست دادند چند نفر از آتش نشان ها به خاطر نجات بعضی هموطنان خود دچار آسیبدیدگی شدند ؟ اگر ما بودیم حاضر بودیم به خاطر بقیه خود را به خطر بندازیم؟ پس بهتر است به جای هیجانی شدن کمی فکر کرد ؟ ان شا الله خداوند به همه توفیق دهد .
  • حميد رضا A1 ۰۷:۴۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۳
    1 3
    بايد از اين حادثه و عزيزان نمادي ساخت و در آن محل نصب كرد تا براي هميشه ماها را بياد بندازه
  • حجازی IR ۰۵:۲۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۵
    1 0
    این همه بحث فقط باید گفت اگر این خانم ها که سرپرست خانوار بوده اند باید تا آن زمان از عمرشان کار کنند آیا مسئولین نباید به فکر زنان بی سرپرست باشند تا در این وضعیت که مردان هم از پس زندگی برنمی آیند زن بدون کمک و یاری فرزندانش را بزرگ کرده و درآخر چنین سرگذشتی داشته باشد مسئولین بیشتر پیشگیری کنید تا زنانی که وضعیت همانند این خانم ها رادارند قبل از هر چیزی آسوده کار کنند