فارس نوشت:

معاون وزیر نفت در امور بین‌الملل گفت: ایران احتمالا از پول نفت خود پس از آزادسازی برای خرید ماشین‌آلات و قطعات یدکی هواپیما و صنعت خودروسازی استفاده خواهد کرد.

 ایران احتمالا دارایی‌های نفتی خود را که قرار است با اجرایی شدن توافق هسته‌ای ژنو آزاد شود، برای خرید قطعات هواپیما و خودرو استفاده کند.

علی ماجدی معاون وزیر نفت ایران در امور بین‌الملل در آستانه اجرایی شدن توافق ژنو گفت: ایران احتمالا پول نفت خود را که در حال حاضر در بانک‌های خارجی انباشته شده است برای خرید ماشین‌آلات و قطعات یدکی برای هواپیما و صنعت خودروسازی استفاده خواهد کرد.

ماجدی اضافه کرد: آزادسازی دلارهای نفتی ایران، پنجره جدیدی از همکاری میان اتحادیه اروپا و آمریکا می‌گشاید.

این مقام ایرانی توضیح داد: ممکن است ایران خرید سهام‌هایی در پالایشگاه‌های آسیایی به منظور انعقاد قراردادهای دزارمدت نفتی را نیز در نظر بگیرد.

ماجدی تصریح کرد: با تحریم‌ها این کار مشکل است. ما تلاش می‌کنیم تا برای زمانی که تحریم‌های نفت ایران برداشته می‌شود، آماده شویم.

قرار است که تحریم‌های ایران بر اساس توافق موقتی در 24 ماه نوامبر (3 آذر) کاهش یابد. این کاهش تحریم‌ها شامل صنایع هواپیمایی، خودروسازی و پتروشیمی می‌شود؛ همچنین چندین میلیارد دلار از درآمدهای نفتی ایران نیز آزاد خواهد شد.

3939

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 333640

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۳۰
    1 6
    فکر کنم پول دولت احمدی نژاده و حالا این دولت داره نصیبش میشه.
  • سولماز IR ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۳۰
    3 4
    پورشه وارد میکنند واسه اونائی که خونشون از ما رنگین تره