دوشنبه؛ زمان اعلام نتایج بررسی مسمومیت ۳۵۰۰ شهروند پردیس/ شبکه آب‏رسانی روزانه ۴-۵ بار می‌شکند

نتیجه بررسی مسمومیت مردم شهر پردیس با بررسی های بیشتر اطلاعات و مدارک موجود، دوشنبه هفته جاری اعلام می شود.

دبیر مجمع نمایندگان استان تهران از اعلام نتیجه بررسی مسمومیت مردم شهر پردیس در دوشنبه هفته جاری خبر داد و گفت که علت تاخیر در اعلام نتایج، انجام چند نمونه‌گیری مجدد و بررسی بیشتر است.

حسین طلا با اشاره به جلسه عصر دیروز با فرماندار پردیس و مسئولان بهداشت و آب این شهرستان به تسنیم گفت: اطلاعاتی که مجددا از مجموعه وزارت بهداشت و شرکت آبفا گرفته شد، نهایتا به دلیل نیازمند بودن برای بررسی بیشتر و نقطه‌گذاری کسانی که دچار آلودگی شده بودند و تطبیق با مسیر جریان و همچنین به دلیل انجام چند نمونه‌گیری مجدد، اعلام نتیجه به روز دوشنبه موکول شد تا آزمایش‌ها و مدارک در کارگروه مطرح و به جلسه ارسال شود. 

به گفته او قرار شده تطبیق شکستگی لوله آب با میزان پراکندگی، مجددا بررسی شود: زمانی که مدارک و مستندات تکمیل شود، دادستان به عنوان مدعی‌العموم وارد خواهد شد و این مدارک نیز به دادستانی برای پیگیری ارجاع می‌شود. قرار شد که روز چهارشنبه هفته جاری جلسه مجمع نمایندگان تهران به موضوع مشکلاتی که در شهر پردیس به وجود آمده است، اختصاص یابد. برای این جلسه از مدیران استانی و شهرستانی، مدیران وزارت نیرو و بهداشت دعوت به عمل می‌آید که در جلسه حضور یابند.

دبیر مجمع نمایندگان استان تهران گفت: ما از چیت‌چیان وزیر نیرو دعوت می‌کنیم که در جلسه روز چهارشنبه مجمع نمایندگان استان تهران شرکت کند. ولی اگر وی نباشد، علی‌القاعده معاونت مربوطه از وزارت نیرو به جلسه دعوت خواهد شد.

 همین که حادثه تلخی به وجود نیامده، جای شکر دارد

مدیرعامل آب و فاضلاب استان تهران پاسخی به روانه شدن 3 هزار و 500 پردیسی به مراکز درمانی داد و گفت: علت حادثه باید مشخص شود ولی همین که حادثه تلخی به وجود نیامده است، جای شکر دارد.

محمد پرورش در ارتباط با مسمومیت 3 هزار و 500 شهروند پردیسی و تکذیبیه‏ های آبفای تهران و شرق استان تهران و صحبت نکردن در رابطه با شکستگی خط لوله فاز سه پردیس از زمان وقوع این حادثه تا امروز به فارس گفت: شبکه آب‏رسانی همیشه روزانه چهار تا پنج بار دچار شکستگی می‏شود. این شبکه 12 ساله بوده و شکستگی‏ های آن طبق استاندارد است.
او گفت: تایید این شبکه باید استانداردی داشته باشد که مردم به آب شرب اعتماد پیدا کنند و استاندارد شبکه توزیع طبق who سازمان جهانی فعال است و استاندارد را دارد. روز گذشته از استان تهران به صورت ویژه به منطقه وارد شدیم و بر کارهای دوستان نظارت کردیم تا خدای نکرده کم ‏کاری انجام نداده باشند.

پرورش گفت: من با قاطعیت اعلام کردم که این شبکه پایدار است و چون یک شکستگی موردی پیش ‏آمده، نمی‏ توانیم بگوییم علت از این است ما تمام شکستگی‏ ها را روزانه تعمیر می‏کنیم و اتفاق خاصی هم نمی‏ افتد. دیروز شورای تامین شهرستان پردیس، من و مسئولان بهداشت و درمان را دعوت کرد و ما در این رابطه پاسخگو هستیم.

وی در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه اگر شورای تامین مقصر را سازمان آب و فاضلاب اعلام کند، آبفا جوابگوی ضرر و زیان مردم خواهد بود؟ گفت: اگر این موارد پیش بیاید، نه تنها آب و فاضلاب و دستگاه‏های بهداشتی و درمانی، بلکه دستگاه‏های امنیتی برای مشخص کردن مراتب وارد عمل می‏ شوند. عمق قضیه بالاتر از این موضوع است که ما وارد مباحث مالی شویم و دیروز و امروز که در منطقه هستیم که این مورد را کنترل کرده ‏ایم. علت حادثه باید مشخص و شناسایی شود ولی همین که خدا کمک کرده که حادثه تلخی به وجود نیامده است، جای شکر دارد.

به گفته پرورش این بیماری می‏ تواند از طرق دیگر هم منتقل شود که آب راحت ‏ترین و قابل دیدترین آن است: مواردی از جمله مسائل امنیتی و ویروسی نیز می‏ تواند در این قضیه دخیل باشد. در این زمینه‏ ها بنده نمی‏ توانم پاسخگو باشم؛ اما الان می ‏گویم شبکه پایدار است.

وی در رابطه با نمونه‏ گیری‏های صورت گرفته از منبع آب شرب در حالی که از خط لوله شکسته نمونه ‏گیری می‏ شد، گفت: استاندارد بهره‏ برداری تعریف شده است؛ وقتی شکستگی به وجود می‏ آید، با یک روش تعمیر می ‏شود. بعد از اصلاح، شیر تخلیه را باز کرده و بعد از تخلیه آب، شبکه را شست‏ وشو می‏ دهند و بعد به انجام کار می‏ پردازند و نمونه‏ گیری از مخازن به طور آنلاین و به صورت پیامکی اعلام می‏ شود.

301282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 333456

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۹
    10 0
    فعلا که هر روز دارین 500 نفر به آمار اضافه می‌کنین. فکر کنم آخرش 100000 نفر بشه
  • بی نام A1 ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۹
    7 0
    لطفا به وضعیت اسفبار آب لوله کشی منطقه کیانمهر کرج هم رسیدگی کنید. آب این منطقه آنقدر املاح دارد که در تابستان مجبوریم حداقل 3 بار پوشال کولر آبی را تعویض کنیم! با توجه به اینکه منطقه کیانمهر کرج فقیرنشین است اکثر مردم قدرت خرید روزانه آب معدنی را ندارند و از همین آب بی کیفیت برای پخت و پز و نوشیدن استفاده میکنند. حتی امکان خرید تصفیه آب برای بسیاری از خانواده های کم درآمد این منطقه غیر ممکن است. مسئولین محترم و بسیار بسیار دلسوز و زحمتکش! لطفا رسیدگی کنید
  • محسن رمضانخاني A1 ۱۷:۰۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۹
    7 0
    من از ساكنين پرديس هستم بايد بگم كه چرا صحبتي از علت آلودگي آب نميشه؟ چرا ارتباط بين و قطعي هاي مكرر آب و اين مسموميتها بررسي و رسانه اي نميشه؟ چرا جوابي به شايعات نشت آب هاي فاضلاب به آب هاي مصرفي در اثر پوسيدگي داده نميشه؟ چطور ممكنه تو نشست بحران و با حضور فرماندار به نوعي علت بروز اين مشكل به مدفوع و عدم رعايت نظافت شخصي مردم ربط داده بشه، اون هم مسموميت چند هزار نفر در يك روز، اين نظر بنده يا چند نفر نيست مطمئنا آب پرديس مشكل داره اگر مسئولين شك دارن مي تونن چندين بطري از اون آب رو كه در فواصل زماني مختلف جمع كردم به آزمايشگاه ارسال كنن، مطمئنا از همون ابتدا رنگ زرد آب گوياي همه چيز هست، در ضمن بايد يه فكري هم به حال بازار سياه آب معدني كرد كه البته تناه عامل كاهش مسموميتها هست
  • بی نام IR ۱۸:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۹
    8 0
    مسمومیت اول دراهوازدوم دریکی ازروستاهای مشکین شهرسوم درپردیس.ادم یادفیلم درمسیربادمی افتد
  • ali GB ۰۵:۳۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۳۰
    4 0
    هرچي علت آلودگي هواي شهر اهواز كه حدود 20 هزار نفر راهي بيمارستانها كرد اعلام كردند به اميد خدا علت آلودگي آب شهر پرديس هم اعلام مي كنند؟؟؟