سازمان هواشناسی اعلام کرد که سامانه بارشی که جنوب و جنوب غرب ایران را فرا گرفته، به تدریج و از روز دوشنبه از کشور خارج می شود و هوای تهران هم در روزهای آینده آلوده خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ از شب گذشته تاکنون نقاط زیادی از ایران برف و باران را تجربه می کنند که همین موجب اختلال در تردد جاده ای و همچنین تعطیلی برخی مدارس و لغو امتحانان برخی دانشگاه ها شده است (اینجا)

احد وظیفه، مدیرکل پیش بینی سازمان هواشناسی دراین باره به خبرآنلاین گفت: از امروز شنبه سامانه بارشی در غرب، جنوب غرب، مرکز، دامنه‌های مرکزی و جنوبی زاگرس، جنوب و جزایر واقع در خلیج‌فارس و به تدریج با شدت کمتر در دامنه‌های جنوبی البرز ابرناکی،‌ بارش باران و برف وجود دارد. در استانهای جنوبی مانند خوزستان، بوشهر و جنوب شرقی مانند چهارمحال و بختیاری و فارس بارش برف و باران قابل توجه است.

او گفت: در روز یکشنبه علاوه بر نواحی مرکزی و جنوبی کشور، دامنه بارش‌ها به سمت نواحی جنوب شرق، شرق و تنگه هرمز و با شدت کمتر شمال شرق کشور، گسترش می‌یابد، در نتیجه کرمان، سیستان و بلوچستان و هرمزگان بارانی می شود. از روز دوشنبه بارش‌ها محدود به نوار شرقی، جنوب شرق کشور و دریای عمان می‌شود. 


هوای تهران

وظیفه همچنین درباره وضعیت هوای تهران هم گفت: از امشب در تهران بارش پراکنده اتفاق می افتد. البته بارش ها در منطاق کوهستانی و ارتفاعات به صورت برف است. هرچند این بارش ها قابل توجه نیست.

او گفت: آسمان تهران فردا یکشنبه نیمه ابری است. ضمن اینکه جو نسبتا پایداری حاکم است. به همین دلیل انباشت آلاینده ها، آلودگی هوا در پی دارد.

مدیرکل پیش بینی سازمان هواشناسی گفت: همچنین روز یکشنبه هوای تهران با حداقل 1 و حداکثر 9 درجه سانتیگراد کمی ابری و در پاره‌ای نقاط مه صبحگاهی و همچنین در اواخر وقت با افزایش ابر خواهد بود. در روز دوشنبه هم هوای استان تهران با حداقل دمای 1- و حداکثر 10 درجه سانتیگراد کمی ابری و در پاره‌ای نقاط همراه با مه صبحگاهی خواهد بود.

47232

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 333369

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۳:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    66 14
    به خدا هی نگید تهران. ما تو اصفهان از اول دی تا حالا تقریبا" هر روز شاخص آلودگی بالای 200 را تجربه کردیم در صورتیکه شما تو تهران مرز 150 تا 180 را می گید هشدار!!!!!
  • حميدرضا A1 ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    43 1
    و اين تكرار تكرار است . . تكرار است . . تكرار است . . . . . . . !!!!!!!
  • بی نام A1 ۱۵:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    13 0
    ننوبسید آلودگی در راه است بنویسید آلودگی ماندگار است.چون دیروز و امروزم آلوده بود.پاسداران 165.
  • بی نام IR ۱۵:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    9 0
    مگه الان هوا آلوده نیست؟؟!!!!!! شاخص آلودگی متوسط دی ماه منطقه 3 بالای 150 بوده!!!! فقط چند ساعت خطرناک نبوده. بقیه اوقات خطرناک بوده عزیزان!!!!! شاخص هوای تمیز زیر 50 باید باشه
  • بی نام A1 ۱۵:۴۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    4 12
    تا کی صبر کنیم تهران یه برف راستو درست بزنه
  • بی نام A1 ۱۸:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    16 0
    خدایا اینهمه شهر بزرگ تو دنیاست با میلیون ها ماشین پس چرا فقط شهرای ایران و چین اینهمه الوده اس؟!!
  • بی نام A1 ۲۰:۰۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    11 6
    من خودم شهرستانیم ولی ساکن تهرانم.من نمیدانم چرا بعضی ازشهرستانیها نسبت به تهران و ساکنان ان الرژی پیدا کردن و .....(یک کلمه ای میخواستم بگم ولی نمیگم) اقای اصفهانی یه جوری نوشتی انگار الودگی اصفهان بیشتر از 200 شده تقصیر تهرانیهاست!!!از این ناراحته که چرا در تهران الودگی 180 را میگن هشدار!!!! خوب چه جمله ای بگن .. بگن کشدار؟؟؟ یعنی همه درگیری ذهنی شما برای کلمه هشداره؟ یا بعضیها میگن چرا توی تهران مدارس را برای الودگی تعطیل میکنند ولی شهر انها بیشتر الودگی داره ولی تعطیل نمیشه.خوب این چه ربطی به تهرانیها داره. و یه جوری حرف میزنند که انگار تهرانیها حق انها را میخورند.شما اگه اینجوری فکر میکنی بیا تهران ممنوعیت قانونی که نداریم.بیا شما هم الودگی و ترافیک تهرانو تجربه کن و لذتشو ببر.