۰ نفر
۲۸ دی ۱۳۹۲ - ۲۰:۱۷
دلارهای چین چشمها را خیره کرد

آخرین آمار دارایی های ارزی چین اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامۀ اقتصادی تریبون، چاپ پاریس، دارایی های ارزی چین رکورد قابل توجهی را به ثبت رسانده است. این رقم پیشتر در دسامبر 2012 از سوی بانک مرکزی کشورهای POBC  حدود 3820میلیارد دلار اعلام شده بود که تقریباً 4 برابر سال 2005 بود. این رقم همچنین رکورد قبلی ماه سپتامبر یعنی 3660 میلیارد دلار را شکست.
طبق گزارش منتشر شده از سوی بانک استرالیایی ANZ این رقم می تواند به راحتی با افزایش صادرات چین به سوی کشورهای توسعه یافته به4000 میلیارد دلار در سال 2014 برسد؛ کشورهایی که طبق آمار، نشانه هایی از رشد را از خود بروز داده اند. در واقع این همان مازاد تجاری است که به کمک محدودیت های اعمالی دولت بر روی نرخ تبادل یوآن (واحد پول چین) بر روی شرکتهای خارجی، 12.8% افزایش یافته و به افزایش ذخیره ارزی این کشور در سال 2013 کمک کرده است.
چین قدرتمند از توان ارزی بالا و همچنین سرمایه گذاری خارجی خود می تواند این دلارها را به اقتصادش جهت بهبود تقاضای داخلی تزریق کند؛ مسئله ای که تاکنون برای چین مشکلاتی را ایجاد کرده بود. از همین رو چین تلاش می کند با توجه بیشتر به بازار مصرف و با سیاست آزادسازی پولی و قوی کردن یوآن، با قدرت بیشتری در بازارهای بین المللی ظاهر شود.
پکن بارها از سوی آمریکایی ها به افزایش بی رویه صادرات متهم شده است؛ سیاستی که با پایین نگاه داشتن ارزش یوآن به طور مصنوعی، به چین قدرت بالایی داده است. گقتنی است ارزش یوآن به رغم برخی بحرانهای اقتصادی متأثر از تضعیف موقعیت شرکای تجاری این کشور به خصوص اروپا در سال 2013 نزدیک به 2.8% افزایش یافت.

52

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 333243

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۴:۴۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۹
    67 11
    کافیه ایالات متحده بزنه تو خط چاپ اسکناس بدون پشتوانه! همش دود میشه میره هوا
  • مهران A1 ۰۶:۵۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۹
    16 0
    بودجه 60 سال ایران !!