حسن روحانی پس از ورود به شهر خرمشهر با حضور در مسجد جامع این شهر برنامه های دولت یازدهم برای توسعه و پیشرفت خرمشهر را تشریح کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین حجت الاسلام حسن روحانی گفت:  خرمشهر نماد ایستادگی و مقاومت ایران در برابر متجاوزان است. گرچه در این سفر فرصت نبود تا در بخش های مختلف این استان از نزدیک سخنان شما را بشنوم اما دیدار با مردم خرمشهر و آبادان به عنوان نماد جهاد و ایستادگی برای دولت ضروری است. وی با بیان اینکه خرمشهر بازسازی شده اما نیاز به نوسازی دارد تصریح کرد: گرچه دولت های قبلی برای خرمشهر قدم های قابل ملاحظه ای را برداشته اند اما تا رسیدن به درخواست مردم راه طولانی در پیش داریم.

رئیس جمهور تاکید کرد:ما یادمان نخواهد رفت روزهای سخت مهر سال 59 که خرمشهر تسلیم نشد و مردم این شهر خیابان به خیابان و خانه به خانه ایستادگی و مقاومت کردند.

رئیس جمهور با بیان اینکه  این موضوع درست است که مردم این شهر از شرایط زیست محیطی در رنج به سر می برند و در مسئله اشتغال مشکلات فراوانی دارند ، گفت: نرخ بیکاری و مشکلات اشتغال در این شهر قابل قبول نیست و باید این موضوع بر طرف شود.

روحانی با اشاره به اقدامات 5 ماه گذشته دولت یازدهم افزود: دولت خود را موظف می داند قدم های بلند تری بردارد و باید اروند احیا ، پاکسازی و لایروبی شود و این موضوع از اهداف دولت است و اگر اروند آباد شود منطقه آباد می شود و کشور به آبادی می رسد.

روحانی با بیان اینکه خرمشهر باید به نگین تجارت منطقه تبدیل شود گفت: برای اینکار دولت کل شهر آبادان و خرمشهر را منطقه آزاد اعلام می کند و از فعالان اقتصادی برای حضور در خرمشهر و آبادان دعوت به عمل می آورد.

رئیس جمهور با اشاره به اجرای توافقنامه ژنو در روزهای آینده گفت: تحریم پتروشیمی ، خودرو ، بیمه و کشتیرانی به زودی برداشته می شود و شرایط کمی مساعدتر خواهد شد.

رئیس دولت یازدهم تاکید کرد: دولت مصمم است روابط خود را با کشورهای همسایه تقویت کند و باید با کشورهای همسایه روابط خوبی داشته باشیم.

روحانی با تاکید بر اینکه دولت اگر قولی بدهد پای قول خود خواهد ایستاد تاکید کرد: این دولت تبعیض قومیتی را نخواهد پذیرفت و تمام مردم ایران از حقوق شهروندی برابر برخوردارند.

219219

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 333046

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • میگو فسفری IR ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۶
    6 5
    همه مردم ایران از حقوق شهروندی برابر برخوردارند!!!!!!!!! اگه برخوردارند پس برا چی شش ماه پیش شعار میدادی یا تو این چند ماه ایجاد کردی واقعا متاسفم برای حیف شدن رای خودم من که از حقوق شهروندی محرومم آقای روحانی این راه که میروی به احمدنژادستان است
  • امیر IR ۰۶:۴۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    8 0
    سالی که نکوست از دم خروسش پیداست برابری حقوق شهروندی را از داستان حاج اقا کریمی کاملا مشاهده کردیم .اینقدر توهین به شعور ملت جای تاسف دارد و افاضات مسئولین دردناکتر از اصل مطلب بود !