مایکروسافت به سامسونگ،سونی و هوآوی برای ساخت گوشی های ویندوزی پول داده

قبل از خرید نوکیا توسط مایکروسافت، غول نرم افزاری سالی یک میلیارد دلار برای ساخت گوشی های ویندوزی، نوکیا را شارژ می کرده است.

 

الدار مرتاضین از محققان حوزه موبایل می گوید رقمی مشابه را مایکروسافت به سونی و سامسونگ پرداخت کرده تا سیستم عامل ویندوز روی موبایل توسعه پیدا کند.

الدار در صفحه توئیتر خود نوشت{لینک} برای مایکروسافت مهم نبوده که نام این پول را چه نام نهند، فقط می خواسته ویندوز فون 8 در آن زمان توسعه پیدا کند و دقیقا مشخص شده که سامسونگ 1.2 میلیارد دلار پئل گرفته تا گوشی های مجهز به ویندوز فون 8 را ساخته و راهی بازار کند. آنچه بین سامسونگ و مایکروسافت رخ داده مربوط به دسامبر 2013 بوده و سامسونگ باید به تعهدات خود عمل کند.

همچنین در معامله ای جداگانه سونی با نیم میلیارد دلار ، هوآوی با 600 میلیون دلار و سایر سازندگان با 300 میلیون دلار دست بکار شده اند تا مطیع دستورات مایکروسافت برای ویندوز فون 8 باشند و دست کم یک گوشی با این سیستم عامل راهی بازار کنند.

جالب اینجاست که کمپانی چینی هوآوی بیشتر از سونی نصیب اش شده است!

همچنین موقعیت اچ تی سی روشن نیست و علی رغم وجود مشکلات مالی فراوان برای کمپانی تایوانی اچ تی سی، این کمپانی بعد از ساخت دو گوشی ویندوزی 8X و8S due گوشی جدیدی ویندوزی منتشر نکرده است.

حالا مایکروسافت مالک نوکیا شده و لومیای نوکیا 90 درصد بازار ویندوز فون ها را در اختیار دارد و انچه در حوزه تبلت ویندوزی و گوشی های ویندوزی نوکیا لومیا پیش آمده، نظر مایکروسافت را تغییر نداده است.

منبع: جی اس ام ارنا

5656 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 332973

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 11
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۲۰:۲۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۵
    17 40
    یاد فساد در فوتبال افتادم و قتی دیدم مایکروسافت رشوه داده به همه
    • بی نام IR ۲۰:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۵
      11 59
      هر کی فاسدتره بیشتر گرفته. اما دم اچ تی سی گرم. داره ورشکسته می شه اما پولی نگرفته. احسنت به تایوانی پاک و مرگ بر کره ای فاسد رشوه گیر دمپایی ساز.
    • بی نام IR ۲۱:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۵
      40 5
      بی نام دوم چی میگی برای خودت الکی..مایکروسافت اصلا اچ تی سی رو به حساب نیاورده که بخواد بهش پول بده چون برندی نیس که اینده داشته باشه..اخه این چه برداشتی هست که شما دارید؟منطقی باشید نه تعصبی
    • حامدرضا IR ۰۷:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۷
      3 2
      مایکروسافت از قدیم الایام با اچ تی سی قرار داد داشته،طوری که برای گوشی های غیر ویندوزی،ازش جریمه می گرفته،نیازی به پول اضافه بود؟!
  • امیر A1 ۲۰:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۵
    6 73
    مــــــاکروســـــافت : مـــــافیـــــــــــــــا
    • بی نام A1 ۰۰:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۶
      18 1
      ماکروسافت ؟؟؟؟ مایکروسافت درسته عزیز :)
  • بی نام A1 ۲۱:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۵
    55 5
    به جی ال ایکس چقدر داده؟
  • مهام A1 ۰۸:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۶
    16 0
    اینها همه طبق اصول آمیخته بازاریابی هستند . هر شرکتی برای ترفیع محصولات خود میتواند استراتژی های حمله یا همراهی را در پیش بگیرند . مایکروسافت بجای هزینه تبلیغات مستقیم ، مبلغ مورد نظر را به شرکتهای سازنده داده است تا نقش یک بازاریاب (مبلغ) خوش‌نام را بازی کنند .
  • بی نام A1 ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۷
    9 1
    دستش درد نکنه من توسعه دهنده ویندوزم به نفع منه
  • بی نام A1 ۰۷:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۲
    3 0
    اینکه چیز عجیبی نیست من تو یه فیلم مستند 40 سال پیش دیدم سونی به شرکتهایی که از محصولاتش استفاده میکردند وامهای کلان میداد شرکتها اگر خصوصی باشند این مسایل اهمیتی نداره چون منافعشان رو به خطر نمیاندازه مشکل وقتیه که پول رو سازمان دولتی بگیره و منافع مردم رو حراج کنه
  • جواد A1 ۱۶:۴۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۳
    0 4
    مایکروسافت به چه کارهایی افتاده...گوگل داره از اندروید همینجور پول در میاره مایکروسافت داره خرج میکنه رو گوشی ها استفاده کنند واقعا مضحکه.جالبه نوکیا که خودشو فروخت به مایکروسافت ورشکست شد.