مروری بر مهمترین اخبار حوادث امروز سه شنبه 24 دی 1392

آخرین عضو باند سرقت به عنف که کلکسیونی از جرایم را در کارنامه خود دارد در مخفیگاهش شناسایی و دستگیر شد.
به گزارش مهر، در ادامه رسیدگی به اقدامات مجرمانه اعضای گروه زورگیری و سرقت های به عنف به سرکردگی سعید که به همراه همدستانش و با مشارکت چند زن جوان به شیوه های مختلف اقدام به زورگیری در پوشش مسافرنما و مسافربرنما و همچنین زورگیری از مغازه های منطقه نازی آباد در سطح شهر کرده و در زمان دستگیری نیز یک قبضه اسلحه کمری از وی کشف و توقیف شده بود، دستگیری آخرین عضو این گروه به نام شاهین 23 ساله در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت.
با آغاز تحقیقات پلیسی برای شناسایی مخفیگاه متهم، کاراگاهان پایگاه پنجم با مراجعه به محل سکونت شاهین در شهر جدید پرند اطلاع پیدا کردند که وی پس از اطلاع از دستگیری سایر همدستانش از محل سکونتش متواری و در حال حاضر مخفی شده است.
همزمان با انجام اقدامات پلیسی برای شناسایی مخفیگاه شاهین، بررسی سوابق وی نیز در دستور کار قرار گرفت و مشخص شد که وی یکی از مجرمین سابقه داری است که پیش از این بارها به اتهام ارتکاب جرایم مختلف زورگیری، سرقت خودرو ، اقدام علیه امنیت ملی و .... دستگیر و روانه زندان شده است.
با بررسی اعترافات سایر اعضای گروه مشخص شد که شاهین در بسیاری از سرقت های به عنف از جمله سرقت تاکسی سمند، سرقت مسلحانه از یک منزل مسکونی واقع در شهر کرج، سرقت به عنف پژو، سرقت به عنف لیفان، سرقت مسلحانه موتورسیکلت در منطقه یاغچی آباد و به همراه سعید حضور داشته است.
کارآگاهان پایگاه پنجم پلیس آگاهی با انجام تحقیقات پلیسی موفق به شناسایی مخفیگاه شاهین در منطقه یافت آباد شده و در حالیکه متهم قصد داشت تا از طریق پشت بام منازل از دست ماموران متواری شود وی را با تیراندازی دستگیر و برای انجام تحقیقات به پایگاه پنجم آگاهی منتقل کردند.
شاهین پس از انتقال به پایگاه پنجم آگاهی در اظهاراتش صراحتا به مشارکت در سرقت های به عنف و همچنین سرقت دهها سواری در سطح شهر تهران اعتراف کرد. وی در قسمتی از اظهاراتش و در خصوص نحوه سرقت تاکسی سمند به کاراگاهان گفت: در خیابان سرسبیل به همراه سعید و محمد ( یکی دیگر از اعضای گروه ) با پراید مسروقه در حال چرخیدن در خیابان بودیم که تاکسی سمند از داخل حیاط یک خانه خارج و راننده آن برای بستن درب منزل از ماشین پیاده شد. زمانیکه راننده ماشین را به صورت روشن رها و به سمت درب منزل رفته، به سمت ماشین رفتیم و سعید در یک لحظه پشت فرمان ماشین نشست و به سرعت از محل متواری شدیم.
شاهین در خصوص زورگیری موتورسیکلت مدل زد ایکس در منطقه یاغچی آباد نیز به کارآگاهان گفت: به همراه سعید در داخل مغازه بودیم که متوجه صدای موتورسیکلت مدل زد ایکس شدیم؛ بلافاصله با ماشین سرقتی به دنبال موتور رفته و من با ماشین مسیر حرکت وی را مسدود کردم و سعید نیز از ماشین پیاده و اسلحه را روی کمر راننده گذاشت و موتور را سرقت و از محل دور شدیم.
سرهنگ کارآگاه گزافی، رئیس پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ با اشاره به انتشار خبر دستگیری اعضای گروه و انتشار تصاویر متهمان در رسانه ها گفت: خوشبختانه با اطلاع رسانی مناسبی که از سوی اصحاب رسانه در خصوص این پرونده انجام شد، دهها مالباخته و شاکی با مراجعه به پایگاه پنجم پلیس آگاهی اقدام به شناسایی اعضای این گروه خشن بویژه متهم اصلی پرونده سعید کرده اند و در حال حاضر پرونده های مختلفی با موضوعات زورگیری از اماکن تجاری، زورگیری خودرو در پوشش مسافر ، زورگیری از شهروندان در پوشش مسافرکشی، سرقتهای مسلحانه و همچنین اقدام به آدم ربایی و آزار و اذیت برای متهمان پرونده تشکیل شده است.

شاهین، آخرین عضو باند سارقان به عنف پایتخت

در ادامه رسیدگی به پرونده و با توجه به اعترافات متهمان در خصوص مشارکت شاهین در جرایم مختلف گروه و همچنین اعترافات صریح خود متهم، دستور انتشار بدون پوشش تصویر این متهم نیز از سوی بازپرس محترم شعبه یازدهم بازپرسی دادسرای امور جنایی تهران داده شد. تمامی شکات و مالباختگانی که موفق به شناسایی تصویر متهم شدند می‌توانند برای طرح و پیگیری شکایات خود به پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند.

 

راز جنایت ساحلی در سینه مرد صیاد
صیادی که به دلیل اختلافات مالی اقدام به قتل فردی دیگر کرده بود، دستگیر شد.
چندی پیش ماموران دریابانی بندرلنگه مشغول گشت‌زنی در آب‌های بندرحصینه بودند که ناگهان با جسد فردی که وزنه‌هایی به وزن حدود 40 کیلوگرم به پاهایش آویزان بود، روبه رو شدند و موضوع را به ماموران انتظامی اطلاع دادند.
در ادامه ماموران انتظامی به محل اعزام شده و پس از مشاهده شواهد و آثار به جا مانده از صحنه قتل، با دستور مقام قضایی تحقیقات و اقدامات خود برای دستگیری قاتل یا قاتلان را آغاز کردند که پس از گذشت کمتر از دو روز در بررسی‌های انجام شده از قایق و دیگر شناورهای موجود در اسکله حصینه ماموران به یکی از صیادان مظنون شدند و پس از انجام هماهنگی‌های لازم وی را دستگیر کردند.
پس از انتقال این صیاد به مقر انتطامی و انجام اقدامات پلیسی و بازجویی فنی از وی، متهم لب به اعتراف گشود و به ارتکاب قتل با همکاری دو تن دیگر اعتراف کرد.
سرهنگ علی دامن افشان - فرمانده انتظامی بندرلنگه با بیان اینکه برابر اعترافات متهم علت و انگیزه قتل اختلافات مالی بوده است، به ایسنا گفت: متهم پس از تشکیل پرونده برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شد.

 

مشاجره خانوادگی منجر به برادرکشی شد
‌برادرکشی در خیابان آبنوس کرمان چهارشنبه شب گذشته پرونده دیگری را بر روی دست بازپرس ویژه قتل دادسرای کرمان گذاشت؛ همه چیز از یک دعوای کوچک شروع شد، مقتول با مادرش مشاجره کرد و پای فرزند بزرگ تر وسط کشیده شد و ...
حسین میرزا بیگی، بازپرس ویژه قتل دادسرای عمومی و انقلاب کرمان در رابطه با قتلی که چهارشنبه گذشته رخ داد بود به ایسنا گفت: در 18 دی ماه سال جاری ساعت 20 پلیس آگاهی از طریق کلانتری 13 متوجه قتل عمدی در خیابان آبنوس شد.
پس از اطلاع از موضوع سریعا به محل حادثه اعزام شدیم و با جسد مردی 27 ساله، درشت هیکل به نام مصطفی که با ضربات متعدد چاقو از پای در آمده بود رو به رو شدیم.
در مرحله اول خانواده مقتول، قتل را نوعی خودکشی اعلام کردند که با تحقیقات به عمل آمده از اهالی محل متوجه شدیم که برادرکشی صورت گرفته است.
مادر مقتول پس از نزاع با مصطفی برای حل مساله با پسر بزرگتر خود تماس می گیرد که نه تنها مشکل حل نمی شود بلکه قتل عمدی صورت می‌گیرد.
درگیری بین دو برادر شدت می گیرد و برادر بزرگتر با گرفتن چاقو از دست مقتول، او را به قتل رسانده و فرار می کند.
میرزا بیگی با بیان اینکه قاتل پس از دستگیری دلیل قتل خود را عصبانیت عنوان کرد، اظهار کرد: پلیس آگاهی پس از پنج ساعت قاتل را هنگام خروج از شهر دستگیر کرده و تحویل قانون می دهد.

 

محاکمه مجدد عامل جنایت در خیابان مدنی فردا در دادگاه کیفری
محسن افتخاری، سرپرست ‌دادگاه‌های کیفری استان تهران از محاکمه مجدد عامل جنایت در خیابان مدنی خبر داد و به فارس گفت: دادگاه عامل جنایت در خیابان مدنی ساعت 10 صبح روز چهارشنبه برگزار می‌شود.
محاکمه مجدد این فرد در شعبه 71 دادگاه کیفری استان تهران و به ریاست قاضی عزیزمحمدی صورت می‌گیرد.
ما برای برگزاری مجدد دادگاه منتظر نظریه پزشکی قانونی درباره صحت و سلامت روانی متهم بودیم.
نتیجه پزشکی قانونی فردا اعلام می‌شود اما ظاهرا مشکلی نداشته است.
روز 24 مهر سال گذشته بود که خبر یک جنایت هولناک روی خروجی رسانه‌ها قرار گرفت.
در این جنایت یک جوان 23 ساله با استفاده از چاقو اقدام به مجروح کردن 11 نفر و به قتل رساندن یک نفر کرده بود.
شامگاه همان روز خبر دیگری منتشر شد مبنی بر اینکه مرد جوان معتاد به ماده مخدر شیشه که در خیابان مدنی چندین نفر از شهروندان را مجروح کرده و یک نفر را کشته بود، دستگیر شد.
سرانجام پس از انتشار اخبار متعدد درباره حکم اعدام در نظر گرفته شده برای متهم، در تاریخ 13 اسفند رئیس اداره دفتر دیوان عالی از تایید حکم اعدام عامل جنایت خیابان مدنی توسط قضات دیوان خبر داد، اما با توجه به گذشت بیش از 2 ماه از تایید حکم اعدام این فرد توسط دیوان عالی کشور، حکم اجرا نشد و همه چیز منوط به نظریه پزشکی قانونی در مورد صحت و سلامت روانی متهم شد.

 

دستگیری سارقان بزرگترین معدن طلای کشور در تکاب
اعضای باند سرقت از بزرگترین معدن طلای کشور در آذربایجان غربی دستگیر شدند.
سرهنگ ظهیریان، فرمانده انتظامی تکاب به واحد مرکزی خبر گفت: 4 نفراز اعضای این باند امروز در حین سرقت از معدن طلای زره شوران دستگیر شدند.
با اعتراف سارقان 3 مالخر نیز دستگیر و حدود 600 کیلوگرم زرنیخ طلا به ارزش تقریبی500 میلیون ریال در بازرسی از منزل آنها بدست آمد.
تحقیقات از دستگیر شدگان همچنان ادامه دارد.

 

دستگیری عاملان نفوذ به سرور یکی از دانشگاه های قوچان
رئیس پلیس فتا خراسان رضوی از شناسایی و دستگیری عاملان نفوذ به سرور یکی از دانشگاهها در شهرستان قوچان خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری پلیس، رئیس پلیس فتا استان خراسان رضوی افزود: در پی شکایت نماینده حقوقی یکی از دانشگاه ها در قوچان مبنی بر اینکه فرد یا افرادی ناشناس ضمن نفوذ به سرور دانشگاه اقدام به تغییر نمرات دانشجویان کرده اند، به لحاظ اهمیت و حساسیت موضوع، شناسایی عامل یا عاملان نفوذ در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.
کارشناسان پس از بررسی های لازم و استعلام از مبادی ذیربط و یک سری اقدامات تخصصی توانستند متهم اصلی را شناسایی و با هماهنگی قضایی وی را دستگیر کنند.
متهم که یکی از دانشجویان همان دانشگاه بود با دیدن شواهد فنی و مستندات لب به سخن گشود و در خصوص جرم خود با ندامت گفت: به علت کسب رتبه بالا در رشته تحصیلی مرتبط و با عنوان کار دانشجویی در واحد انفورماتیک مشغول به کار شدم و با پی بردن به ضعف در امنیت سیستم و نام گذاری نامناسب پسوردها، با همکاری 3 تن از دانشجویان دیگر، نمرات 28 دانشجو که مشروط شده بودند را در سیستم اصلاح و از هرکدام مبالغی اخذ و تقسیم می کردیم.
در پی اعترافات نامبرده سایر متهمان شناسایی و دستگیر و پس از بازجویی به بزه ارتکابی اعتراف و پرونده بهمراه متهمان تحویل مقام قضایی شد.

 

کلاهبرداری باسایت شرط‌بندی برای تامین هزینه تحصیل
رئیس پلیس فتای استان اردبیل از دستگیری مجرم اینترنتی که با انگیزه تامین هزینه‌های تحصیلی اقدام به کلاهبرداری از شهروندان نمینی کرده بود خبر داد.
به گزارش ایسنا، سرهنگ اکبر امینی در این خصوص گفت: کارآگاهان پلیس فتای استان هنگام بررسی و رصد سایت‌های فعال در فضای مجازی به سایتی غیر مجاز که در زمینه شرط بندی مسابقات فوتبال فعالیت می‌کرد برخورد و تحقیقات خود را در این ارتباط آغاز کردند.
پس از تحقیقات به عمل آمده مشخص شد این سایت با هدف کلاهبرداری از مردم راه اندازی شده که با پیگیری موضوع کاربر شناسایی و در عملیاتی در شهرستان نمین دستگیر و کیس رایانه از وی کشف شد.
رئیس پلیس فتای استان با اشاره به اعترافات فرد دستگیر شده اظهار داشت: مجرم اینترنتی ضمن اعتراف به کلاهبرداری از شهروندان، انگیزه خود را تامین هزینه‌های تحصیلی و رفع نیاز مالی عنوان کرد که با تکمیل پرونده تحویل مقام قضایی شد.

 

نجات 3 بی خانمان از میان دود و آتش
3 مرد بی خانمان که براثر آتش سوزی لوازم وضایعات جمع آوری شده توسط آنها در کنار دیوارهای کاذب بزرگراه یادگار امام در میان دود و آتش گرفتار شده بودند نجات پیدا کردند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آتش نشانی، در پی تماس شهروندان با سامانه 125 مبنی بر مشاهده دود و آتش از کنار تونل زیر گذر بزرگراه یادگار امام، ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران در ساعت 13 دیروز دوشنبه بلافاصله آتش نشانان ایستگاه 85 را به محل حادثه اعزام کرد.
محمد طلائی، فرمانده ایستگاه 85 آتش نشانی تهران گفت: با رسیدن به محل حادثه مشاهده شد سه نفر از افراد بی خانمان در بین دیوارهای کاذب این بزرگراه و در میان دود و آتش بدام افتاده و هر لحظه احتمال می رفت با گسترده شدن آتش سوزی ضایعات و لباس های مندرس که توسط آنان در این مکان جمع آوری شده بود دچار سوختگی شده و جان خود را از دست دهند.
آتش نشانان به سرعت مشغول عملیات شدند و همزمان با خاموش کردن این آتش سوزی، هر سه نفر را از محل حادثه خارج کرده و از مرگ حتمی نجات دادند.
علت این حادثه روشن کردن آتش برای گرم کردن خود توسط این افراد و سرایت آن به ضایعات اعلام شد.

 

مسجد اهران دماوند در آتش سوخت
رنیس جمعیت هلال احمر شهرستان دماوند گفت: مسجد روستای اهران شهرستان دماوند دچار حریق شد و در آتش سوخت.
به گزارش خبرگزاری فارس، حمید فرهادی افزود: ساعت 17 دیروز دوشنبه از سوی رئیس ستاد حوادث غیر مترقبه شهرستان دماوند مطلع شدیم که مسجد روستای اهران دماوند دچار حریق شده است.
با وجود اقدام سریع نیروهای هلال احمر و آتش‏ نشانی، متاسفانه چون اکثر بخش‌های مسجد از چوب بود، حجم آتش بسیار گسترده، کار تیم‌های آتش‌نشانی و هلال‌احمر را کند کرد.
پس از هماهنگی با مسئول امداد و نجات هلال احمر دماوند به عنوان فرمانده عملیات، دو تیم شامل پنج نجاتگر کادر و داوطلب به وسیله  خودروی پیشروی عملیاتی و آمبولانس به اهران اعزام شدند.
تیم‌های عملیاتی که به محل اعزام شدند، بلافاصله کار خود را آغاز کردند و به کمک آتش‏ نشانی رفتند.
عملیات به گونه‌ای پیش رفت که پس از حدود چهار ساعت فعالیت سخت و سنگین، آتش به مرور زمان خاموش شد و حریق در کنترل عوامل آتش‌نشانی درآمد.
حجم عملیات به قدری بالا بود و با توجه به اینکه احتمال می‌رفت حادثه مصدوم داشته باشد، پایگاه امداد و نجات شهید داود مقدم (چنار) به حالت آماده ‏باش کامل درآمد تا در صورت لزوم به کمک تیم‌های اعزامی بیاید.
رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان دماوند با بیان اینکه خوشبختانه این حادثه مصدومی نداشت، خاطرنشان کرد: متاسفانه به دلیل قدمت مسجد و استفاده از چوب در بخش‌هایی از آن، بخش زیادی از مسجد به ویژه سقف ‌چوبی آن در حریق از بین رفت.

 

4کشته و 69مسموم بر اثر گاز گرفتگی
حوادث گازگرفتگی در شهرهای ایران 3 قربانی و 69 مسموم برجا گذاشت.

ردیف زمان مکان تعداد جانباختگان تعداد مسمومان شرح ماجرا علت
1 سه شنبه 24 دی کرمان جانباخته نداشت 69 نفر 69 نفر از کارگران یک کارگاه پسته پاک‌کنی در شهر کرمان بر اثر استنشاق گاز منوکسید‌کربن مسموم شدند، در ابتدا با تماس تلفنی دو مورد مسمومیت اعلام شد که با حضور نیروهای اورژانس مشخص شد 69 نفر علائم مسمومیت دارند، ماموران اورژانس کرمان تعدادی از این افراد را در محل درمان کردند، 39 نفر نیز برای درمان بیشتر به بیمارستان‌های افضلی‌پور، شفا و آیت‌الله کاشانی منتقل شدند، اورژانس کرمان با اعزام هفت آمبولانس و یک اتوبوس آمبولانس به این افراد خدمت‌رسانی کرد دودی که از بخاری این کارگاه خارج می‌شد به وسیله فن به داخل نفوذ می‌کرد که این امر سبب مسمومیت کارگران این کارگاه شد، این بخاری به تازگی در محل نصب شده بود و تهویه این سالن مناسب نبوده است
2 دوشنبه 23 دی خیابان سعدی، نرسیده به میدان مخبرالدوله 3 نفر مسموم نداشت گاز سمی منوکسیدکربن در یک قهوه خانه سنتی سه مرد جوان را در گرداب مرگ فرو برد، در یک قهوه خانه سنتی که در اصلی آن پلمپ شده بود و هیچ فعالیتی نداشت، سه مرد جوان بنام های هاشم 24 ساله، قاسم 23 ساله و علی رضا 19 ساله شب هنگام در یک اتاق 6 مترمربعی خوابیده بودند که در اثر انتشار گاز منوکسیدکربن از منقل ذغالی که برای گرم کردن اتاق استفاده می شد دچار مسمومیت شدید شده و جان خود را از دست دادند، اجساد این 3 نفر جهت تشخیص علت مرگ و همچنین چگونگی بروز این حادثه به نیروی انتظامی سپرده شد و به پزشکی قانونی انتقال یافتند، بنا به اظهار اهالی محل و نیز طبق شواهد عینی احتمالا این افراد با توجه به تعطیلی این مکان و پلمپ بودن در اصلی آن، برای استراحت و خوابیدن از طریق نرده های آهنی یکی از پنجره های این قهوه خانه، به طور مخفیانه وارد این مکان شده و خارج می شدند که شب هنگام دچار این حادثه شدند در بررسی های اولیه مشخص شد انتشار گاز کشنده منوکسیدکربن(co) ناشی از روشن بودن ذغال در داخل اتاق باعث مرگ این افراد شده بود
3 سه شنبه 24 دی درگز 1 نفر مسموم نداشت گازگرفتگی جوان 31 ساله درگزی را به کام مرگ کشاند، جسد وی برای تحقیقات بیشتر به پزشکی قانونی منتقل شد این جوان براثر روشن کردن اجاق گاز تک شعله در داخل اتاق و استنشاق گازمنوکسیدکربن جان باخت

47282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 332604

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =