۰ نفر
۲۱ دی ۱۳۹۲ - ۰۵:۳۷

مهر نوشت:

مشاور وزیر نیرو از تنش آبی در 511 شهر کشور خبر داد و با تاکید بر اینکه در این مناطق میزان تولید با مصرف آب برابری می کند گفت: صنعت آب و فاضلاب دارای 2 هزارمیلیاردتومان بدهی است و برخی پروژه ها در سال 72 آغاز شده و امروز تنها دارای 40 درصد پیشرفت فیزیکی است.

حمیدرضا جانباز از تهدید تنش آبی در 511 شهر کشور خبر داد و گفت: در حال حاضر، 511 شهر در آستانه تنش آبی هستند و این به آن مفهوم است که میزان تولید با میزان مصرف برابری می کند.

مشاور وزیر نیرو اظهارداشت: اگرچه سازمان هواشناسی سال آبی جاری را سالی نرمال به لحاظ حجم بارش ها در کشور پیش بینی کرده است، اما متاسفانه میزان تولید آب با میزان مصرف در بسیاری از شهرها برابری می کند.

وی در خصوص وضعیت شبکه جمع آوری بهداشتی فاضلاب در کشور گفت: در زمینه اجرای فاضلاب یک عقب ماندگی تاریخی وجود دارد و در حال حاضر 38 درصد از جمعیت شهری از خدمات جمع آوری بهداشتی فاضلاب برخوردارند.

جانباز با بیان اینکه مجلس توجه لازم را برای اجرای طرح های فاضلاب داشته است اما در کل کشور با محدودیت اعتبار مواجه هستیم بیان داشت: هم اکنون حدود 230 طرح فاضلاب دارای ردیف اجرایی است. وی افزود: اگر قرار باشد اتفاق مهم و عمده ای در اجرای طرح های فاضلاب بیافتد، با اتکا به سرمایه گذاری بخش خصوصی است.

این مقام مسئول در وزارت نیرو با بیان اینکه خوشبختانه روش های مشارکت و سرمایه گذاری بخش خصوصی در طرح های آب و فاضلاب به صورت گسترده در حال اجرا است و بیش از 55 طرح مشارکت بخش خصوصی در قالب های BOT،BOO و بیع متقابل عملیاتی شده است گفت: این مدل های مشارکت بخش خصوصی باید توسعه یابد.

جانباز تصریح کرد: صنعت آب و فاضلاب بیش از 20 هزار میلیارد ریال به پیمانکاران و سازندگان تجهیزات بدهی دارد و وقتی اعتبار کافی نیست، پروژه ها پیش نمی رود. وی ادامه داد: در بخش فاضلاب پروژه های معطل مانده ای وجود دارد که اجرای آنها از سال 72 آغاز شده و پیشرفت آنها در حال حاضر بیش از 40 درصد نیست.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در خصوص هزینه انشعاب آب و فاضلاب گفت: مصوبه های شورای اقتصاد ملاک عمل در موضوع آب بها، خدمات دفع فاضلاب و هزینه های انشعاب آب و فاضلاب است و شرکت های آب و فاضلاب اختیاری از خود ندارند و براساس مصوبه ها عمل می کنند.

3131

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 332007

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =