تولیدکننده بازی رایانه‌ای «جاده‌های نبرد» تامین اعتبار و اختصاص بودجه را برای سرمایه‌گذاری در عرصه گیم از شاخص‌های اساسی پیشرفت در این عرصه عنوان کرد.

به گزارش خبرآنلاین و به نقل از معاونت ارتباطات بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، «سجاد بیگ جانی» افزود: صنعت گیم در ایران به رغم حیات چند دهه در دنیا نوپاست و نیاز به حمایت جدی بخصوص از سوی دستگاه‌های مسئول دارد.

مدیر عامل شرکت «چنگ پژمان پارسه» تاکید کرد: توجه به امر تولید و عرضه مناسب محصولات فرهنگی به همراه تبلیغات گسترده بازی‌های رایانه‌ای در جهت معرفی آن به خانواده‌ها می‌توانند در ارتقای جایگاه گیم و ایجاد چرخه اقتصادی در این بخش نقش مهمی ایفا کند.

بیگ جانی به نقش مسئولان، قانون‌گذاران و مجموعه‌هایی که بحث بودجه واعتبار را عهده دارند در حمایت از عرصه گیم اشاره کرد و توضیح داد: یکی از مهمترین رویکردها در این زمینه، آماده‌سازی بستر اقتصادی مناسب در جهت شکل‌گیری بازاری پویاست.

مدیر عامل شرکت «چنگ پژمان پارسه» به دیدار اخیر اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی با رهبر معظم انقلاب و تاکید ایشان بر تولید بازی‌های رایانه‌ای مفید اشاره کرد و ادامه داد: بخش خصوص همراه با دست‌اندرکاران و نهادهای مسوول فرهنگی می‌تواند با ارتقای دانش و بکارگیری تجربه و تلاش در جهت تولید استاندارد و جذاب گام در مسیر رقابت با تولید خارجی گذاشته و پاسخگوی نیاز مخاطب باشد.

بیگ جانی حمایت از حوزه بازی رایانه‌ای و امکان‌یابی برای عرضه تولیدات ایرانی در عرصه بین‌المللی را ضروری خواند و گفت: بستر سازی و حمایت از حضور تولیدکنندگان در نمایشگاه‌های بین‌المللی گیم بهترین شیوه برای معرفی گیم ایرانی به بازارهای منطقه‌ای و جهانی است. حضور موثر فعالان عرصه گیم در مجامع بین‌المللی به ایجاد ارتباط سازنده تولیدکنندگان ایرانی با تولیدکنندگان خارجی منجر می‌شود.

تولیدکننده بازی رایانه‌ای جاده‌های نبرد همچنین بر اختصاص و پرداخت بودجه مناسب به بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای به عنوان متولی گیم در کشور تاکید کرد و ادامه داد: با تامین اعتبار و بودجه این بنیاد می‌تواند به وظایف حمایتی خود در عرصه تولید و پخش عمل کند.

بیگ جانی استانداردسازی در تولیدات گیم را به سرمایه‌گذاری مناسب در امر تولید مربوط دانست و گفت: تولید استاندارد و کیفی با هزینه مناسب در فرآیند پیش و پس از ساخت اثر شکل می‌گیرد. استانداردسازی صنعت گیم با سرمایه‌گذاری اساسی امکان‌پذیر است.

 

56503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 331611

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =