۰ نفر
۱۱ دی ۱۳۹۲ - ۰۸:۲۰

واحد مرکزی خبر نوشت:

کیم جونگ اون رهبر کره شمالی روز چهارشنبه وعده داد روابط بین دو کره را بهبود خواهد بخشید و نیروهای نظامی این کشور را در برابر هر گونه اقدام تحریک‌آمیز، تقویت خواهد کرد.
به گزارش خبرگزاری شین‌هوا از پیونگ یانگ، کیم در سخنرانی به مناسبت فرا رسیدن سال نو میلادی که از تلویزیون پخش شد، اعلام کرد کره شمالی با پیگیری اعلامیه‌های مشترک قبلی دو کره، «فضایی فراهم (خواهد کرد) تا روابط بین کره شمالی و کره جنوبی را بهبود ببخشد».
در ماه دسامبر، کره شمالی در واکنش به تظاهرات اعتراض‌امیز بر ضد این کشور در کره جنوبی در دومین سالگرد مرگ کیم جونگ ایل رهبر سابق کره شمالی، تهدید کرد بدون اطلاع قبلی به کره جنوبی حمله خواهد کرد.
رهبر کره شمالی همچنین خواستار تقویت بنیه نظامی و سیاسی این کشور شد و وعده داد به منظور حفاظت از شان و منزلت کشور، «هر گونه اقدام تحریک‌آمیز را درهم خواهد کوبید».
وی هشدار داد اگر جنگی تمام عیار در شبه‌جزیره کره روی دهد، یک فاجعه هسته ای گسترده به همراه خواهد داشت که در آن صورت، آمریکا نیز در امان نخواهد بود.
در پی اعدام جونگ سونگ تائک که زمانی یک مقام بلندپایه قدرتمند در کره شمالی بود، کیم همچنین از حزب، ارتش و مردم این کشور خواست با یکدیگر متحد شوند.
در این پیام 30 دقیقه‌ای که توسط شبکه تلویزیونی مرکزی کره پخش شد، کیم دستاوردهای پارسال کره شمالی و کارهای تعیین شده برای سال 2014 را مرور کرد.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 330301

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۹:۰۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۱
    12 1
    پس این که خیلی هارت و پورت می کرد. می خواست با همه بجنگه که :)
  • بی نام IR ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۱
    13 1
    طرف خل
  • بی نام IR ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۱
    15 1
    بیشتر مفاد این پیام تهدیدآمیز بوده تا ابراز صلح و دوستی به طرف مقابل.
  • بی نام IR ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۸
    1 0
    برگشته میگه اگه جنگی رخ بده از نوع هسته ایه ...پیام صلح تهدید امیز