فردی که راز رولینگ را مبنی بر نوشتن کتابش با نام مستعار فاش کرد، به جریمه محکوم شد.

به گزارش ایبنا به نقل از بوک سلر، شرکت حقوقی راسلز سولیسیتور برای این که فاش کرده بود رولینگ نویسنده کتاب «آوای کوکو» است و آن را با نام مستعار رابرت گالبرایت روانه بازار کرده، به جریمه‌ای هزار پوندی محکوم شد.

رولینگ رمان جنایی «آوای کوکو» را ماه آوریل با نام مستعار گالبرایت منتشر کرده بود. هویت واقعی نویسنده این کتاب از سوی «سفیر» ناشر وی به خواست وی پنهان نگه داشته شده بود، اما سرانجام کریستفور گاسیج از همکاران شرکت حقوقی راسلز سولیسیتور که در جریان این ماجرا قرار داشت آن را به جودیت کالیگاری دوست همسرش گفت و از طریق وی این ماجرا فاش شد.

خانم کالیگاری در توییتر خود این مساله را به نویسنده ای به نام ایندیا نایت گفت. این توییت هر چند بعدا حذف شد، اما نشریه ساندی تایمز با تکیه بر این خبر، فاش کرد رولینگ نویسنده واقعی این کتاب بوده است.

برمبنای حکم دادگاه که 26 نوامبر صادر و دیروز اعلام شد، گاسیج محکوم به پرداخت هزار پوند جریمه نقدی و توبیخ کتبی در پرونده کاری اش شد.

این شرکت حقوقی و همکارانش موظف به حفظ اسرار موکلان خود بودند و به دلیل رعایت نکردن این امر مقصر شناخته شدند. شرکت راسلز در همان ماه ژوییه از رولینگ عذرخواهی کرده بود، اما رولینگ با صدور اعلامیه ای گفت واقعا از این کار ناامید شده و از این شرکت انتظار رازداری داشت. با این حال رولینگ از ادامه شکایت علیه این شرکت پس از این که آن ها پذیرفتند تا خسارت وارد آمده را صرف یک بنیاد خیریه ارتشی کنند، صرف نظر کرد.

6060

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 330274

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۸:۲۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۱
    1 2
    دلت خوشه این تبلیغات رولینگ برای فروش کتابش بود