فارس نوشت:

رئیس مجلس گفت: در مورد مباحث آلودگی هوا پیشنهادات مطرح هم باید حمایت مجلس را داشته باشد و هم دولت با جدیت مباحث را دنبال کند.

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی صبح امروز یکشنبه پس از پایان یافتن جلسه غیرعلنی خانه ملت که با حضور معصومه ابتکار معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان محیط زیست برگزار شد اظهار داشت: رئیس سازمان محیط زیست در جلسه گزارشی ارائه کردند.

وی اضافه کرد: با توجه به آلودگی هوای کشور در برخی از شهرهای مهم و لزوم اتخاذ تدابیر لازم برای این موضوع و پیدا کردن مسیر روشن برای کاهش آلودگی هوا و همچنین پرداختن به برخی از مشکلات زیست‌محیطی در زمینه‌های جنگل و ریزگردها گزارشی از سوی رئیس سازمان محیط زیست به مجلس ارائه شد.

رئیس مجلس با ابراز تاسف نسبت به استان‌های جنوبی کشور که با پدیده ریزگردها مواجه‌اند تصریح کرد: قرار شد در این زمینه پیشنهادات مطرح هم از سوی مجلس حمایت شده و هم از سوی دولت با جدیت دنبال شود.

معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست در جلسه غیرعلنی مجلس گزارشی از وضعیت زیست‌محیطی کشور و همچنین آلودگی هوا ارائه کرد.

 

درخواست افزایش بودجه محیط زیست برای حل مشکل آلودگی هوا

معصومه ابتکار، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در جلسه غیر علنی امروز یکشنبه مهمان نمایندگان مجلس شورای اسلامی بود که برای ارائه گزارشی در خصوص مسائل مربوط به محیط‌ زیست در خانه ملت حضور یافته بود.

رئیس سازمان حفاظت محیط ‌زیست ضمن ارائه گزارشی در خصوص ابعاد مختلف وضعیت محیط ‌زیست اقلیم‌های مختلف کشور، در خصوص آلودگی هوای کشور، ‌علل و عوامل آلودگی‌های زیست محیطی به نمایندگان مجلس شورای اسلامی توضیحاتی ارائه داد.

محمدصالح جوکار نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی گفت: در این جلسه ابتکار درخواست افزایش بودجه سازمان محیط زیست برای حل مشکل آلودگی هوا و ریزگردها را مطرح کرده است.

نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: علاوه بر این، گزارشی از راهکارهای کاهش آلودگی هوا از سوی رئیس سازمان محیط زیست به مجلس ارائه شد.

بنابراین گزارش، از ابتدای فصل پاییز آلودگی هوا موجب تعطیلی چند روزه مدارس در شهرهای صنعتی ایران شد.

در حال حاضر نیز حدود یک هفته آلودگی هوا مردم شهرهای صنعتی تهران، اراک، تبریز و اصفهان را دچار مشکلات اساسی کرده است.

در این مدت تنها راهکار دولت برای کاهش آلودگی هوا تعطیلی مدارس و زوج و فرد کردن تردد خودروها در سطح شهرهای صنعتی بوده است.

 

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 329798

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۶:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۸
    13 0
    نیاز به گزارش نبود مردم خودشون مشاهدات عینی دارند. خواهشا راهکار هم ارائه بدهید گاهی اوقات!
    • mohsen A1 ۰۷:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۸
      2 2
      بودجه میگیرن که گزارش بدن اوضاع خرابه. گزارش هم نمیدادید سوزش حلق ما خودش گزارش میداد !!!!!!
    • بی نام DE ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۸
      2 1
      محرمانه و امنیتی است. نمی شود که کارگران سایپا و ایران خودرو را بیکار کرد. نمی شود ساختمان سازی در تهران را تعطیل کرد. ولی می شود مدارس را تعطیل کرد. بازم بگم.
  • بی نام IR ۰۸:۲۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۸
    3 0
    به جای این همه کاغذ بازی و حرف الکی یک فکر اساسی بکنین. حتی هندوستان هم در سال 2008 مشکل آلودگش رو که از تهران هم بدتر بود حل کرد.
    • بی نام IR ۰۵:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۹
      1 0
      مکزیکو سیتی فراموش نشود
    • بع توچه A1 ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۰
      0 0
      وااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااقعا مسخرس
  • بی نام IR ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۸
    2 0
    مثلن تعرفه واردات خودرو را صفر میکنند تا خودروساز یک تکانی به خودش بدهد؟ یا که باز فرصت چند ساله به خودروساز میدهند، فرصت هایی که هیچوقت خودروساز استفاده نکرده.