رییس جمهور: تربیت دانش آموزانی منتقد و آشنا به حقوق شهروندی یکی از اصلی ترین وظایف آموزش و پرورش است

رییس‌جمهور در جمع شورای معاونین و مدیران کل استان های وزارت آموزش و پرورش تأکید کرد: معلمی تنها یک شغل نیست بلکه یک وظیفه بزرگ دینی، ملی و انقلابی است تا نسل آینده کشور، نسلی مشارکت‌جو، پاسخ‌گو و اخلاقی بار بیاید.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین وبه نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت ،رییس‌جمهور با بیان اینکه معلمان، علاوه بر متون درسی باید راه زندگی را نیز به دانش‌آموزان بیاموزند، تصریح کرد: وظیفه آموزش و پرورش تربیت و هدایت دانش‌آموزان در جهتی است که آنها پس از فارغ‌التحصیلی بتوانند در جامعه حضوری ثمر بخش داشته باشند.
دکتر روحانی ضمن نقد شیوه آموزشی که در آن دانش‌آموزان صرفاً به افزایش محفوظات خود می‌پردازند، گفت: ما می‌خواهیم دانش‌آموزان این حس و باور را داشته باشند که هر چه یاد می‌گیرند در افزایش مهارت‌های زندگی آنها در اجتماع تاثیر داشته و کاربردی است و آنها می توانند در توسعه کشور و بهبود زندگی خود و دیگران نقش تأثیرگذاری داشته باشند.
دکتر روحانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تهیه پیش‌نویس حقوق شهروندی از سوی دولت و مطالبات روزافزون مردم در این خصوص گفت: دانش‌آموزان ما باید بتوانند ضمن شناخت حقوق خود در جامعه از آن دفاع کنند و لازمه این امر ایجاد بسترهای مناسب برای آشنایی آنها به حقوق شهروندی و امکان نقد سالم و سازنده در کلاس های درس است.
رییس شورای عالی انقلاب فرهنگی ضمن پیشنهاد تدریس مسائل مرتبط با حقوق شهروندی در مدارس کشور اظهار داشت: دانش‌آموزان باید حقوق سیاسی و نقش‌شان در اداره، مالکیت و آینده کشور را بشناسند و نحوه مناسبات میان دولت و مردم را کاملاً لمس و درک کنند و در معلمان عزیز ما وظیفه‌ سنگینی در محقق شدن این هدف بر عهده دارند.
دکتر روحانی با اشاره به درخواستش از دانش‌آموزان در مهرماه سال جاری برای نگارش انشاء نامه به رییس‌جمهور، اجتناب از پرداختن به موضوعات کلیشه‌ای را مورد تاکید قرار داد و گفت: دلم می‌خواهد بدانم دانش‌آموزان سیستانی، خراسانی، آذری و همه دانش‌آموزان سراسر کشور نگاهشان به عملکرد دولت و رییس‌جمهور چیست؟
رییس‌جمهور با تأکید بر اینکه آموزش و پرورش در جمهوری اسلامی ایران امری همگانی و عادلانه است، گفت: لباس، جایگاه اجتماعی، مذهب و دین و حتی قومیت نباید معیاری برای امتیاز دادن به افراد در کلاس‌های درس باشد.
دکتر روحانی بر لزوم تطبیق و نزدیک شدن رفتار معلمین با نگاه و روش هدایتگر پیامبر اعظم(ص) در مسئله تعلیم و تربیت افراد تاکید کرد و گفت: همه معلمان در کلاس‌ها هم وظیفه آموزش را به عهده دارند و هم وظیفه تربیت و پرورش را و باید این دو به صورت همزمان مد نظر قرار گیرد و بحث پرورش نباید منفک از آموزش باشد.
رییس‌جمهور تأکید کرد: تربیت هنگامی تأثیرگذار است که توام با عمل مربی و روش های غیرمستقیم باشد به طوری که رفتار و منش و فن بیان معلمان به عنوان سرلوحه در ذهن و جان دانش‌آموزان حک شود.
دکتر روحانی نقش و اهمیت سن در فرآیند یادگیری را با استناد به روایات ائمه اطهار(ع) خاطر نشان ساخت و با بیان اینکه میزان و کیفیت یادگیری در سنین پایین به مراتب تاثیر گذار تر و ماندگار تر از سنین بالاتر است گفت: به همین دلیل نقش معلمان ابتدایی بسیار حائز اهمیت تر از سایر پایه هاست چرا که معلمان ابتدایی همچون باغبانی هستند که نحوه رسیدگی آنها به نونهالان باغ فرهنگ کشور، در چگونگی رشد و نمو محصول دادن آنها در آینده تاثیر مستقیم خواهد داشت.
رییس‌جمهور همچنین لزوم ترویج فضای نقادی در مدارس و پرهیز از مطیع بار آوردن دانش‌آموزان را یادآور شد و گفت: اگر امروز فرزندان ما مطیع شدند و حق ابراز نقد نیافتند، ممکن است در سپهر اجتماعی، اقتصادی و سیاسی جامعه منحرف شوند.
دکتر روحانی خطاب به معلمان و مدیران وزارت آموزش و پرورش گفت: معلمی را تنها شغل ندانید بلکه معلمی را وظیفه بزرگ دینی، ملی و انقلابی خود بدانید تا نسل آینده کشور، نسلی مشارکت‌جو، پاسخ‌گو و اخلاقی بار بیایند.
رییس‌جمهور در بخش دیگری از سخنانش بر نقش مکمل و ضرورت همسویی خانواده و نهاد آموزش و پرورش تأکید کرد و گفت: انجمن اولیاء و مربیان و نشست‌های خانواده و مدرسه نباید تشریفاتی و صرفاً با موضوع کمک اقتصادی به مدارس برگزار شود.
دکتر روحانی افزود: برنامه‌ریزان و مدیران این وزارتخانه باید با بهره‌گیری از تجارب مثبت همه کشورهای دنیا، روز به روز زمینه‌های ارتقاء کیفی نظام آموزشی کشور را فراهم نمایند.
رییس‌جمهور ضمن اشاره به افزایش قابل توجه بودجه آموزش و پرورش کشور در سال 93 با وجود مشکلات اقتصادی موجود اظهار امیدوری کرد با توجه به اهتمام ویژه دولت به موضوع آموزش و پرورش و رفع تنگناها برای سال‌های آتی، بودجه قابل توجهی در اختیار این وزارتخانه قرار بگیرد.
دکتر روحانی تاکید کرد: جای هیچ بحث و تردیدی نیست که بزرگترین عامل و سرمایه توسعه پیشرفت و تعالی کشور برخورداری از نیروی انسانی متبحر است که نظام آموزش و پرورش کشور در سال‌های گذشته زحمات بسیاری برای آن متقبل شدند.
پیش از سخنان رییس‌جمهور، علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش، اهتمام ویژه رییس‌جمهور به موضوع تعلیم و تربیت و مسائل جامعه فرهنگی کشور را خاطر نشان ساخت و با اشاره به شناسایی و اولویت‌بندی چالش‌های این وزارتخانه در 4 ماهه گذشته هدف از این گردهمایی را اعلام سیاست‌های آموزش و پرورش در سال 93 است.
وزیر آموزش و پرورش از ساماندهی بیش از یک میلیون نفر نیروی شاغل در این وزارتخانه به عنوان اولین هدف وزارت آموزش و پرورش یاد کرد و گفت: سیاستی جدی برای ساماندهی و حل مسائل این نیروها در سال 93 پیش‌بینی و تدبیر شده است.
وی با تأکید بر عملیاتی کردن بودجه آموزش و پرورش به منظور افزایش بهره‌وری گفت: جذب مشارکت و توسعه کیفی برنامه‌های آموزشی در صدر اهداف این وزارتخانه قرار دارد.
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه یکی از اصلی‌ترین مراحل تعلیم و تربیت فرزندان این مملکت در درون مدارس شکل می‌گیرد، برنامه‌های وزارت متبوعش برای ارتقاء کیفیت مدیریت آموزشگاه‌ها و ارتباط با اولیاء دانش‌آموزان خبر داد.
همچنین چند تن از معاونین و مدیران وزارت آموزش و پرورش برخی از چالش‌ها و اهداف و برنامه‌های این وزارتخانه برای سال 93 را تبیین و تشریح کردند.

301301

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 329421

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 33
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • hossein A1 ۱۳:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۵
    31 5
    دمتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتت گرم
  • بی نام IR ۱۳:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۵
    52 1
    ولله اگر قدم بردارن در این را خیلی خوب و سازنده است وفقط جلسه نزارن اخرن بگن پول
  • بی نام A1 ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۵
    33 1
    به نظر من آموزش و پروش باید شاید حدود 10 درصد مطالب حفظی، 40 درصد یادگیری و درک دانش، 20 درصد ورزش، 20 درصد هنر، 10 درصد مهارتهای اجتماعی و فرهنگی و اقتصادی باشه. (البته این درصدها حدودی هستند و برای افراد مختلف هم متفاوت. اما من برای نشان دادن اهمیت نسبی و حدودی هر کدام گفتم). ولی الان شاید حدود 70 درصد حفظی باشه. 20 درصد بقیه هم یادگیری دانش، 10 درصد هم ورزش و هنر و پرورش و غیره . حتی علوم تجربی هم بیشتر بصورت حفظی درآمده، یا ریاضیات هم شده یک سری فرمول و روش حفظی. یعنی بچه ها بعد از 12 سال درس خواندن بجز سواد خواندن و نوشتن و کمی ریاضیات چندان چیز بدرد بخور و مهم و برجسته دیگری یاد نمی گیرند. تازه از نظر سلامتی و روانی هم بجای رشد و پروش، بیشتر پژمرده و افسرده و ناسالم میشوند.
  • محمود IR ۱۴:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۵
    29 1
    آقای وزیر اگر راست میگی و مثل دولت قبل فکر نمیکنی ، افرادی که با سابقه بیش از 30 تا 37 سال که از طریق یک حزب خاص تندرو حامی دولت قبل در سازمان نوسازی مدارس کار مکنند رو عوض کن و از افراد و مهندسین جوان استفاده کنین تا تحولات را به عینه ببینید
  • بی نام A1 ۱۴:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۵
    67 3
    سلام،من دوم دبيرستان هستم.درس اقتصاد داشتيم،به معلممون گفتم مدرسه جاي نقد دولته.يه منفي سه نمره اي بهم داد و گفت شانس آوردي به مدير مدرسه نگفتم.وقتي تو مدرسه اينجور باهامون رفتار ميكنن ما چطور ميتونيم دولت رو نقد كنيم؟؟بقيه همكلاسيام هم اصلا به اين حرفا اهميت نميدن.
    • بی نام IR ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۵
      18 47
      لابد سر جلسه امتحان این حرف زدی
  • بی نام IR ۱۵:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۵
    25 1
    آقای روحانی در عمل باید از حقوق شهروندی دفاع کرد با برداشتن انحصار و رانت از سیاست و اقتصاد و فرهنگ و ...
    • بی نام A1 ۰۷:۲۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۶
      1 0
      حقوق شهروندی انقدر باید گفته بشه تا ملکه ذهن بشه
  • كودك ِ ديروز A1 ۱۵:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۵
    34 0
    وقتي دانش آموز بودم هيچكس در مدرسه درباره ي حقوق بشر و حقوق كودك چيزي به من نگفت(اگر هفته نامه هايي مثل ِ"سيب"، "بچه ها گل آقا" و "دوست" نبودند....) سيستم ِ آموزشي بايد خجالت بكشد
  • بی نام IR ۱۵:۳۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۵
    14 0
    اگه............ عملیاتی بشه............ خودبخود نهادینه میشه............ نیازی به تدریس نخواهد بود ..............وگرنه.......... در حد حرف و حداکثر تدریس باقی خواهد موند...!!!!!!!!!!!!!!!
  • بی نام IR ۱۵:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۵
    89 2
    از معلمی که توسری می خوره چطور انتظار دارین دانش آموز منتقد بار بیاره
    • بدیع الزمان A1 ۲۳:۴۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۵
      12 0
      ای کاش درس اخلاقمداری ، پایبندی به قانون و انسانیت را فارغ از داشتن هر گونه اعتقاد مذهبی به نسل جدبد یاد بدهیم ...اینکه انسان فارغ از هر نژاد و مذهبی کرامت داره ....از ابتدایی به ما میگفتند که بنیان خانواده در غرب فلان هست هیچ گونه محبتی در غرب نیست تنها کسی اخلاق داره که مثل ما فکر کنه و گرنه همه شیطانی و...هستند....حالا کافیه وقتی بزرگ شد یک جا بخونه در آمریکا فلان کار خوب انجام شده آنچنان در نظرش بزرگ جلوه میکنه که نپرس چون انتظارش نداشته بنابراین اولین نتیجه برای خیلی ها خط بطلان کشیدن بر اصولی هست که چندین سال براشون میگفتی...از این حرفها زیاد است و اینجا مجالش نیست . اصلا شاید فاید ه ای نداشته باشه
  • یک شرکتی منطقه ویژه عسلویه A1 ۱۶:۰۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۵
    7 2
    وزیر آموزش و پرورش در این جمع اعلام کرد که برای ساماندهی نیروهای آموزش و پرورش در سال آینده برنامه دارند و این کار در سال آینده تمام میشود.چرا کسی از ما نیروهای شرکتی نفت مخصوصا منطقه ویژه عسلویه که مورد تبعیض ناروا قرار گرفتیم نمیگه؟همکاران ما در اینجا یکی درمیون از شرکتی تبدیل وضعیت شده اند و یکی درمیون شرکتی باقی مانده اند و برای ما بقی شرط هفت و نیمسال سابقه رو گطاشته اند.آیا ما حق نداریم از کار باوجدان شانه خال کنیم و بگوییم کار باوجدان باشه برای نور چشمی ها؟آیا رفع این تبعیض وظیفه دولت نیست؟اگر در آموزش و پرورش این تبعیض بین همکاران یکدفعه بوجود می آمد چیکار میکردند؟آیا این تبعیض از تحریم به اقتصاد بیشتر ضربه نمیزند؟اصلا چرا برای ما که در اینجا برای کشور کار میکنیم مثل شیراز و...شرط گذ
    • بی نام IR ۱۸:۳۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۵
      10 0
      من به عنوان یک فرهنگی با گفته های همکارم معلمی............... بخت موافقم اضافه کار اردیبهشت - امتحانات خرداد هنوز پرداخت نشده بعد از گذشت هفت ماه . همکار ی هم که اضافه کاری می کند نیاز مالی دارد که این کارو می کند تا مرهمی برای مخارجش باشه. پس از دولت امید و تدبیر که جمع عظیمی فرهنگیان به ان رای داده اند توقع است که هر چه سریع تر این موارد حداقل پرداخت شود . و قول ندهند به جاش سریع واریز کنند.
  • نگین A1 ۱۶:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۵
    15 0
    فکر میکنم مشکل مدارس و جامعه ی ما یه چیزی فراتر از اینهاست مشکل ما اینه که دیگه کسی اصلا حوصله این کارا رو نداره .مثلا من خودم تو مدرسه خیلی تلاش میکنم با اینکه جز برنامه درسیمون نیست خودم رو فردی فعال و اگاه از مسایل بار بیارم و این حقوق رو بشناسم و از اونها دفاع کنم ولی متاسفانه بیشتر بچه ها خیلی بی تفاوت بار اومدن و به این چیز ها علاقه نشون نمیدن .مد براشون مهمتر از کیفیت زندگیشونه.
  • معلمي ....بخت IR ۱۶:۱۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۵
    25 1
    اين حرفها در جاي خود خوب هستن ولي مشكل امروز معلمها اين است كه درگير مشكلات زندگي هستند. از دولت و رييس جمهور هم چيز زيادي نمي خواهند. ما از اقاي روحاني و دولت مي خواهيم اضافه كار تدريس ما در اردبهشت 92 و مهر ابان اذر سال جديد تحصيلي را به معلمان پرداخت كنند ايا اين درخواست زيادي است؟ ما وعده نخواستيم فقط حقمان را بدهيد . مشاور اقتصادي نخواستيم.جالب اينجاست كه در بحث اضافه كار تدريس هنوز حتي ابلاغ ها ثبت نكرده اند و هروقت مراجعه مي كنيم مي گويند نگارش جديد نرسيده است .
  • یک شرکتی منطقه ویژه عسلویه A1 ۱۶:۲۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۵
    0 11
    به نظر ما شرکتی ها دولت بیشتر به فکر فرهنگی ها است و کاری به ما ندارد که با چشم خودمون میبینیم که همکار بغل دستی ما تبدیل وضعیت شده و ما شرکتی باقی مانده ایم.ای کاش یکی پیدا میشد و برای یکبار خودش رو جای ما میگزاشت.خدایی اگر در آموزش و پرورش شرکتی بود یا میدیدند یکدفعه همکاران بغل دستی آنها تبدیل وضعیت شدند و ،آیا ساکت مینشستند؟چرا؟؟؟؟
  • هیات علمی بازنشسته IR ۱۶:۳۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۵
    5 1
    جناب رئیس جمهور محبوب ، اجرای فرمایشات انتخاباتی جنابعالی در مورد حقوق شهروندی و آزادی انتقاد سارنده که در دانشگاه میفرمودید ، بدلیل محدودیت های ایجاد شده برای دولت شما ، اکنون ، قابل اجرا نیست. بهنگام انتخابات ریاست جمهوری شما قول های زیادی در مورد دانشگاه و دانشگاهیان دادید که انجام نشد . اینبار هم، نگرانیم که با ایجاد مطالبات بیشتر در آموزش و پرورش و انجام نشدن آن ها ، بدلیل موانع موجود، به محبوبیت جنابعالی نزد فرزندانمان لطمه وارد گردد.
  • بانوی ایرانی... IR ۱۷:۱۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۵
    16 0
    حقوق شهروندی!چه واژه ی غریب آشنایی...
  • mansour IR ۱۷:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۵
    8 3
    جناب روحانی موقعی که در حال حاضر در نظام آموزش کلا دانش آموز محوری شده و دانش آموزان اصلا از موضع قدرت با معلمان برخورد میکنن و هر گونه اهانت و توهینی را به معتلمان می کنن،دیگه معلم نمی تونه دانش اموزانی منتقد را تربیت کنه.چون دانش آموزان به قدر کافی مدرسه و عوامل اجرایی و دبیران را تخریب میکنن. و اگر این روند ادامه پیدا کنه و هیچ محدویت و توبیخی برای دانش اموزانی که دبیران را تخریب می کنند،وجود نداشته باشد،دیگر دانش آموزان دبیران را به عنوان تعلیم گر و معلم به حساب نخواهند اورد
  • من A1 ۱۸:۰۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۵
    10 0
    حرف شما قشنگ و متین. ولی خوب میدانید که با حرف قشنگ کاری درست نمی شود. وضع آموزش و پروش و دانشگاه به حد یک بحران هست به نظرم. اتلاف وقت با حفظیات. مدرک محوری. البته چاره ای نیست کسی که باباش پول نداره شغل و مهارتی ام نداره مجبوره بره به سمت مدرک که از هیچ چیز بهتر باشه
  • بی نام IR ۲۰:۲۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۵
    10 0
    ابر و باد و مه و خورشید وفلک همکاری کردن بلایی سر آموزش وپرورش آمده که صداش بعدا در می آید فعلا بشود کلاسش را پر کرد هنر است به رهنمود نمی رسد به به چه چه گویان با کندی آقای فانی فقط امیدوارکرده همچنان باشند جدی نگرید اینان برای همه هورا می کشند بدون آنکه بفهمند چه می گوید
  • بی نام IR ۲۰:۵۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۵
    14 1
    آموزش و پرورش با ححححححححححححححررررررررررررررررررررفففففففففففففففففف زدن درست نمییییییییییشششششششششششششودددددددددددددددددددددددد
  • نمیگم IR ۲۱:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۵
    5 0
    ما تو دانشگاهمون جرئت حرف زدن داریم اون موقع میخواین تو مدارس بچه هارو منتقد بار بیارین؟ بس کنید چقدر شعار
  • بی نام IR ۲۱:۵۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۵
    5 0
    اقای رئیس جمهور ظاهرا متوجه نیستید کجا زندگی می کنید منتقد از چه از که شهرند چه صدا و سیما هر چه را تایید کرد باید بگویی درست است هر چه را هم کیهان گفت بد است باید در تمام گزینشهای اداری بگویی بد است حالا رئیس جمهور هر که میخواهد باشد کتابهای سوال و جواب فرقی ندارد شما از چه صحبت میکنید؟!!!
  • محمدرضا IR ۲۲:۳۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۵
    5 0
    همه ي وزيران پيشنهادي آموزش و پرورش قبل از راي اعتماد گرفتن، به مساله معيشت معلمان و حل آن اشاره مي كنند. اما به محض اينكه وزير شدند ديگر هيچ حرفي در اين باره نمي زنند. به خدا با مدرك فوق ليسانس و بيش از 20 سال سابقه به اندازه ي نصف ديپلمه هاي برخي از وزارتخانه ها حقوق نمي گيريم (نه حقوق مندرج در حكم كارگزيني بلكه حقوق مندرج در فيش حقوقي). مجبوريم براي حفظ آبرو چند جاي ديگر تدريس كنيم يا دست به كارهاي ديگر بزنيم. حالا مي خواهند از معلمان قسم هم بگيرند. قسم در صورتي معنا دارد كه معلم از هر لحاظ تامين باشد و مجبور نباشد بيرون كار كند
  • بی نام US ۲۳:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۵
    5 0
    منتقد یعنی الکی نقد کنه هینطوری؟ یا همش غر غر کنه مثل نسل جدید؟ بهتره بگیم که دانش آموز باید از نظر اجتماعی آگاه باشد.
  • مهربان توسی A1 ۰۴:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۶
    9 0
    من فرهنگی معتقدم مشکلات دانش اموز که پایه جامعه است تنها با توجه به معیشت ومنزلت معلم حل شدنیست
  • بی نام IR ۰۵:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۶
    6 0
    آموزش وپرورش خدا رحمتش کنه چقدر این اسم برام آشناست/مرد مومن ترکیه ئبغل گوشمون بیش از ده میلیون آی پد سفارش داده /ما دریغ از چند تا کامیوتر سالم در مدارسمون
  • بی نام A1 ۰۷:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۶
    1 1
    احسنت♥
  • محمد IR ۰۷:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۶
    2 0
    مشکل ما ایرانی ها ا ینه که لطیف طبع و زیبا سخنیم.فقط حرف می زنیم و هیچ وقت عمل نمی کنیم.داعیه همه چیزهای خوب روی کره زمین و اون ور کره زمین رو داریم.ولی هیچی نداریم.کم حرف قشنگ بزنبد.عمل کنید
  • محمد رضا IR ۰۵:۳۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۷
    2 0
    معلمي كه (( هشتش )) گرو (( نهشه )) حوصله بچه خودشو نداره چه برسه به بچه ديگران !!!!!!! كلا" هم تو مملكت ما به دانش آموزي نمره انظباط 20 ميدن كه از همه مظلوم تر و ساكت تر باشه ( مثلا" مؤدب باشه ) !!!!!!!!! در صورتي كه دانش آموزي بايد نمره بالاتر بگيره كه بتونه از حق خودش و حتي ديگران هم دفاع كنه ، بتونه چرا و به چه علت بگه ، بتونه انتقاد كنه و خلاصه تو سري خور و ساكت و ..... نباشه . نكته مهمتر اينكه معلم ميگه : مگر من كه معلمم ميتونم از كسي ، يا چيزي ، يا شرايطي كه دارم انتقاد كنم كه به دانش آموزم بخوام انتقاد كردن رو ياد بدم .
  • مهربان توسی A1 ۰۶:۰۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۶
    1 0
    معلم بودن واقعی سخت است