دکتر بهرام امیراحمدیان در مطلب تازه خود در وبلاگ نخبگان خبرآنلاین، تحلیلی درباره وضعیت نامطلوب دولت اردوغان در ترکیه و فساد مالی گسترده در این کشور ارائه داده است.

عضو هیأت علمی دانشگاه تهران در مطلب خود نوشته است:
«هنگامی که اردوغان در کنفرانس داووس در برابر رئیس جمهور اسرائیل به او اعتراض و جلسه را ترک کرد، نه تنها بین مردم ترکیه بلکه در بین مسلمانان به قهرمان جهان اسلام تبدیل شد... حزب او موفق شد دست نظامیان را از دایره سیاست کوتاه کند و کشور را از خطر کودتاهای نظامی رها سازد. او توانست جریان افراط‌گرایی پان تورکیستی «ارگه نکون» را از هم بپاشد... همو بود که فضای باز سیاسی بوجود آورد تا کردها تن به مصالحه بدهند... در دوره او ترکیه به قدرتی تأثیرگذار در منطقه تبدیل شد و رشد اقتصادی خوبی را تجربه کرد...
کوتاه شدن دست نظامیان و قدرتهای اقتصادی وابسته یا تحت تاثیر آنان و بویژه کمالیستها نمی‌توانستند این تغییرات را بپذیرند، بویژه آنکه ارودغان و حزب او کشور را از یک فضای سکولار به فضای دینی رهنمون می‌شد. از همین رو اعتراضات پارک گزی در استانبول و سپس شهرهای دیگر به بهانه حفظ محیط زیست، ناگهان چهره ترکیه و قدرت حزب حاکم را به چالش کشید. »
این عضو وبلاگ نخبگان خبرآنلاین در بخشی از مطلبش می‌نویسد:
«اکنون که دولت اردوغان را در سراشیبی سقوط قرار داده‌اند، همه خنجر کشیده‌اند تا او را از پای درآورند. کسی که زمانی قهرمان بود و باثبات‌ترین و طولانی‌ترین دولت ترکیه را رهبری می‌کرد و همسر محجبه‌اش مدلی از اسلام مترقی و امروزی را ارائه می‌داد، ده‌ها اتهام به او وارد می‌سازند. در برابر، برلوسکنی در ایتالیا با آن همه جنجال رسوایی مالی و اخلاقی و پرونده، وضعیتی بهتر و محبوبیتی بیشتر از اردوغان دارد. در همین جریان بگیر و ببندها که بیش از 40 نفر بازداشت شده‌اند، به ناگاه در طی کمتر از دو روز نیمی از بازداشت شدگان آزاد می‌شوند. این خود نشان دهنده سیاسی بازی صحنه ترکیه است. دیگر اینکه رقم جابجایی غیرقانونی پولی هنگفت به مبلغ حدود 80 میلیارد یورو نیز ابهام آمیز است... چگونه می‌شود باور کرد که این حجم عظیم از پولی، غیرقانونی جابجا شده باشد؟... باید چند صباحی صبر کرد و منتظر بود که جریان این ماجرا به کجا می‌کشد.»
برای خواندن متن کامل این مطلب، لطفا اینجا را کلیک کنید.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 329410

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۸:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۶
    1 0
    جالبه نظر در نقد اردوغان بنویسی چاپ نمیشه !!!