پیاده روی اربعینی تهرانی‌ها از میدان امام حسین(ع) تا شهر ری

همزمان با کاروان پیاده‌روی اربعین حسینی و زوار قبه حسینی از نجف تا کربلا، مراسم پیاده‌روی اربعین حسینی این بار در پایتخت ایران با حضور عاشقان ثارالله از میدان امام حسین(ع) تا حرم عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار می‌شود.

به گزارش خبرآنلاین این مراسم معنوی «رهروان حسینی تا حرم عبدالعظیم حسنی» نام دارد، دلسوختگان سید و سالار شهیدان مسیر 14 کیلومتری را از میدان امام حسین(ع) روز دوشنبه دوم دی ماه جاری مصادف با اربعین حسینی از ساعت 7 صبح با پای پیاده به یاد زائران حسینی در فاصله نجف تا کربلا آغاز می‌کنند و با گذر از ایستگاه‌های میدان شهدا، میدان خراسان، میدان شوش و سه‌راه ورامین (شهرری)، طبق زمان برنامه‌ریزی شده ساعت 11:15 به حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) شرفیاب می‌شوند.

همچنین مراسم مشابهی از آستان امامزاده حسن(ع) واقع در خیابان امین‌الملک ابتدای پل یافت آباد تا حرم عبدالعظیم حسنی(ع) پس از اقامه نماز صبح برگزار می‌شود که علاقه‌مندان جهت ثبت‌نام می‌توانند به شماره 3000502600764 پیامک بزنند.‌

/6262

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 328825

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۸:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۱
    11 10
    حضرت علی « ع » هنگامی که به سوی کوفه می آمد وارد شهر انبار شد که مردمش ایرانی بودند .کدخدایان و کشاورزان ایرانی خرسند بودند که خلیفه محبوبشان از شهر انها عبور می کند ، به استقبالش شتافتند . هنگامی که مرکب حضرت علی(ع) به راه افتاد آنها درجلو مرکب حضرت علی « ع » شروع کردند به دویدن . حضرت علی(ع) آنها را طلبید و پرسید:« چرا می دوید،این چه کاری است که می کنید؟!» این یک نوعی احترام است که ما نسبت به امرا و افراد مورد احترام خود می کنیم . این ، سنت و یک نوع ادبی است که در میان ما معمول بوده است . این کار شما را در دنیا به رنج می اندازد و در آخرت به شقاوت می کشاند . همیشه از این گونه کارها که شما را پست و خوار می کند خودداری کنید . بعلاوه این کارها چه فایده ای به حال آ ن افراد دارد ؟
    • بی نام A1 ۲۰:۱۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۱
      2 2
      ﺑﺎ ﻇﺮﺍﻓﺖ ﺧﺎﺻﯽ ﺯﯾﺎﺭﺕ ﺭﺍ ﺯﯾﺮ ﺳﻮﺍﻝ ﺑﺮﺩﻩ ﺍﯾﺪ ! ﻭﻟﯽ ﺍﯾﻦ ﻗﯿﺎﺱ ﺩﺭﺳﺘﯽ ﻧﯿﺴﺖ ،ﭘﺎﺳﺪﺍﺷﺖ ﺣﺮﻣﺖ ﮐﺮﺑﻼ ﻭﺍﺟﺐ ﺍﺳﺖ .ﺍﮔﺮ ﻏﺪﯾﺮ ﺭﺍ ﺑﺰﺭﮒ ﻣﯽ ﺩﺍﺷﺘﻨﺪ ،ﺣﺎﻝ ﻭ ﺭﻭﺯﻣﺎﻥ ﺍﯾﻦ ﻧﺒﻮﺩ .ﺑﺮ ﻣﺎﺳﺖ ﮐﻪ ﺣﺴﯿﻦ (ﻋﻠﯿﻪ ﺍﻟﺴﻼﻡ )ﺭﺍ ﺍﺯ ﺩﺳﺖ ﻧﺪﻫﯿﻢ. ﻭ ﺍﻟﺒﺘﻪ ﺩﻧﺒﺎﻝ ﺭﻭﺳﺎ ﻧﺪﻭﯾﻢ .
    • پیمان IR ۲۱:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۱
      2 4
      دوست عزیز شما که اصن نمیدونی قضیه چیه اصن نظر نده!!! درضمن مرجع این داستان بیان کن !!! ونکته بعدی هم اینکه اینهمه جمعه ها تلوزیون نشون میده خانوادگی میرن پیاده روی پس اینا هم کار بیهوده انجام میدن دیگه.......
    • بی نام A1 ۲۱:۴۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۱
      1 3
      این کار بیشتر برای خودمان می باشد تا دیگران یا آن هایی که رفته اند سرشار از آرامشاست
  • بی نام A1 ۱۹:۵۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۱
    0 3
    مراسمی هم از دولت آباد شهرری بلوار قدس پیاده به سمت حرم عبد العظیم هست.ساعت 10 صبح شروع میشه