هامون،‌ قلب سیستان و بلوچستان، چندسالی است که خشک شده، زودتر از دریاچه ارومیه. در کمتر از یک دهه،‌ مرزهای شرقی ایران، با موج عظیم بیکاری به دلیل خشکی هامون مواجه شده که البته به مهاجرت از این منطقه رسیده است.

 

 

 

این گزارش رادیویی امروز از برنامه پیک بامدادی رادیو ایران پخش شده است.

۴۷۴۷

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 328734

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • عرشیا A1 ۰۸:۴۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۱
    42 1
    تاسف و هزاران افسوس .خانم ابتکار تا بیشتر ازاین دیر نشده این 2 موضوع بغرنج و حیاتی رو پیگیری کنید .به خدا از صد تا نیروگاه اتمی واجب تره .
    • بی نام A1 ۰۹:۰۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۱
      26 1
      و ایضا رود کارون
  • بی نام IR ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۱
    29 5
    بعضی از شهر ها صداشون بلندتره.... وگرنه کارون هم 20 ساله فقط آب فاضلاب توش میریزن باز میخوان آبش هم منتقل کنن!... حتی یه بار کامران نجف زاده هم از کنارش رد شد یه ثانیه ای زحمت کشید نشون داد!... از چند کیلومتری بو فاضلابش میاد..حالا مردم میرن کنارش میشینن دلشون خوشه تفریح میکنن اون یه مساله دیگه است...از بدبختیه!!! .... اما جدا به عنوان یه خوزستانی، سیستان بلوچستان و خوزستان با بارونهای اسیدی و آب آشامیدنی که با فاضلاب یکیه و خاک و گردوغباری که بیشتر از 15 سال تو ریه این مردم جنگ زده رفته رو اولویت دارتر میدونم از ارومیه
  • بی نام A1 ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۱
    17 0
    درود بر شما / امید داریم باری دیگر هامون احیا شود که انشالله مرز ها انسجام بیشتری پیدا خواهد کرد
  • کشاورزی از سیستان US ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۳
    5 0
    خبر آنلاين عزيز لطفأ نظر منو بذاري باشه و فيلتر نكني. به اميد اينكه صدايي به مسئولي برسه: سلام بعد قطع اميد از درياچه هامون و افت كشاورزي ، دولت آقاي خاتمي گلخانه رو به عنوان طرح ضربتي اشتغال در سيستان نهادينه كرد و افراد چشمگيري مشغول به كار شدند. در چهار سال اول احمدي نژاد دولت رسيدگي خوبي داشت ولي بعداز يارانه ها تقريبأ هيچ مسئولي از اوضاع و احوال گلخانه داران جوان خبري نداره... شب تا صبح نگهباني ميديم كه گلخانه ها از سرما يخ نزنه.هر چه محصول هست هم صرف پول گازوئيل و سوخت ميشه.از بيمه كشاورزي هم خبري نيست و...
  • بی نام IR ۱۸:۲۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۳
    2 4
    حل این مشکلات عزم ملی و شجاعت مسولین را میطلبد . انتقال آبهای آزاد بین المللی به داخل کشور تنها را حل بحران خشکی ایران است ..