ارزیابی نمایندگان مجلس از تصویب پیشنهاد روحانی در مجمع عمومی سازمان ملل

تصویر بین الملی کشورهای همواره موضوعی مورد توجه سیاستمداران دنیا است.بیش از یک دهه بعد از تصویب پیشنهاد خاتمی رئیس جمهور وقت ایران در خصوص گفت وگوی تمدنها، مجمع عمومی سازمان ملل متحد قطعنامه ای را تصویب کرد که حسن روحانی رئیس جمهور مه ماه امسال در سخنرانی خود در سازمان ملل آن را پیشنهاد کرد.

به گزارش خبرآنلاین، پیشنهادی جمهوری اسلامی ایران برای« مقابله با افراط گرایی و خشونت» را با رای مثبت اکثریت قاطع 190 کشور عضو سازمان ملل متحد به تصویبو تبدیل به یک قطعنامه شد.

قطعنامه ای که در رای گیری برای تصویب آن، 190 کشور عضو سازمان ملل متحد رای مثبت دادند و هیچ کشوری با تصویب آن مخالفت نکرد.حتی آمریکا و کانادا نیز که در سال های اخیر بارها با پیشنهادات جمهوری اسلامی ایران در مجامع بین المللی مخالفت می کردند، در برابر قطعنامه پیشنهادی جمهوری اسلامی ایران سرتعظیم فرود آوردند و با تصویب آن موافقت کردند.

روحانی رئیس جمهور ایران در سخنرانی خود در نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در شهریور ماه گذشته در پیشنهادی خواستار جهان عاری از خشونت شده بود و این پیشنهاد امروز با رای مثبت 190 کشور عضو سازمان ملل متحد به قطعنامه مقابله با افراط گرایی و خشونت تبدیل شد.

 ایران خواهان اعتدال برای دنیا

در این زمینه عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت : با تصویب این قطعنامه ، شعار اعتدال از ایران فراتر خواهد رفت و در دنیا فراگیر می شود .

آن طور که عباسعلی منصوری به ایرنا گفته است:«با تصویب این قطعنامه جهانیان بیشتر با روح تعالیم اسلامی اشنا خواهند شد و این باعث افتخار جمهوری اسلامی ایران است که می تواند زبان گویای اسلام در دنیا باشد.»

عضودیگر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی نیز گفت: تصویب قطعنامه جهان ضدخشونت و افراطی گری نشانه این است که ایران خواهان اعتدال برای دنیاست.

صفر نعیمی رز که می گفت سیاست جمهوری اسلامی ایران تحت رهبری آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب همزیستی مسالمت آمیز با جهانیان و دوری از هرگونه خشونت است، خاطر نشان کرد:«موضع جمهوری اسلامی ایران همواره دوری از خشونت و افراطی گری بوده و مردم ما همواره خواهان صلح و آرامش بوده اند.»

بهروز نعمتی دیگر نماینده مجلس بود که در این خصوص ،اظهار داشت:تصویب قطعنامه جهان ضدخشونت و افراطی گری «در راستای ایجاد اعتدال برای جهان است.»

او معتقد است دکتر حسن روحانی با این پیشنهاد خوب خود به جهانیان نشان داد که ملت ایران به دنبال صلح و آرامش برای دنیا هستند.

نعمتی اظهار داشت: ما به دنبال این هستیم که روابط مردم دنیا با یکدیگر خوب باشد همچنین تلاش می کنیم با تمام دنیا و ادیان مختلف به جز رژیم صهوینیستی رابطه خوبی داشته باشیم.

نکته ای که دنیا درباره ایران متوجه آن شده است

نماینده مردم اسدآباد در مجلس در خصوص تصویب این قطعنامه بدون مخالف را متوجه نگاه دنیا به ایران دانست و تاکید کرد:«تصویب این قطعنامه بدون داشتن مخالف به این معناست که دنیا متوجه این موضوع شده که ایران به دنبال جهانی ضدخشونت و افراط گری است.»

وی به ایرنا گفت:امروز دکتر حسن روحانی رییس جمهوری از خاندان پاک روحانیت است و به عنوان فرد فرهنگی برای جهانیان شناخته شده است.

همچنین سید باقرحسینی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، تصویب این پیشنهاد را موجب خنثی شدن تبلیغات سوء دشمنان علیه کشورمان دانست و خاطر نشان کرد:«پرهیز از خشونت و حرکت اعتدالی که از شعارهای دکتر روحانی است، از مهم ترین اهداف اخلاق اسلامی است و رئیس جمهوری پیشنهاد خود مبنی بر پرهیز از افراط و تفریط را براساس آموزه های دینی مطرح کرد.»

 قطعنامه ای که تبلیغات سوء علیه ایران را خنثی می کند

حسینی که معتقد است تصویب پیشنهاد رئیس جمهوری موفقیتی برای جمهوری اسلامی به شمار می رود، به ایرنا، گفت: بویژه در جهانی که تلاش می شود تا کشور ما را افراطی و خشونت طلب معرفی کنند و این امر هم پیامی برای جهانیان است و هم تبلیغات سو علیه ملت و نظام ما را خنثی می کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: ظاهرا برخی کشورهای منطقه که پروژه ایران هراسی را همواره در دستور کار قرار دارند، از تصویب این پیشنهاد جمهوری اسلامی ناراحت هستند و این موفقیت خوبی برای کشورمان بوده و چهره واقعی جمهوری اسلامی را به دنیا نشان می دهد.

به گفته عضو کمیسیون امنیت ملی همان کسانی که پروژه اسلام هراسی را مطرح می کنند، کارهایی انجام می دهند، که نشان دهند اسلام دین خشونت است در حالی که اسلام برای جان و مال و ناموس همه بشریت احترام قائل است.

/17212

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 328433

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 17
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۳:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۹
    171 3
    ارزیابی کیهان رابچسب حتما از این ماجرا یه رابطه جاسوسی در میاره
  • بی نام A1 ۰۵:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۹
    107 2
    روحانی چکریم
  • علی IR ۰۶:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۹
    31 15
    موندم این سازمان ملل چه مخلوقیه،از یک طرف پیشنهاد ایرانو تصویب میکنه،از یک طرف میگه ضد حقوق بشریم!
    • هادی IR ۰۸:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۹
      50 3
      خوب یکیش به قوه مجریه مربوط میشه یکیش به قوه قضاییه! فرقش اینه
  • بی نام FI ۰۶:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۹
    95 1
    طفلي محمود اون همه بيشنهاد سازنده داد تحويلش نكرفتن ! : دي
  • بی نام A1 ۰۶:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۹
    42 2
    روحانی مچکریم
  • بی نام IR ۰۶:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۹
    82 1
    8 سال رفتش همش ساختار سازمان ملل و به سخره گرفت ایشون یه بار رفت به یه پیشنهاد تصویب کردش.!
  • بی نام IR ۰۷:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۹
    37 1
    واقعا چقدر قشنگ بود اگه ایران نقش پر رنگی تو صلح منطقه چه بسا کل دنیا ایفا میکرد . ای کاش اون روز برسه
  • بی نام A1 ۰۷:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۹
    28 2
    برخی ها نه از خارج بلکه در داخل با سخنرانی و مقاله و ارائه تئوری گفتگوی تمدنها را ضعیف کردند!!!! ببینیم این برخی ها با این مقوله چه می کنند؟!
  • بی نام IR ۰۷:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۹
    6 31
    اینگونه پیشنهادها بیشترجنبه عمومی وکلی داره وکلا تصویب میشه مگرنه پیشنهاد ایران روعمرا تصویب کنن...؟؟!!
  • مجید IR ۰۷:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۹
    68 3
    یادش بخیر روزی اون سید دوست داشتنی پیشنهاد گفتگوی تمدنها رو در سازمان ملل مطرح کرد امروز این مرد دوست داشتنی .... خدا هر دوشون رو حفظ کنه
  • م A1 ۰۷:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۹
    58 1
    دقيقا از فردا كيهان شروع ميكنه به ارتباط دادن روحاني وسيا!!!!!
  • بی نام A1 ۰۸:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۹
    57 1
    روحانی مچکریـــــــــــــــــــــــم♥امیدوارم زمستان 94 شعار مجلس مچکریم هم بتوانیم سردهیم!
  • بی نام IR ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۹
    37 0
    دلم به حال حاج محمودمي سوزدچون بيشترين پيشنهادرادادولي تصويب نشد
  • حسن A1 ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۹
    14 1
    بااین تعامل بی نظیردردنیا ایرانیان افتخارمی کنند که ایرانیند.به شرطی که افراطیون بلائی که برسر قطعنامه گفتگوی تمدنهادرآوردند برسراین قطعنامه درنیاورند.
  • بی نام IR ۱۸:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۹
    3 0
    هززمان آقای احمدی نژاد به سازمان ملل می رفت وجز دشمن تراشی جهانی کاری ازدستش بر نمی آمد نمایندگان به طرفدار ی از ایشان طومار دسته جمعی امضا ء می کردند ولی الان چه می کنند؟
  • بی نام US ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۳۰
    2 0
    سلام پس چرا تو کشور خودمون افراط گرایی اصول گراها ادامه داره؟!