حشمت الله فلاحت پیشه معتقد است که عملکرد ظریف و تخصص وی قابل دفاع و مثبت است.

حشمت الله فلاحت پیشه نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی و کارشناس مسایل سیاست خارجی در گفت و گو با خبرگزاری خبرآنلاین درباره عملکرد وزیر امورخارجه کشورمان گفت: اعتقاد من بر این است که برای ارزیابی عملکرد دیپلمات​هایمان باید از دو جنبه و منظر نگاه کنیم.

وی در توضیح این مطلب گفت: اولا باید آن ها را از درون ساختار و دستگاهی که تصمیم گیری می​کنند ببینیم و دوم بر اسا عملکرد شخصی و تخصصی که دارند. یعنی برای اریابی عملکرد آقای ظریف اولا باید ببینیم که چگونه ایشان در درون ساختاری که در حوزه سیاست خارجی تصمیم گیری می کند عمل نموده است و در ثانی ببینیم شخص ایشان چه تخصصی داشته اند.

فلاحت پیشه افزود: من با این دو فاکتور عملکرد آقای ظریف را قابل دفاع می​دانم. تصمیم​گیری درباره پرونده هسته​ای کشورمان در غالب شورای عالی امنیت ملی انجام می​گیرد و این اشتباه است که فکر کنیم که تنها عملکرد شخصی ایشان است. وزارت خارجه تنها اجرا کننده است.

این نماینده پیشین همچنین گفت: با شناختی که من از ایشان و سابقه 20 ساله ایشان می​شناسم و با عملکردی که از ایشان در پیشبرد پرونده هسته​ای کشورمان دیدم، به نظر من ایشان یکی از ماهرترین دیپلمات​های ما هستند.

فلاحت پیشه با اشاره به انتقادها و تخریب​هایی که از سوی برخی روزنامه​ها و رسانه​های علیه ظریف می​شود گفت: من با نظر این رسانه​های مخالف هستم و تخریب آقای ظریف را در راستای منافع ملی نمی​بینم. موضوع هسته​ای آنقدر حساس است که در دست یک شخص نیست اما تخریب وزیر امورخارجه در راستای منافع ملی ما نیست.

17219

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 328300

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۵:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    8 0
    ظریف که تخریب نمیشه، نهایتا آینده کشوره که مخدوش میشه ...
  • کاسبی IR ۱۶:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    0 11
    ظریف را خدا تخریب کرده است
  • ههههههههههههههه A1 ۱۷:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    3 0
    از نگاه بعضیها هر چه بیشتر اوج بگیری کوچکتر میشوی حیف ظریف
  • بی نام A1 ۱۷:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    0 12
    کسی تخریب نمیکنه، انتقاد با تخریب فرق میکنه جناب نماینده!!! یه عده نگرانی دارند باید چطور رفع بشه؟ یعنی چی آمریکا(وزارت خزانه داریش) زیر توافقنامه میزنه بعد ما راحت برگردیم به مسیر اجرای توافقنامه؟ نباید اقدامی بشه؟ نباید تضمینی برای ادامه توافقات 2 طرف وجود داشته باشه؟ این طور ما هی کوتاه بیایم چه میشود آخرش به نظر شما؟؟ قرار بر زورگویی آمریکا باشه که نمیشه...