جلسه 740 شورای عالی انقلاب فرهنگی به ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی، رییس جمهور برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ در این جلسه تعدادی از سرپرستان دانشگاه های علوم پزشکی تایید و به عنوان رییس این دانشگاه ها انتخاب شدند. 

به گفته 
محمدرضا مخبر دزفولی، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی دکتر سید حبیب‌الله موسوی بهار به‌عنوان رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان، دکتر سید حسین خادمی به‌عنوان رئیس دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه، دکتر محمد حسین صومی به‌عنوان رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز، دکتر سید عباس موسوی به‌عنوان رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود، دکتر غلامرضا اصغری به‌عنوان رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، دکتر تقی ریاحی به‌عنوان رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان و دکتر رحیم رئوفی به‌عنوان رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم موفق به کسب رای اعتماد از شورای عالی انقلاب فرهنگی شدند.

او همچنین درباره مصوبات این جلسه به پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: بحث اصلی جلسه شب گذشته، مباحثه و ارائه نکاتی پیرامون فرمایشات رهبر معظم انقلاب در دیدار اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی با ایشان بود. تحلیل محتوایی از بیانات رهبر معظم انقلاب صورت گرفته بود که گزارش آن توسط دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی آماده و در جلسه ارائه شد که اعضای جلسه نیز پیرامون آن به بحث و تبادل نظر پرداختند که پی‌گیری این موضوع در جلسات بعدی نیز استمرار خواهد داشت.

مخبر دزفولی در ادامه با بیان اینکه اصل اجرایی کردن مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی از موضوعات مورد اتفاق در جلسه بود، گفت: متناسب کردن سیاست‌ها با اقتضائات روز نیز مورد بحث جلسه قرار گرفت. رئیس‌جمهور تاکید کرد که دولت خود را موظف به اجرایی کردن مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی می‌داند و البته قوای دیگر نیز این همفکری و هماهنگی را دارند.


بحث پیرامون آسیب‌های اجتماعی

به گفته دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در این جلسه به‌صورت ویژه پیرامون آسیب‌های اجتماعی مباحثی مطرح شد: برخی از آسیب‌های اجتماعی کشور تحمیل شده به جامعه ما است و برخی دیگر از این آسیب‌ها ناشی از کاستی ‌ها و فقدان‌های موجود در جامعه است که اعتیاد، طلاق و بزهکاری که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب نیز بود از جمله این موارد است. مقرر شد بر اساس مطالعات صورت گرفته راهکارهای مناسبی برای حل اینگونه معضلات در کشور تدوین شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران گفت: لزوم نظارت و رصد موضوعات علمی و فرهنگی کشور توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی دیگر موضوع مورد بحث در جلسه امشب بود.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه بودجه‌های گوناگونی در بخش‌های عمومی دولتی در کشور صرف حوزه‌های علمی و فرهنگی می‌شود، گفت: این بودجه‌ها باید رصد و پایش شود و میزان حصول هر کدام از آنها به شورای عالی انقلاب فرهنگی گزارش شود. مقرر شد در این زمینه دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی سازوکار لازم را طراحی کرده و پس از آماده‌سازی طرح آنرا در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه کند تا شورای عالی پس از بررسی لازم در این زمینه‌ها تصمیم‌گیری مقتضی را اتخاذ کند.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 328167

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۶:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۵
    1 0
    لطفا از انتشار اخبار دروغ بپرهیزید آقای تقی ریاحی به هیچ وجه مورد تایید شورای انقلاب فرهنگی قرار نگرفته اند میتوانید به سایت شورا مراجعه کنید و ببینید همچین مصوبه ای نداشتند. مدیران اتوبوسی احمدی نژاد رفتنی هستند با خبرسازی و دروغ پراکنی نمیشه اونا رو زنده نگه داشت