۰ نفر
۲۶ آذر ۱۳۹۲ - ۰۴:۳۳
از مرز لبنان بوی توطئه می‌آید

کشته شدن یک نظامی اسرائیلی در مرز لبنان با رژیم اشغالگر قدس با موضع گیری های متفاوت و ضد و نقیضی همراه شده است که وضعیت را نگران کننده تصویر می کند.

به گزارش خبرآنلاین میان اظهارات و موضع گیری ارتش لبنان، حزب الله، رژیم صهیونیستی و نیروهای یونیفل هیچ هماهنگی و سنخیتی وجود ندارد و هر یک روایت خاص خود از واقعه را ارائه کرده اند که همین موضوع نگران کننده بودن وضعیت را تایید می کند. اسرائیل می گوید سربازی لبنان به تنهایی شش تا هفت بار به خودروی نظامی اسرائیلی در آن سوی مرز تیراندازی کرده و یک سرباز را کشته است. ارتش لبنان با رد این ادعا معتقد است که تیراندازی از سوی عوامل احمد الاسیر صورت گرفته است. حزب الله اعلام کرده است سربازان اسرائیلی در تلاش بودند وارد خاک لبنان شوند و پس از این تلاش، ارتش، به سمت آنان تیراندازی کرده است.
سخنگوی نیروهای یونیفیل، نیروهای سازمان ملل در جنوب لبنان، صرفا گفته است هدف حمله در بخش اسرائیلی خط آبی قرار داشته است. با این همه یک چیز جدی است و اینکه تنشها در مرز مشترک به اوج خود رسیده و پهپادهای اسرائیلی درحال حاضر بر فراز ناحیه پرواز می کنند، ارتش لبنان نیز در وضع آماده باش به سر می برد. با توجه به ترور دو فرمانده حزب الله در ده روز گذشته و تهدیدات اسرائیل مبنی بر حمله به مواضع حزب الله بعید نیست که روایت ارتش درست ترین روایت از این حادثه باشد.
با این فرض احمد الاسیر به دنبال ایجاد بهانه های لازم برای اسرائیل است تا به مواضع حزب الله حمله کند. با این حساب نباید فراموش کرد که از زمان بحران سوریه تاکنون میان ارتش و حزب الله از یکسو و حزب الله و میشل سلیمان رئیس جمهور این کشور نیز اختلافاتی پدید آمده که در این صورت باید گفت شاید عواملی از داخل ارتش لبنان نیز چندان به درگیر ساختن حزب الله و اسرائیل بی میل نیستند.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 327923

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۵:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۶
    جنگ با اسرائیل باید افتخار حزب الله باشد و نه اینکه از آن اکراه داشته باشد
  • حقیقت گو IR ۰۶:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۶
    22 3
    بالاخره دیر یا زود باید شاهد یک خروجی "وحشتناک" از نشست های مشترک مسئولین عربستان و اسرائیل باشیم!!!!
  • بی نام IR ۰۸:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۶
    14 9
    بگذارید اسرائیل حمله کند تا از روی نقشه حذفش کنیم. حزب الله هم پهپاد دارد وهم قدرت کنترل پهپادهای دشمن،پس چرا کاری نمی کند؟
  • بی نام IR ۰۸:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۶
    15 1
    بی خود نبود که سربازی را 24 ماه کردند.
  • کسری دشتستانی A1 ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۶
    1 2
    انشالله که جنگی در نمیگیره،ولی اگه جنگ بشه حزب الله ملاحضات قبل رو نخواهد داشت،اینبتر و با توجه به اوضاع سوریه و نزدیکی سعودیها به هم،درگیری ها شکل دیگری خواهد داشت،بویژه از نظر وسعت میدانی و زمانی
  • حسن A1 ۱۶:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۶
    1 3
    اگه این دفعه جنگ بشه ارتش لبنان باید حزب الله رو کمک کنه.