۰ نفر
۲۲ آذر ۱۳۹۲ - ۱۷:۴۲

با نزدیک شدن اربعین حسینی، استان های هم مرز با کشور عراق حال و هوای دیگری به خود گرفته و ده ها هزار نفر از عاشقان اهل بیت در تدارک آماده سازی برای عزیمت به کربلای معلی هستند تا فارغ از هیاهوی زندگی روزمره، مدت زمانی هر چند کوتاه را در جوار بارگاه های مقدس سیدالشهداء و علمدار دشت نینوا سپری کنند.

مردم عاشق، از پیر و جوان گرفته، تا زن و مرد، می روند تا فاصله بین بصره تا کربلا را با پای پیاده و به عشق حضور در بین الحرمین طی کنند. سفری چند روزه با پای پیاده، در روزگاری که همه چیزش مدرنیته شده، برای این مردم لذتی دارد که با هیچ چیز دیگری قابل قیاس نیست.

استقبال مردم خوزستان از مراسم اربعین سال جاری و تجمع چندین هزار نفره آن ها برابر ساختمان کنسولگری عراق در اهواز برای دریافت ویزا، همه را غافلگیر کرد. در یکی-دو روز اول به دلیل محدودیت پرسنل و فضای این کنسولگری، صدور ویزا برای همه متقاضیان امکان پذیر نبود اما این موضوع خیلی زود برطرف شد تا آن هایی که هوای زیارت بین الحرمین را کرده اند، با خیال آسوده عزم سفر کنند.

ابراهیم صالح سرکنسولگری عراق در خوزستان که در روزهای اخیر همراه با پرسنل این کنسولگری روزانه حدود 14 ساعت مشغول رسیدگی به امور زایرین و صدور ویزا هستند، در توصیف این شرایط می گوید: ایرانی ها استقبال بی نظیری برای شرکت در مراسم اربعین حسینی امسال داشته اند و تعداد درخواست های صدور ویزای عراق از این کنسولگری، از میانگین 300 ویزا در روز، به حدود 6 الی 7 هزار ویزا در روز رسیده است. بعد از حضور چند هزار نفره مشتاقان اهل بیت مقابل محل کنسولگری، خوشبختانه مسئولان محلی خوزستان نهایت همکاری را با ما داشتند و مقرر شد که درخواست های مردم از طریق دفاتر پستی به دست ما برسد تا شاهد ازدحام در برابر ساختمان نباشیم.

ابراهیم صالح ادامه می دهد: من و همکارانم همه روزه از ساعت 7 صبح الی 9 شب در این محل حاضر بوده و روزانه بین 6 الی 7 هزار ویزای فردی و گروهی را برای متقاضیانی که از طریق دفاتر پستی اقدام کرده اند، صادر می کنیم. صدور این تعداد ویزا توسط این کنسولگری، تا کنون سابقه نداشته و بنا به وظیفه ای که نسبت به عاشقان اهل بیت داریم، حتی روزهای تعطیل رسمی کنسولگری را برای کارمندان لغو کرده ایم و در روزهای پنجشنبه و جمعه نیز به صورت تمام وقت مشغول انجام وظیفه هستیم. البته باید بگویم که مسئولان ایرانی خصوصاً امام جمعه اهواز، استاندار خوزستان و نماینده وزارت امور خارجه ایران نهایت همکاری را در سامان دادن به وضعیت صدور ویزا داشته اند.

سرکنسولگری عراق در خوزستان با اشاره به روابط دیرینه مذهبی و فرهنگی بین مردم ایران و عراق می گوید: ایران و عراق دو کشور برادر و همسایه هستند که نقاط اشتراک زیادی دارند. من و تمامی پرسنل کنسولگری عراق در اهواز به خدمت گذاری برای زایرین کربلای معلی افتخار می کنیم و هر کس که هوای زیارت کربلا در اربعین حسینی را دارد، بسم الله بگوید. قول می دهم که انشاءالله برای تک تک زایرین ویزای عراق را صادر کنیم و هیچ زایری بدون ویزا نمی ماند.

4545

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 327423

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 11
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۷:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۲
    4 2
    خدا به همراه همگیشون
  • بی نام A1 ۱۸:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۲
    5 2
    امام حسين عاشق زياد داره.
  • سعید A1 ۱۹:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۲
    41 19
    خدا قوت ، سید ابراهیم صالح. تا کور شود هر آنکه نتواند دید..... قابل توجه وهابیون و تکفیریها هر قدر بکشید این مسیر شلوغتر خواهد شد.
  • بی نام A1 ۱۹:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۲
    4 11
    تاسف برای ده ها هزار ایرانی
    • عاشق حسین A1 ۱۶:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۹
      4 2
      تاسف برا چی واضح بگو
  • مهدی A1 ۱۹:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۲
    9 2
    امیدوارم همه اونهایی که میرن واسه زیارت آقا امام حسین (ع) نایب الزیاره ما هم باشند
  • نوید A1 ۲۱:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۲
    4 1
    مسئولین عراقی نهایت همکاری رو برای صدور ویزا انجام میدن اما مسئولین ایرانی مرز شلمچه زوار رو خیلی معطل میکنند. انشالا مسئولان ایرانی با زوار همکاری بیشتری بکنند
  • محمد IR ۰۵:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
    8 8
    متشکریم شیعه تحسین برانگیز عراقی . افرین برتو وافرین بر انهایی که تورا یاری میکنند. بلند بگویید یا حسین هر چقدر وهابیون وسلفیون ابوسفیانی و ابوجهلی تلاش کنند نتیجه معکوس میگیرن . جانم فدای حسین وخاندانش.
  • سید علی IR ۰۵:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
    4 3
    سید صالح متشکریم خدا قوت
  • اصغری IR ۰۶:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
    6 3
    دوست دارم به کربلا بروم و در راه به شهادت برسم
  • محسن IR ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
    4 2
    ما که پاس نداریم چیکارکنیم؟ یا امام حسین بطلب اقا