ایرنا نوشت:

سخنگوی وزارت امور خارجه درباره تحریم های اخیر وزارت خانه های خزانه داری و خارجه آمریکا در مورد به اصطلاح ˈتحریم های جدید آمریکا علیه حامیان برنامه اتمی ایرانˈ گفت: متاسفانه شاهد سر در گمی جدی در رویکرد، تصمیمات و اظهارات مقامات آمریکایی هستیم و مسوولیت عواقب اقدامات نسنجیده تماما بر عهده دولت آمریکا است.

«مرضیه افخم» تاکید کرد: در حالی که مقامات دولت آمریکا به ظاهر در حال توجیه بخش های قانونگذاری ایالات متحده برای خودداری از تصویب تحریم های جدید علیه جمهوری اسلامی ایران و در چارچوب پیشبرد طرح اقدام مشترک جمهوری اسلامی ایران و گروه ١+٥ هستند، ازسوی دیگر در اقدامی سوال برانگیز وزارت های خزانه داری و خارجه آمریکا در اقدامی غیر سازنده و در مسیر رویکردهای قبلی که بارها از سوی مقامات بلندپایه آمریکا ناموفق بودن آن به صراحت مورد تاکید قرار گرفته است، مجددا به این اقدام تکراری و بی فایده مبادرت کرده و مجموعه هایی از ایران و چند شرکت خارجی را در فهرست تحریم ها قرار داده اند.

رییس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه ای وزارت امور خارجه با اشاره به اینکه گروهی در داخل و خارج از دولت امریکا تلاش دارند توافق ژنو را از بین ببرند، گفت: این افراد با درک ناقص و بدفهمی خیال می کنند که تحریم ها و نه رسیدن به تفاهم راه حل نهایی است.

به گزارش ایرنا از اداره کل دیپلماسی رسانه ای وزارت امور خارجه، سخنگوی وزارت امور خارجه با تاکید بر جدیت جمهوری اسلامی ایران برای رفع نگرانی های منطقی طرف های گفت و گو در خصوص برنامه صلح آمیز هسته ای ایران، ضمن انتقاد شدید از اقدام اخیر افزود: این گونه اقدامات را غیرسازنده و خارج از مسیر تفاهم انجام شده در ژنو ارزیابی کرده و دولت ایالات متحده آمریکا را به پایبندی، واقع بینی و مرعوب نشدن در برابر برخی تندروهای مخالف روند مذاکرات ژنو توصیه می کنیم.

وزارت دارایی آمریکا روز گذشته اسامی 19 فرد و شرکت های ایرانی و خارجی را به فهرست تحریم ها علیه جمهوری اسلامی ایران افزود.

بر اساس بیانیه روز پنجشنبه وزارت دارایی آمریکا، شرکت های عیوض تکنیک، مارو صنعت، نگین پرتو خاور، صنایع هوایی قدس و سازمان صنایع هوایی ایران تحریم شده اند.

شرکت مید اویل آسیا، شرکت سنگا تانکر که در سنگاپور به ثبت رسیده اند و شرکت فرلاند نیز که گفته می شود در انتقال تانکر به تانکر نفت ایران فعالیت داشته است، تحریم شده اند.

این تحریم ها در حالی است که بر اساس توافق نامه ژنو که سوم آذر ماه جاری میان ایران و 1+5 صورت گرفت، ایران متعهد شد بخشی از فعالیت های هسته ای خود را با حفظ ماهیت آنها، کند یا متوقف سازد و 1+5 نیز نه تنها در 6 ماه آینده تحریمی علیه این کشور اعمال نکند بلکه بخشی از تحریم ها را نیز رفع کند.

/27212

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 327398

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 19
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۲
    15 8
    مرگ بر امريكا
  • بی نام IR ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۲
    8 5
    مذاکرات باید هرچه سریع تر به حالت تعویق در بیاید
  • بی نام A1 ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۲
    12 3
    و گرفتاري آن براي مردم ايران...
  • مهدی A1 ۱۳:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۲
    5 3
    مسئولیتش بر عهده هر کسی باشد، ما ضرر می‌کنیم که چهار ماه دست از کار برای کشور برداشتیم و چشم انتظار معجزه‌ی برداشتن تحریم‌ها هستیم.
    • بی نام A1 ۰۷:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
      0 0
      دوست عزیز خیلی از مشکلات اقتصادی اصلا ربطی به تحریم نداره که. این که قیمت مواد غذایی و کالاهای اساسی الکی بالا میره که ربطی به تحریم نداره وقتی توان انجام و پولش در داخل هست. این برمیگرده به ضعف مدیریت. بعدشم میشه بفرمایید چه شغلیه که 4 ماه گذاشتید کنار منتظر چیزی هستید که حتی میدونید غربی ها کارشکنی میکنند؟ نیازی به بافتن همه چیز به هم نیست. :)
  • ... A1 ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۲
    7 5
    با اعمال تحریمهای جدید از سوی دولت آمریکا بار دیگه ثابت شد که موضوع هسته ای فقط یه بهانه از سوی غربیهاست و اونها در اصل با حکومت اسلامی در ایران مشکل دارن.
  • بی نام IR ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۲
    7 8
    مرگ برآمریکا...این هم جواب اعتماد...اما نه!!! ظریف جون راست میگه...امریکا با یک بمب ما رو له میکنه!!!...
  • بی نام A1 ۱۶:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۲
    3 2
    واقعا متاسفم براي تندروهاي هر دو طرف و پايبند نبودن به حرف هاشون اين دولت مردان امريكا از خانوم اشتون كه يك زن هستش كمترند قبول صورت رو بايد با سيلي سرخ نگه داشت اما اين يك اقدام است به همه چيز ابهام وارد كرد تورو خدا دست از سر مردم ايران برداريد با اين كاراتون فقط زندگي ما رو از بين برديد فكر كرديد اين مردم به شما روي خوش ديگه نشون ميدن بزر تنفر را كاشتشو كامل كرديد در بين مردمان اين كشور از خودتون اين كارهاتون فقط و فقط به ما ضرر ميزنه نه دولت بدونيد اي سياستمداران خنگ امريكا
  • بی نام IR ۱۶:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۲
    58 14
    مخاصمه ایران با امریکا ادامه دارد چون که خیر و شر همیشه تاریخ با هم درگیرند و این نبرد تا نابودی تاریکی و بدی ادامه خواهد داشت انرژی هسته ای ایران را به مرحله راهبردی حذف منافع شر رساند و این سرنوشت قطعی تاریخ است که جائ الحق و ذهق الباطل ان الباطل کان ذهوقا
    • بی نام A1 ۱۸:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۲
      10 48
      قبوله ولی روشی که با دعوا و جدل باشه ما رو به جایی می رسونه ؟کی گفته که انرژی هسته ای ما رو به دفع شر می رسونه .................
    • بی نام A1 ۱۸:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۲
      1 0
      این باطل شماکه قرار است نابود شوند کره شمالی و بقیه دیکتاتوریها را در برنمیگیرند جناب بینام مگه ایران و امریکا با هم متحدند که امریکا روابطش را با اعراب و اسراییل به هم بزند بعد بیاید با ما توافقنامه امضا کند در حالیکه کوچکترین رابطه سیاسی بین ما وجود ندارد شما حتی حریف شر در کشور خودت نشدی ضمنا این اساس سیاست هست سیاست یعنی قدرت نه ترحم و دلسوزی این فرمول همه جا حاکم است
  • رضا IR ۱۶:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۲
    7 4
    امريكا كار اشتباهي كرده كه تحريمها رو افزايش داده... اما خودمونيم ما هم در گذشته خيلي اشتباهات كرديم كه گذاشتيم كار به اينجاها بكشه كه اينقدر لازم باشه زهر بخوريم. كاملا اشكاره كه اونا دارن پررويي ميكنن.
  • بی نام IR ۱۶:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۲
    0 1
    من تا امروز مخالف این شعار بودم ولی امروز میگم: مرگ بر آمریکا!! شما زیان دیگری نمی فهمید گویا
  • بی نام IR ۱۷:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۲
    0 0
    از اولش هم معلوم بود که این توافق نامه به سرانجام نخواهد رسید اما کو گوش شنوا؟؟؟
  • ملت ایران A1 ۱۸:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۲
    0 0
    با باید از مذاکرات خارج بشیم و اجازه ندیم کشور بی هویتی مثل امریکا به ایران عزیز توهین کنه...دیگه کشور فروشی کافیه اقای ظریف.
  • سامان IR ۲۰:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۲
    30 9
    ما تحریم می پذیریم اما ذلت نمی پذیریم
  • بی نام A1 ۲۰:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۲
    0 0
    خدا کنه زودتر بدونیم توافق ژنو برای نسلهای آینده از ترکمنچای بدتره .تو اون قرارداد نفت و گاز شمال ندونسته از ایران رفت و تو این توافق....ما حتی بمباران هم بشیم با توافق ژنو موافق نیستیم.
  • هادی A1 ۰۴:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
    0 0
    آمریکا 35 سال هستش که ایران را تحریم کرده و تنها تحریم امریکا نمیتونه تاثیری داشته باشه. اگه شورای امنیت و اتحادیه اروپا تحریم نکنه کارا درست میشه. هر وقت آمریکا تنهایی علیه ایران و هر کشور دیگه ای اقدام کرده زیاد نتونسته موفق باشه. پس اگه اتحادیه اروپا باهاش همکاری نکنند خطری ایران را تهدید نمی کنه.
  • حسام الدين A1 ۰۴:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
    0 0
    من به اين مذاكرات اصلان خوش بين نيستم ، آقا هم اين قضايا رو از قبل پيشبيني كرده بود ... مرگ بر آمريكا آمريكاي حيله گر