درام رمانتیک «فروپاشی حلقه شکسته» به کارگردانی فلیکس فان گرونینگن برنده جایزه لوکس پارلمان اروپا شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، جایزه لوکس سال 2007 راه‌اندازی شد و هدف از اعطای آن شکستن مرزهای زبانی و تقدیر از فیلم‌هایی است که به مسائل سیاسی و اجتماعی دوران معاصر می‌پردازند.

766 نماینده پارلمان اروپا درمورد برنده جایزه لوکس تصمیم می‌گیرند.

درام فلاندری‌زبان «فروپاشی حلقه شکسته» (The Broken Circle Breakdown) که به نمایندگی از بلژیک در بخش فیلم خارجی‌زبان جوایز اسکار 2014 رقابت می‌کند، برنده جایزه لوکس امسال شد.

این فیلم درباره رابطه‌ عاشقانه یک هنرمند خالکوبی و یک موزیسین است. علاقه مشترک به موسیقی و فرهنگ آمریکایی این دو را به هم نزدیک می‌کند، اما وقتی یک تراژدی غیرمنتظره برای خانواده جدید روی می‌دهد، همه چیزهایی که می‌دانند و عشق‌شان‌ به هم در معرض آزمون قرار می‌گیرد.

«فروپاشی حلقه شکسته» اولین بار در دنیا فوریه پیش در جشنواره فیلم برلین به نمایش درآمد و جایزه سینمای اروپا و جایزه فیلم منتخب تماشاگران بخش پانوراما را دریافت کرد.

ویرل بیتنز یکی از دو بازیگر اصلی فیلم آوریل پیش در دوازدهمین دوره جشنواره فیلم ترایبکا در بخش مسابقه داستانی سینمای جهان جایزه بهترین بازیگر زن را برد. «فروپاشی حلقه شکسته» در بخش بهترین فیلمنامه هم برنده شد.

این فیلم همچنین در پنج بخش نامزد دریافت بیست و ششمین دوره جوایز فیلم اروپا بود که در نهایت بیتنز جایزه بهترین بازیگر زن را دریافت کرد. «فروپاشی حلقه شکسته»در خود بلژیک برنده 9 جایزه انسور از جمله جوایز بهترین فیلم، کارگردان، بازیگر زن و موسیقی شد.

فیلم بریتانیایی «غول خودخواه» ساخته کلایو بارنارد که ماه مه پیش برنده جایزه سینمای اروپای بخش دو هفته کارگردانان جشنواره کن شد و «عسل» به کارگردانی والریا گولینو، بازیگر ایتالیایی که یکی از فیلم‌های بخش نوعی نگاه جشنواره کن بود و از سوی داوران کلیسای جهانی تقدیر شد، دو نامزد نهایی دیگر جایزه لوکس پارلمان اروپا بودند.

هر سه فیلم «فروپاشی حلقه شکسته»، «غول خودخواه» و «عسل» به 24 زبان رسمی اتحادیه اروپا ترجمه شدند و نسخه‌ای 35 میلی‌متری از آن‌ها در 40 شهر در هر 28 کشور عضو اتحادیه به نمایش درآمد.

ورایتی / 11 دسامبر / ترجمه: علی افتخاری

5858

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 327270

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =