شورای شهر تهران، امروز تذکرات گوناگونی به شهردار داد. هر چند قرار بود در نشست امروز شورای شهر، معاون خدمات شهری شهرداری، گزارش عملکرد خود را ارائه دهد، ولی تذکرات پی در پی شورای شهر تهران به شهرداری، حکایت دیگری داشت.

به گزارش خبرآنلاین، مجتبی عبداللهی، معاون خدمات شهری شهرداری تهران هم البته در ارائه گزارش خود، به کلیات بسنده کرد و تصویر واضح و شفافی از آنچه در خدمات شهری تهران می گذرد، ارائه نکرد. 

ولی اعضای شورای شهر، تصاویر نگران کننده و شفافی درباره وضعیت امروز تهران، ارائه کردند، آن هم در قالب تذکراتی که یکی پس از دیگری، به شهرداری داده شد.

همچنین در این نشست، احمد مسجدجامعی، رئیس شورای شهر پیشنهاد کرد قسمتی از بلوار آفریقا به نام نلسون ماندلا، آزادی خواه آفریقای جنوبی که اخیرا فوت کرده است، تغییر نام پیدا کند. او همچنین پیشنهاد کرد یک خیابان نیز به نام دکتر کاظم معتمد نژاد، پدر علم ارتباطات ایران، نامگذاری شود. این موضوع برای بررسی بیشتر به کمیته نامگذاری ارجاع داده شد.

در جدول زیر، برخی از تذکرات اعضای شورای شهر به شهرداری، عنوان شده است:

نام عضو

سمت/عنوان

خلاصه تذکر

عبدالحسین مختاباد

عضو فرهنگی

تصاویری را در مورد اتوبان نیایش دیده‌ام که در آن شرایط معتادان بسیار نگران کننده بود و حتی معتادان به راحتی در آنجا چادر زده بودند و یا در محله هرندی محیطی آلوده وجود داشت. سوال من این است که وظیفه این معاونت در مورد این لکه‌های سیاه در شهر که هر روز بیشتر می‌شود چیست؟ 

رحمت الله حافظی

رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست

بسیاری از پروژه‌های شهرداری پیوست سلامت و محیط زیست ندارند و یا اجرایی نشده‌. به عنوان مثال اگر شهرداری در تونل توحید پیوست سلامت را اجرایی می‌کرد شاهد نبودیم که موتورسیکلت سواران در آن بیهوش شوند و بعد شهرداری هزینه‌های اضافی را برای جبران این خسارت بپردازد و حالا هم شهرداری باید در مورد تونل نیایش ضمانت بدهد که اگر حادثه و آتش سوزی در این تونل رخ دهد چند هزار نفر دچار آسیب خواهند شد؟ 

محمد حقانی

عضو کمیسیون سلامت و محیط زیست

تذکرهای متعددی که در مورد حذف و از بین بردن باغات شهر تهران داشته ام ولی متاسفانه هر روز باغات زیادی از طرق مختلف از بین می‌روند و باید راهکاری برای این مشکل بزرگ پیدا کنیم. به عنوان مثال "باغ معنوی" در خیابان جمشیدیه را مورد هجوم قرار داده‌اند و درختان آن را خشکانده‌اند و بعد شهرداری منطقه نیز مجوز را صادر کرده و بدون هیچ مشکلی کار خودشان را انجام داده‌اند. کشتن یک درخت مثل کشتن یک نفر انسان است و بعد بگوییم در آینده دو سه هزار بچه به دنیا می‌آیند. از شهرداری تهران می خواهیم تا باغ معنوی را مصادره کند و درختان باقی مانده آن را نجات دهد. 

محمد حقانی

عضو کمیسیون سلامت و محیط زیست

ورود سازمان میادین میوه و تره بار به بخش خصوصی درست نیست، چرا که سازمان میادین میوه و تره بار باید بدون سود، فاصله‌ای بین تولید و مصرف کننده را پر کند به همین دلیل اقداماتی که اخیرا در قالب BOT برای ساخت فضاهای جدید انجام می‌دهد خلاف قانون است. 

محمد حقانی

عضو کمیسیون سلامت و محیط زیست

در خوابگاه‌های کارگران شهرداری فضاهای خوبی در نظر گرفته شده اما نگهداری و نظارت بر این خوابگاه‌ها مناسب نیست و شرایط بدی در حال حاضر در آنجا وجود دارد و از کوچکترین امکانات نظیر نظافت و ایمنی برخوردار نیستند و به عنوان مثال در زمان بازدید ما شاهد بودیم که وضع نظافت خوبی نداشتند و بخاری‌ها بدون دود کش بودند که اگر چنین شرایطی ادامه یابد و کسی بمیرد فاجعه بزرگی رخ خواهد داد. 

احمد دنیامالی

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک

واگذاری فروشگاه‌های شهروند به بخش خصوصی در طول چهار سال آینده قابل قبول است اما باید برخی از موارد مهم در مورد این واگذاری‌ها رعایت شود. 

احمد دنیامالی

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک

شهرداری تا کنون بیش از 200 حلقه چاه حفر کرده است و به شدت سفره آبهای زیر زمینی پایین رفته و باید در مورد حوزه مدیریت آب و مدیریت بحران توجه جدی داشته باشیم. آبخیزداری در تهران و بازگشت چرخه آبهای سطحی و قنات‌ها باید بیشتر از پیش مورد توجه قرار گیرد. 

احمد دنیامالی

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک

مردم در زمان استفاده و تفریح از کنار رود دره‌های تهران می‌گذرند و راضی هستند اما در پایین دست این رود دره‌ها نگرانی برای وقوع سیل وجود دارد. باید مدلی از احتمال سیل در تهران با توجه به مدل 50 و یا 100 سال گذشته سیل در تهران تهیه شود. در سیلی که سالها قبل در تجریش رخ داد شاهد بودیم که چطور سنگهای چندین تنی را با خود به شهر آورد و چه خسارتی را وارد کرد. 

احمد دنیامالی

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک

از شما می‌خواهم تا کشتن غیرانسانی و غیراخلاقی و غیرشرعی سگ‌های ولگرد را تعطیل کنید. در مورد موش‌ها هم همین وضعیت وجود دارد، اما در مورد این موجودات طرح عقیم سازی موش را انجام داده‌اند، اما ما نفهمیده‌ایم که این طرح‌ها چه نتایجی را داشته است و بهتر است گزارشی از این موضوعات به شورا آورده شود. 

رضا تقی پور

سخنگوی شورای شهر

نسبت به خصوصی سازی فروشگاه‌های شهروند مخالفم. اگر شهروند را خصوصی کنیم، چیزی می‌شود شبیه همه پاساژهای خصوصی شهر تهران. مگر بخش خصوصی دستش بسته است و محدودیتی دارد تا بتواند چنین فضاهایی را ایجاد کند و لزومی ندارد که فروشگاه‌های شهروند تبدیل به بخش خصوصی شود و این تصمیم به هیچ وجه تصمیم مناسب و به نفع مردم نیست. 

4747

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 327011

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 43
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    21 0
    شهردار تهران و شهرداری فقط دنبال پول در آوردن است۰ از این باغها که به برج تبدیل میشود پول در می آورد۰ دنبال محیط زیست و فضای سبز نیست۰ در کوچه های چهار متری برج سی متری پروانه می دهد
  • بی نام IR ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    52 0
    متاسفانه چند روز پیش 2نفر با مجوز اومدن و با اسلحه شکاری حدود 7تا 8تا سگ رو که سه چهار تا بچه ام توشون بود به طرز وحشیانه ای کشتن و رفتن .. با اینکه چند روز گذشته ولی هنوز صدای ضجه و نالشون که بعد از تیر خوردن به آسمون میرفت تو گوشمه؛ واقعن این انسانیته؟ هیچ جوریم نتونستم جلوشون و بگیرم 1000تا مجوز دستشون بود ..
  • بی نام IR ۱۵:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    36 0
    درود به شرف جناب احمد دنیا مالی چندین ساله دل همه ی مردم و مخصوصا حافظان محیط زیست با این کشتار بی رحمانه به درد اومده اشاره به اعدام کردن ! سگ های بی زبون در تبریز این همه هزینه کردید برای کشتار این هزینه و بودجه رو بگذارید برای طرح عقیم سازی و مداوا و واکسینه کردن سگ ها و یه سرپناهی براشون درست کنید تا هم خدا هم مردم راضی باشن.همه ی کشورهای پیشرفته همین کار رو کردن و موفق هم شدن
  • بی نام A1 ۱۷:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    10 17
    با سلام مسيولين را بكيد به حيوان زبان بسته چيكار داريد،حداقل سگها را به چين صادر كنيد ،فكر هم كه نداريد چگونه براي مملكت أرز اوري كنيد
    • بی نام IR ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
      23 1
      به چین صادر کنن که پوستشو بکنن بندازن تو آب جوش بعد بخورنشون ؟ شما حاظری هرکاری کنی که به درآمد برسی ؟ انصاف پس کجاست ؟
    • بی نام IR ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
      6 0
      همین الانم حدسم اینه دلیل اینکه با ولع زیادی این زبون بسته هارو با تفنگ قلع و قمع می کنن وجود کارگرای چینی داخل ایرانه که می برن می فروشن به اونا ..
  • بی نام IR ۱۷:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    7 0
    اتفاقا چند روز پیش بود داشتم فکر میکردم خوبه بین اینهمه اسمهای عجیب غریب خیابانها چند تا اسم معقول مثل آفریفا ، شوش مولوی هم پیدا میشود و اینکه چرا بین اینهمه اسم نامانوس باید اسم معقولی مثل میدان کاج را تغییر دهند که امروز چشمم به این فرمایش جدید روشن شد.
  • بی نام IR ۱۸:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    15 0
    خوبه باز اقلا اسم عربي روش نميذارن.
  • حسین A1 ۱۸:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    8 1
    واقعا از اعضای محترم تشکر میکنم و خوشحالم که بهشون رای دادم امیدوارم که این مطالبات و تذکرات رو حتما پیگیری کنند.
  • بی نام A1 ۱۸:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    27 0
    چه عجب بالاخره آقايون دلشون به حال اين سگ ها و درختاي بيچاره سوخت يه مقدار...
  • پارسا IR ۱۹:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    23 3
    اميدوارم بالاخره يروزي حداقل اسم بزرگان تاريخ ايران مثل كوروش كبيروداريوش كبير هم داشته باشيم...6ماه پيش شيراز بودم وازديدن مقبره كورش وداريوش وطرز مراقبت وحفاظت اونا داشت گريم ميگرفت...اون آرامگاه ها براي من وامثال من جزء مقدس ترين جاهاي دنياست...
  • امیر IR ۱۹:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    12 0
    برای مراسمش هیچ کدوم از سران مملکت نرفتن واقعا جای تاسف داره تو این چند روز واقعا ناراحت شدم یکی توهین به مسی یکی هم عدم حضور ایران تو این مراسم.ما داریم به کجا میریم!ولی اینکه چرا تصمیم دارند جردن رو اسمش رو عوض کنند جای تامل داره!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • بی نام US ۱۹:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    39 0
    قالیباف یک فرد کاملاً ضد محیط زیسته! در ظاهر پارک درست میکنه ولی از اون طرف بسیاری از درخت های باغ ها و حتی وسط بزرگراه های تهران رو قطع میکنه و بلاهایی که سر سگ و گربه ها میاره هم به کنار...
  • بی نام US ۲۰:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    15 1
    بعضی وقت ها برای نام بردن بزرگراه هایی که به نام ائمه اطهار نامگذاری شده اند الفاظی را به کار میبریم که اهانت به ساحت مقدس ایشان محسوب میشود مثلاً برو سر امام علی از اونجا برو همت... بهتره نام ائمه رو گرامی تر از این حرف ها بداریم و برای بزرگراه ها از آن ها استفاده نکنیم...
  • بی نام IR ۲۰:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    11 0
    احمدی نژاد رفته ولی وزراش هنوز هستن
  • بی نام A1 ۲۰:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    61 1
    یعنی خداوند متعال اندازه شما نمیدانست که این حیوانات را خلق نکند!!!!!؟؟؟؟ و شما به راحتی میکشیدشان؟؟؟؟ عکس العمل کشتن حیوان زبان بسته و بیگناه از جانب خداوند بسیار سنگین است
  • بی نام IR ۰۴:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
    2 36
    ار خودت یک روز صبح گرفتار این سگهای ولگرد شده بودی این حرف را نمی زدی
    • بی نام EU ۰۸:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
      11 0
      ما که نمیگیم سگارو بیان بندازن به جون مردم. ولی راهای خیلی مناسب تر و اخلاقی تر و اسلامی تر و انسانی تر هم برای کنترل جمعیت حیوانات ولگرد وجود داره هیچ جای دنیا با تفنگ نمیان سگ بکشند. لطفا کمی تحقیق فرمایید.
    • متولد تهران IR ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۲
      7 1
      اگه یه روز یه آدم شروع کرد به زدنت...؟ پس باید همه آدمها رو کشت در ضمن سک اگه صاحب وحشی نداشته باشه که اازش یاد نگرفته باشه همچین کاری نمی کنه اینو همه اونهایی که با سگها و طبیعت خداوند آشنا هستنتد می دونند
  • امیر هاشمیمقدم A1 ۰۵:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
    32 0
    این فقط ما انسانها نیستیم که حق زندگی کردن داریم. یک دنیا سپاس از آقای دنیامالی که درباره مظلومیت این جانوران سخن گفتند.
  • بی نام IR ۰۵:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
    4 2
    همه چیز شده سلیقه ای !!! نمیشه اسم خیابونهارو عوض نکنید میتونید اسم یک پل در دست احداث یا اتوبان جدیدو بذارید ماندلا
  • حسین IR ۰۵:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
    13 1
    در حال حاضر فروشگاه های شهروند از همه جا گران تر است در صورتی که می تواند 20 درصد پایین تر از همه جا بفروشد تازه شما می خواهید خصوصی هم بکنید چه شود !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    • بی نام IR ۰۶:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
      0 0
      از رو چه حساب کتابی میگی 20درصد؟ همینجور کیلویی که نمیشه آمار داد اخوی
  • الهام SE ۰۶:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
    28 0
    ممنون از شورای شهر تهران. بابت حمایت از حیوانات خیابانی .شاید بدین وسیله مردم ایران احترام به حقوق حیوانات را بیشتر یاد بگیرند و در نهایت برای طبیعت بیشتر ارزش قایل شوند. به قول گاندی:فرهنگ هر ملتی را از نوع برخورد با حیوانات میتوان تشخیص داد. به امید رشد هر چه بیشتررفتارهی انسانی و معنوی در مملکت ایران
  • ladan EU ۰۶:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
    28 0
    عکس العمل کشتن حیوان زبان بسته و بیگناه از جانب خداوند بسیار سنگین است
  • خیالباف A1 ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
    9 0
    اینکه بالاخره در شورای شهر تهران حرفی از زندگی دیگر گونه های ساکن شهر زده می شود جای بسی خرسندی است. تهران برای زندگی ما آدم ها جای سختی است اما برای سگ ها و گربه ها و باقی حیوانات سلاخ خانه است. منصفانه نیست همه ی حقوق موجودات دیگر را و حتی حق زندگی شان را اینطور ازشان دریغ می کنیم. قساوت محض است. از آقای دنیامالی صمیمانه به خاطر این توجهشان سپاسگذارم. کاش شهرما شهر بهتر و مهربان تری بشود. هم برای آدم ها و هم برای باقی گونه ها.
  • بی نام RS ۰۹:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
    18 0
    ممنون خیلی ممنون بابت دفاع از درختان و حیوانات بی پناه خیابان . ممنون از اینکه برای موجودات زنده خدا ارزش قائلید فرقی نمیکنه انسان یا حیوان یا درخت. عالی بود از ایرادات تونل توحید گرفته تا جمع آوری معتادان و زندگی درختان و حیوانات
  • بی نام IR ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
    11 0
    وقتی سگ یا گربه ای زایمان میکنه حدود 7 8 تا بچه به دنیا میاره اگر اینها عقیم بشن و دارای سرپناه بشن یعنی جمعیتشون رو تا 7 برابر کنترل کردیم ولی اگه بخوان بزنن بکشن...تا کی باید بکشن ؟ خدا رو خوش میاد تیر میزنن به سگ زبون بسته تا خودش بیفته بمیره ؟ مگه دین ندارید ؟مگه خدا ندارید ؟به روز قیامت اعتقاد دارید ؟ روی صحبتم با شهرداری و پیمانکاران هست که در ازای گرفت 7هزار تومان حیوان زبون بسته رو میزنن
  • بی نام A1 ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
    17 0
    راه های خیلی بهتر و انسانی به جای کشتن حیوانات وجود داره، خواهش می کنم ای کار غیر شرعی رو که آوازش توی دنیا پیچیده رو متوقف کنید.
  • کیومرث A1 ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
    10 1
    ای کاش شورای شهر تهران همانطوری که در فکر سگها می باشد کمی در فکر کارمندان زحمتکش شهرداری هم باشند نه فقط مدیران شهرداری.
  • فراز A1 ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۲
    5 0
    از جناب احمد دنیا مالی بسیاررررررررررررررررررر بسیاررررررررررر متشکریم و برای ایشون و خانواده محترمشون آرزوی سلامتی و عمر با عذت را از خداومند منان آرزومندیم . واقعا خوشحال شدم وقتی این مطلب را دیدم . خدا عمرت بده و ممنونم ازت . به قول خودمون دمت گرمممممممممممممممممم
  • غراله A1 ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۲
    5 0
    چه عجب یک نفر حرف دل مارو زد-ممنون آقای دنیامالی -- دست از کشتن سگها بردارید-خداوند هر موجودی رو برای هدفی خلق کرده - حق ندارید همچین بلایی سر این موجودات بیارید
  • بی نام A1 ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۲
    5 0
    بالاخره یکی پیدا شد که به فکر این زبون بسته ها باشه.خدا کمکشون کنه
  • بی نام US ۱۷:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۲
    6 0
    از جناب اقای دنیا مالی بسیار ممنونم خدا خیرتون بده جلو کشتن این حیوونهای مظلوم رو بگیرید اونها هم حق حیات دارن
  • بی نام A1 ۱۹:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۲
    6 0
    داشتم از انسان بودن خودم به خاطر کشتار بیرحمانه حیوانات بی زبان و بی پناه نا امید و شرمسار میشدم که با دیدن گزارش بالا و حمایت آقای دنیا مالی امیدی دوباره به من بازگشت. با سپاس فراوان از ایشان و تمام کسانی که به حقوق حیوانات احترام می گذارند.
  • عبدالله A1 ۲۰:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۲
    5 0
    از تمام مدیران و دست اندر کاران شهرداری تقاضا و خواهش دارم که از کشتار و آزار حیوانات خصوصا سگ دست برداشته و تدبیری پیشه کنند که هم از نظر فرهنگ کهن کشورمان وهم از نظر رحم و حیوان دوستی در دین مقدسمان در شان یک ایرانی شیعه باشد . دستور سریع کشتار مدیریت نیست . که خشم و اعتراض بعضیها را دارد و انعکاس جهانی . از بزرگان عزیز التماس دارم در دستور خود تجدید نظر کنند و دستوری فرمایند که هم خداوند راضی باشد هم مردم معترض. سپاسگذار م.... خداوند نگهدار تمام کسانی که برای ختم حیوان کشی کمک میکنند و به خصوص از توان مدیریت خود استفاده میکنند و دستور لازم را صادر مینماید
  • پانته آ US ۲۱:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۲
    5 0
    کشتن علاج درد نیست قتل عام حیوانات مشکلی رو حل نمیکنه و فقط نشان از بی کفایتی بی تدبیری و خشونت مسئولین داره. ریشه ای تر عمل کنید این همه سال از این راه حل های موقت چه نتیجه ای دیدید که هنوزم فقط با کشتن صورت مسئله رو خذف میکنید.
  • تارا SE ۱۹:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
    5 0
    با تشکر از آقای دنیا مالی ، من واقعا یک سئوال دارم از کسانی که به خودشون اجازه می دن به هر نحوی حیواناتو مورد آزار قرار بدن در حالی که خداوند این حیواناتو خلق کرده اگر شما هم بویی از انسانیت و دینداری که اینقدر سنگشو به سینه میزنین هستین پس چرا جای خدا تصمیم میگیرین کسی که حیواناتو به راحتی می کشه انسانهاهم برایش مهم نیستن ،آقای قالیباف واقعا جاش در شهرداری نیست باید بستریش کنن اگر هر کسی جایگاه خودشو داشت در جایی که مناسب بود اینقدر فجایع محیط زیستی و آزار رساندن به حیواناتو نداشتیم ،در همین کشور مجاورتون ترکیه جایگاهایی برای گربه ها فراهم کردن که در این شب های زمستان از سرما نمیرن ولی در اینجا حیوانات رو می کشن تا صورت مسئله پاک شه تا یک ذره خدایی نکرده خرج نکنن اینها سادیسمسن.
  • samareh A1 ۲۰:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
    5 0
    کشور ما یه کشور با اکثریت مسلمانه.دین رسمی این کشور اسلامه.قوانین این کشور مطابق با شریعت و دین اسلامه.پس چرا بعضی جاها خلاف دین و شریعت عمل میشه.پیغمبر ما از رئوفترین و مهربانترین پیغمبران بوده اند. پیغمبر ما غذای خودشون رو با سگ ولگرد در بیابان قسمت کردند.مسیر لشکرشون رو به خاطر حضور یک سگ ماده که در حال شیر دادن به فرزندانش بوده تغییر میدن تا مبادا حیوان و فرزندانش آزاری ببینند. حالا چی شده که ما موجودات بی آزار خداوند رو مورد آزار قرار میدیم و جونشون رو به این شیوه وحشیانه میگیریم.خواهش میکنم جلوی این بی عدالتی رو بگیرین.راه حل دیگری بیاندیشید.ممنو ن میشم
  • بی نام US ۲۰:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
    5 0
    تنها گناه حقیقی کشتن است. چطور از عقوبت کار به این وحشتناکی نمیترسید؟! اگر دست از این کار برندارید به زودی به سرنوشت همان معصومانی دچار میشوید که آنها را کشته اید.
  • ن US ۲۳:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
    5 0
    واقعا" شرم بر عاملین سگ کشی، شرم. کسی که با پول خون یه موجود زنده میخواد بچه هاشو بزرگ کنه، فکر میکنه بچه هاش چه طور آدمهایی میشن؟؟؟؟؟؟
  • بی نام A1 ۰۷:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۳
    4 0
    آقاي دنيامالي و تمام اعضاي محترم شوراي شهر امروز كه ابلاغ خبر پايان دادن به كشتار سگها را شنيدم از شدت خوشحالي گريه ام گرفت. باورم نمي شود يعني فرهنگ حيوان دوستي كه در آيين مقدس اسلام بسيار قوي است دوباره بر جامعه حكمفرما مي شود. به خدا گربه هاي شهر را كه نگاه مي كني مظلوميت و معصوميت را در چشمانشان بوضوح مي توان ديد. ديدن اين موجودات زيبا هم به انسان انرژي مي دهد. علاوه بر آنكه در صورت رسيدگي و توجه بيشتر به آنها مي توانيم جمعيت موشها را هم كنترل كنيم.
  • بی نام A1 ۱۸:۲۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۴
    3 0
    حیوانات اهلی در خدمت بشرند. همزمان با زلزله بم در کرمان دانشجو بودم. خوابگاهمان بشدت لرزید با آنکه 4 کیلومتر با کرمان فاصله داشت. چند تن از اساتید آنروز دانشکده پزشکی به عنوان مترجم گروه صلیب سرخ همراه امدادگران بودند. بعد از پایان ماموریتشان خاطراتشان را با چشمان اشکبار بازگویی می کردند. سگهای سوئیسی زنده یاب با وجود تعداد کم صدها انسان مجروح را نجات دادند. آنها سگ ها را برای مقاصد انسانی و برای بشریت تربیت می کنند و ما که مسلمانیم و اینهمه حدیث و روایت راجع به خوشرفتاری با حیوانات داریم جانشان را بیرحمانه می گیریم. پایان دادن به بیرحمی های قرون وسطایی نسبت به حیوانات شروعی زیبا در احیای اخلاقیات در جامعه مدنی است. و خداوند یار و یاور انسانهای پاک نهاد است.