قرار است نمایندگان کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی، ماجرای خودکشی پسر 14 ساله شیرازی را بررسی کنند.

فهیمه حسن‌میری: اعضای کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی امروز قرار است درباره موضوعی حرف بزنند که از جنس موضوعات معمول و همیشگی که در این کمیسیون مطرح می‌شود نیست. این بار موضوعی که قرار است مورد بحث و بررسی قرار بگیرد، پیگیری خبر دلخراشی است که خودش را از صفحات حوادث به آنجا کشانده است؛ این که یک دانش‌آموز شیرازی به دلیل داشتن موبایل و اخراج از مدرسه دست به خودکشی زده است.

هنوز ابعاد بیشتری از این قضیه روشن نیست و تنها گفته شده دانش‌آموز شیرازی بعد از آن که به دلیل داشتن موبایل اجازه ورود به مدرسه را پیدا نمی‌کند، دست به خودکشی می‌زند. هرچند باید برای بیان علت دقیق این اقدام بررسی‌های بیشتری صورت بگیرد و جزییات بیشتری به دست بیاید تا ابعاد تاریک آن هم مشخص شود؛ اما چیزی که روشن است این است که خودکشی دانش‌آموز شیرازی، تنها مورد از این اتفاقات نیست.

در شرایطی که اخبار مربوط به آسیب‌های اجتماعی و از جمله خودکشی چندان منتشر نمی‌شوند و با در نظر گرفتن موارد زیادی از این اتفاق‌ها آن هم در حیطه دانش‌آموزی و دانشجویی که رسانه‌ای نمی‌شوند، هنگامی که همان معدود خبرهای منتشر شده مربوط به خودکشی دانش‌آموزان هم مانند سایر اتفاق‌هایی چون اعتیاد دانش‌آموزان، تعداد بازماندگان از تحصیل، تنبیه در مدارس و ... کتمان شده و به جای پیدا کردن راهی برای حل این مشکلات، فقط صورت مساله پاک می‌شود، طبیعی است که جایی برای بررسی، علت‌شناسی و پیشگیری باقی نماند.

مجلس پیگیری می‌کند

 اما اینطور که نمایندگان مجلس خبر داده‌اند، این بار قرار است اعضای کمیسیون آموزش مجلس ابعاد این قضیه را بررسی کنند. عطاءالله سلطانی با اشاره به این که اخبار منتشر شده حکایت از خودکشی یک نوجوان محصل در شیراز دارد و ما هنوز دلیل و علت خودکشی را نمی‌دانیم، اعلام کرده یکی از اعضای کمیسیون آموزش مامور رسیدگی به علت خودکشی این دانش‌آموز شده است.

سلطانی همچنین با بیان این که ظاهرا این دانش‌آموز به دلیل داشتن موبایل از مدرسه اخراج شده و دست به خودکشی زده، گفته است: نباید هیچ دانش‌آموزی به دلیل داشتن موبایل از مدرسه اخراج شود. اگر دانش‌آموز موبایل دارد باید به پدر و مادر او از سوی مدیر مدرسه تذکر داده شود و قانون اجازه اخراج دانش‌آموز را نمی‌دهد.

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس معتقد است وزارت آموزش‌و‌پرورش باید در جهت اصلاح آیین‌نامه‌ها برنامه‌ریزی کند. او می‌گوید که هم‌اکنون تمهیداتی برای تنبیه شدید دانش‌آموزان اندیشیده نشده است در حالی که متخلفان باید بر اساس قانون مجازات شوند.

به عقیده این عضو کمیسیون آموزش مجلس، آیین‌نامه کنونی انضباطی دانش‌آموزان وزارت آموزش‌و‌پرورش بسیار قدیمی است و همین موضوع باعث می‌شود سلایق فردی معلمان و مسئولان بر قوانین و آیین‌نامه‌ها تأثیر شدیدی داشته باشد.

آموزش و پرورش: پیگیری و برخورد می‌کنیم

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش هم درباره خودکشی این نوجوان به دلیل اخراج از مدرسه اظهار تاسف کرده و خبر داده که فورا دستور پیگیری این مسئله را می‌دهند و با مدرسه و مدیر متخلف برخورد می‌شود.

او با بیان این که اخراج تنبیه سختی است که طی فرایند طولانی اجرا می‌شود، می‌گوید که هیچ مدرسه‌ای حق اخراج را ندارد بلکه حق جابه‌جایی دانش‌آموز به مدرسه دیگر را دارد که آن هم طی فرایندی با تصمیم شورای مدرسه و شورای منطقه‌ای امکان‌پذیر است.

زرافشان اخراج دانش آموزان را همانند حکم اعدام دانسته که برای هر تخلفی حکم اعدام صادر نمی‌شود بلکه بر اساس ضرورت این حکم را می‌دهند.

نوشدارویی بعد از مرگ سهراب؟

نمایندگان مجلس و مسئولان وزارت آموزش و پرورش در شرایطی از رسیدگی به این مساله خبر می‌دهند که سال‌هاست درباره بعضی قوانین قدیمی یا با اجراهای سلیقه‌ای در مدارس، تنبیه‌های فیزیکی، آزارهای روانی و برخوردهای ناشایست در بعضی از مدارس با دانش‌آموزان هشدار داده می‌شود و حتی کار به مرگ چند دانش‌آموز بر اثر تنبیه بدنی در مدارس هم کشیده شد اما این موارد جزو استثناها شمرده شده و برخورد قاطعانه‌ و پیشگیرانه‌ای صورت نگرفت.

حالا این بار که این موضوع کمی بیشتر جدی گرفته شده و مجلسی‌ها و مسئولان آموزش و پرورش وعده رسیدگی به خودکشی این دانش‌آموز را داده‌اند، باید دید پیگیری‌ها در چه سطحی انجام می‌شود، به مقصر شمردن یک یا چند نفر بسنده می‌شود یا اقدامی جدی‌ برای پیشگیری از بروز چنین اتفاقاتی در آینده انجام می‌شود.

این درست است که هر کاری هم که انجام بگیرد و هر حرفی هم که زده شود، دانش‌آموز شیرازی و دانش‌آموزان دیگری که به دلایل مختلف دست به خودکشی زدند، به این دنیا برنمی‌گردند و جایشان برای همیشه پشت نیمکت‌های کلاس درسشان خالی است؛ اما شاید بتوان امید داشت با شنیده شدن این هشدارها و زنگ خطرها، فکری برای بهبود سیستم آموزشی در مدارس کشورمان شود، نحوه برخورد با دانش‌آموزان به معلمان و مسئولان مدارس کشور آموزش داده شود و همچنین در کنار اطلاعات ریز و درشتی که در کتاب‌های درسی جا گرفته‌اند، مهارت‌های زندگی و نحوه مواجهه با مشکلات هم به دانش‌آموزان یاد داده شود تا دیگر نخوانیم و نشنویم که کودکی، نوجوانی، دانش‌آموزی، دست به کاری زده که دیگر همیشه غایب باشد.

جدول زیر چند نمونه از خودکشی‌های دانش‌آموزی در ایران است که در رسانه‌ها منتشر شده:

 

تاریخ

 

شهر

 

شرح اتفاق

 

واکنش‌های صورت‌گرفته

اردیبهشت 1385

تهران

یک دختر دانش‌آموز که در کلاس اول راهنمایی درس می‌خواند، به دلیل تنبیه بدنی توسط مدیر مدرسه، در برابر چشمان همکلاسی‌هایش با خوردن مقدار زیادی قرص اقدام به خودکشی کرد که با رساندنش به بیمارستان مانع مرگ او شدند.

روابط عمومی سازمان آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران درخصوص اقدام به خودکشی دانش‌آموز تهرانی اعلام کرد: پیرو بررسی‌های به عمل آمده از مسئولان حراست و اداره آموزش و پرورش شهرری و مدیران و معلمان مدرسه راهنمایی مربوطه، دانش‌آموز مورد نظر به هیچ‌وجه تنبیه بدنی نشده است و این موضوع قویا تکذیب می‌شود.

فروردین 1387

اصفهان

ساناز دختر 19ساله تیزهوش اصفهانی پس از این که در کنکور آزمایشی یک موسسه آموزشی رتبه خوبی را کسب نکرد، ابتدا به گفت‌وگو با مشاور تحصیلی خود پرداخت و سپس به پشت بام یک ساختمان شش طبقه رفت و با پرت کردن خود از آنجا به زندگی‌اش پایان داد.

----------

فروردین 1391

تهران

مرگ مشکوک پسر ۱۱ ساله‌ای به ماموران کلانتری شهرک ولیعصر گزارش شد. ماموران پس از حضور در محل با جسد پسربچه‌ای روبه‌رو شدند که آثار کبودی روی گردنش مشاهده می‌شد. بعد از آن، یک نامه در کنار او پیدا شد که این   دانش‌آموز در آن نوشته بود با توجه به سختی درس‌هایش و فشار خودکشی کرده است.

---------------------------

مهر 1391

شهر کبودرآهنگ استان همدان

دانش‌آموز 17 ساله‌ای به نام سالار و دوستش به دلیل آنچه شیطنت و آزار شاگردان مدرسه راهنمایی همجوار گفته شده، به اخراج تهدید شدند. سالار در مدرسه نبوده اما دوست سالار خبر را به گوش سالار می‌رسد و او به دلیل ترس از خانواده و اخراج خودکشی می‌کند.

ابراهیم سحرخیز، معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش‌و‌پرورش با بیان این که این موضوع باید بررسی شود، گفت: مدیر مدرسه یک حرفی از دهنش پریده همانند پدر و مادری که گاهی اوقات این اتفاق درمورد آن‌ها هم می‌افتد؛ اما به طور حتم بدانید علت‌های دیگری مانند مشکلات و گرفتاری‌های خانوادگی در این زمینه نقش داشته‌اند و این طور نبوده که دانش‌آموز صرفا تحت تاثیر یک جمله مدیر خود را حلق‌آویز کند زیرا این اصلا منطقی نیست. او گفت که تنبیه در مدارس وجود ندارد و اینطور برخوردها منسوخ شده است. 

در عین حال، نمایندگان مجلس در واکنش به این خبر خواستار تغییرات در آئین‌نامه آموزش مدارس شدند. نماینده مردم رزن در مجلس شورای اسلامی گفت: این اتفاق زنگ خطری برای حوزه آموزش کشور به شمار می‌رود؛ از این‌رو وزارت آموزش ‌و ‌پرورش باید در جهت اصلاح این آئین‌نامه برنامه‌ریزی کند.

آذر

 1392

شیراز

پسر ۱۴ ساله‌ای در شیراز پس از اخراج از مدرسه به دلیل همراه داشتن تلفن همراه خود را حلق‌آویز کرد. گفته می‌شود او یک روز بعد از اخراج به همراه پدرش به مدرسه رفته اما مدیر مدرسه از پذیرش او امتناع کرده و روز دوم که خودش به تنهایی به مدرسه رفته مسئولان مدرسه او را نپذیرفتند.

اعضای کمیسیون آموزش مجلس اعلام کردند این موضوع را بررسی می‌کنند.

 

جدول زیر نشان‌دهنده چند نمونه از خودکشی‌های دانش‌آموزی در کشورهای دیگر است:

 

تاریخ

 

کشور

 

شرح اتفاق

 

واکنش‌های صورت‌گرفته

اردیبهشت 1391

چین

مسئولان مدرسه «یینگ یینگ» مقرراتی را وضع کردند که طبق آن دانش‌آموزان دختر موظف بودند موهایشان را کوتاه نگه دارند. پس از آن دختر 14 ساله‌ای با پرتاب ‌کردن خودش از بالای ساختمان خودکشی کرد.

مادر این دختر مسئولان مدرسه را در مرگ دخترش مقصر دانسته و به دنبال وقوع این حادثه، تعدادی از کارشناسان مسائل جوانان در چین اعلام کردند مدارس باید به دنبال برنامه‌هایی باشند تا انعطاف‌پذیری دانش‌آموزان را در برابر مشکلات و مسائلی که مطابق خواسته‌هایشان نیست، افزایش دهند.

خرداد 1391

نپال

سه دانش آموز با مصرف سم دست به خودکشی زدند که پس از انتقال به بیمارستان جانشان را از دست دادند. همچنین سه دانش‌آموز دختر دیگر پس از انتشار نتایج این آزمون و عدم قبولی با استفاده از طناب دار خودکشی کردند.

به سخت بودن این آزمون اعتراض شد. این آزمون به دروازه آهنین شهرت دارد و درصد بالایی از دانش‌آموزان توانایی قبولی در آن را ندارند.

آبان 1391

کانادا

یک دختر دانش‌آموز 15 ساله به دلیل انتشار تصاویر برهنه‌اش در اینترنت خودکشی کرد.

نامه خداحافظی او در یک کلیپ ویدیویی در اینترنت به نمایش گذاشته شد. رئیس دولت استان بریتیش کلمبیا در کانادا، در حمایت از نظر خانواده این کودک قربانی برای انتشار نامه خداحافظی او گفت: نکته خوب در این میان و سهیم کردن همه در دیدن این ویدیو این است که کودکان می‌توانند چگونگی قربانی شدن را ببینند.

دی 1391

ژاپن

یک دانش‌آموز ژاپنی بسکتبالیست خودکشی کرد. او یادداشتی قبل از خودکشی‌اش نوشته و گفته بود که مربی بسکتبال مدرسه‌اش بارها او را تنبیه بدنی کرده است.

این اتفاق، بازتاب زیادی در شهر داشت. شهردار اوزاکا از خودکشی این دانش‌آموز ابراز تاسف کرد و گفت تحقیقات دقیقی در این خصوص صورت خواهد گرفت.

آبان 1392

چین

یک معلم ابتدایی در چین برای تنبیه دانش‌آموزانش به دلیل صحبت کردن در کلاس درس آنها را وادار به نوشتن ۱۰۰۰ بار عذرخواهی از معلم به عنوان تنبیه و جریمه کرده بود. هنگامی که پسر دانش‌آموز از این کار پیروی نکرد، معلم به او گفت خودش را از پنجره به بیرون پرتاپ کند و او این بار درخواست معلم را اجابت کرد و خودش را از پنجره به بیرون پرتاب کرد.

والدین کودک ۱۰ ساله و عده دیگری با نصب بنر در خارج از مدرسه خواستار اخراج این معلم زن چینی شدند.

45234

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 326896

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 29
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • جیم جارموش IR ۰۵:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
    71 30
    دلم خیلی برای خودم و بقیه دهه شصتی ها میسوزه با اون سختی درس خوندیم انواع و اقسام مدل های آموزشی روی ما امتحان شد آخرش هم از قیف بر عکس کنکور رد شدیم رفتیم دانشگاه با کلی مشکلات جیکمان در نیامد ! حالا این روزا تا به یه بچه محصل میگن بالای چشمت ابروئه میره خودشو میکشه ! خدا آخر عاقبت مارو به خیر کنه !
    • بی نام IR ۰۴:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
      19 7
      من شش سال پيش كه پسرم دبيرستانىبودعضوانجمن بودم مديرمدرسه موبايل ازيكى ازدانش آموزهاگرفته بودوتصاويروفيلمهايى توى اين گوشى بودكه واقعاشرم آوربوديعنى ببينيدبچه باچه ذهنى سركلاس مىشينه.ولى مديرتنهاكارى كه كردگوشى دانش آموز رو تاآخرسال تحصيلى مصادره كرد.قوانين داخل مدرسه هم خيليهاش اشكال داره
    • محمد 19 ساله IR ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
      14 2
      خدایا! شکرت که عاشقتم وبه من صبر دادی با اینکه من معلولیت شنوایی شدید دارم و تنها 15 در صد دارم یعنی تا حالا هیچ چیز سر کلاس یاد نگرفتم و همش خودم می خوندم و کمی از دوستام یاد می گرفتم تو عمرم نه معلم خصوصی نه کمک آموزشی گرفتم فقط 3 تا سمعک بهم دادن و نه هزینه ای واسه قلم چی دارم و واسه شهریه دانشگاه آزاد قراره در آینده بلای سرم هم بیاد ولی با این مشکلات هنوزم از خدا راضیم وقتی آدمای مثله این رو می بینم دلم سوخت که به خاطر یه مشکل ناچیز خانوادش و آخرت خودش رو فروخت و ما با یه پدیده ی وحشناک بی ایمانی رو به رو هستیم واقعا تاسف آوره...
  • بی نام EU ۰۵:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
    53 2
    چه باحال!!!معلم چینی دانش اموز رو از پنجره به بیرون پرت کرده و باعث مرگ اون شده بعد خانواده قربانی با گرفتن بنر در دستشون و ایستادن جلو در مدرسه خواهان"اخراج"اون معلم شدند!!!عجب ادمهای پاستوریزه ای!!
  • مربیان باسابقه پیش دبستانیی A1 ۰۵:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
    16 18
    شما دانش آموزانو نوشتید اما اسمی از معلمانی که مرگ رو به این بلاتکلیفی ترجیح میدن ننوشتید
  • مادر A1 ۰۵:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
    31 6
    از نماینده ها و وزیر آموزش وپرورش می خوام صدای خاموش این دانش آموزانی باشن که با قلبهای پاک وآرزوهای زیاد زیر خاک سرد خوابیدن و مادرانشان با اتاق خالی و کتابهای نصفه مانده ی آنها زندگی می کنن
    • جیم جارموش IR ۰۷:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
      12 17
      به هیچ عنوان حرف شما منطقی نیست ! این به اصطلاح دانش آموزان اگر آرزویی داشتند و آن آرزو برایشان مهم بود هرگز بجای حل مشکل خودکشی نمیکردند.مادرانشان هم بهتر بود از قبل روی تربیت فرزندشان بیشتر کار میکردند که تا با یه مشکل کوچک مواجه شد خودشو نکشه !
  • محمد A1 ۰۵:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
    43 0
    این به این خاطره که شیوه تدریس و کتابهای ما جذابیت لازم را برای یاد گرفتن ایجاد نمیکند. ما حتما به این نیاز داریم که سیستم آموزشی خدمون را تغییر بدهیم.
  • بی نام IR ۰۶:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
    10 1
    سن نوجوانی سن حساسی است که کودک دیروز خود را بزرگ می بیند و می خواهد در جهان جدید خودش را تعریف کند در این راستا دست به آزمایش و خطا می زند هر جا تشویق جمع مخصوصا جمع همسالان را داشته باشد رفتارش تایید می شود و هر جا نه سعی می کند دوری کند لذا همواره بین دو موقعیت تعریف شده از جانب والدین ( یعنی خانه و مدرسه) و گروه همسالان در کنش است و گاهی تضاد بین این دو باعث می شود تا او سر درگم باشد سردرگمی بیشتر عدم هم خوانی توان شخصی اش با وظایف و مسوولیت هاست همین هم هست که او در فراری کودکانه دست به خودکشی می زند ای کاش والدین(خانه و مدرسه) می دانستند و این قدر کودک دیروز که خیلی های شان هنوز کودک هستند و نوجوان امروز را توی این تنگنا قرار نمی دادند ای کاش!
  • بی نام IR ۰۶:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
    49 1
    اگه تو آمريكا بود الان جشن صداوسيما بود واسه چند روز
  • بی نام A1 ۰۶:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
    8 0
    به نظر شما در یک جامعه چه کسی بیشتر برای دانش آموزان دلسوزی واز خود گذشتی می کنند؟ وچه کسانی باعث وبانی مشکلات روانی دانش آموزان هست سرمایه داری که گرانفروشی ودر امد میلیاردی تورم وبدبختی را در جامعه دامن می زند . خوب مسولین اداره که خود در جای بدون استرس حقوق وپاداش آنچنانی می گیرند بی تقصیرند وزیری که تعداد دانش اموزان یک کلاس 35 نفر تعیین کرده بی تقصیرو تمام تلاش خود را صرف کمیت سازی کرده بدترین دانش آموز با محتوی به درد بخور جذب علم میشوند نظام آموزشی ما وقتی یک شبه راستای آموزشی را عوض میکنه وفردا ش یکی دیگه اینکار به نظر شما چی کسی مقصر اگر درست قضاوت نکنیم این می تونه دامنگیر همه شه.
  • بی نام IR ۰۶:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
    12 0
    کلا مجلس پی گیری میکن...!!!
  • داریوش A1 ۰۶:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
    11 4
    اه نظر بنده دروسی که در این مقطع برای دانش آموزان طرح شده اصلا" متناسب با هوش وذهن دانش آموز نمی باشد واین که دانش آموزهای الان باهوش ترند توهمی بیش نیست و با سخت تر شدن درسها میزان فشار خانواده به دانش آموز بیشتر شده و باعث افت تحصیلی وبعضا"ترک تحصیل هم شده ما اگر الان موفقیتی هایی در زمینه های گوناگون داریم تلاش دانش آموزانی بوده که در مقاطع تحصیلی نه چندان دور مشغول تحصیل بوده اند وبا آب وبابا درس را شروع کردن ولی الان دروس اول ابتدائئ را جوری شروع می کنند که ما تحصیل کرده ها اگر به کمک فرزندانمان نرویم در همان سال اول ابتدایی درجا خواهند زد پس به جای اینکه خودمان را گول بزنیم وبه جای سخت کردن مطالب درسی که باعث ضربه به دانش آموز می شود کمی مطالب درسی را سبک تر در نظر بگیریم تا گرفتار نشو
  • جیم جارموش IR ۰۶:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
    7 11
    به هیچ عنوان حرف شما منطقی نیست ! این به اصطلاح دانش آموزان اگر آرزویی داشتند و آن آرزو برایشان مهم بود هرگز بجای حل مشکل خودکشی نمیکردند.مادرانشان هم بهتر بود از قبل روی تربیت فرزندشان بیشتر کار میکردند که تا با یه مشکل کوچک مواجه شد خودشو نکشه !
  • محمدرضا A1 ۰۶:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
    8 5
    خودکشی یه تصمیم آنی است که کسی که این کار رو کرده ثانیه ای بعد پشیمون میشه ولی خیلی دیر شده دیگه. ان شا الله هیچ وقت راه حل مبارزه با مشکلات رو در خودکشی نبینیم!!
    • يه مامانه IR ۰۴:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
      10 0
      شمايى كه اين حرفومىزنى لطفا بريد درمورد سن بحران بلوغ مطالعه كنيدوبيخودروح آزرده يك نوجوان روبيشترازاين نيازاريد.اصلا دوران بلوغ خودتونو بيادبياريد كه چه دوره حساسى بود
  • بی نام IR ۰۷:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
    16 17
    من خودم قبلا معلم بودم روی معلمها نمیشود زیاد حساب باز کرد.
    • یک معلم IR ۱۹:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
      10 8
      تومعلم نبودی که این حرف رو میزنی ، تو از سر بی علاقکی و نادانی این کار مقدس روانتخاب کرده بودی یا پای سفارش و از این کارها درمیان بوده ؟ آخه اگه اینجوری بود و کسی روی معلم حساب باز نمی کرد دیدی کسی به جای فرستادن بچه اش به مدرسه اونو جای دیگه بفرسته ؟ هیچ کس نمی تونه به خاطر چند نف ری مثل تو قداست یک معلم رو زیر سوال ببره ؟ یادت باشه که خودت زیر دست معلم تربیت شدی !!!
  • الهی IR ۰۷:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
    7 22
    کسی که به خاطر عقده هایش دست به خودکشی می زند تنها خودش مقصر است. آن دانش آموز می توانست مسئله را با ادره آموز و پرورش منطقه اش در میان بگذارد وپی گیری کند. والدین آن دانش آموز میخواهند گناه سهل انگاری های خودشان را به گردن مدیر بیندازند.
    • بیکار IR ۱۸:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
      7 0
      سلام.به نظر من شما باید مشکلات اجتماعی رو دلیل بدونید وقتی که تعداد رو به افزایش و معنا دار شده به خصوص در اوج مشکلات اقتصادی و اجتماعی سال 91 وبیشتر شدن امارها
  • پروانه IR ۰۷:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
    28 1
    خيلي از آزارهاي كلامي هست كه معلمان به بچه ها مي دن اما طفلي ها فكر مي كنند طبيعيه و اين كارها به طبع تو شخصيت اونها تاثير منفي مي زاره :انسانهاي بي اراده، متزلزل، ترسو، تنبل و ... فقط كافيه با اين بچه ها دوست واقعي بودو عاشقانه و صادقانه دوستشون داشت تا ببيني چطوري از تو معلم بت مي سازن و تمام حرفاتو نكته به نكته عمل مي كنن. حرف دلشونو بهت مي گن، من تجربشو دارم بچه اي بوده كه از مدرسه فرار مي كرد اما تو كلاس من زودتر از زمان درس حاضر مي شه.بچه ها ماهن من قلبم برا اونا مي تپه از شنيدن خبر مرگه اين دانش آموز فقط گريه كردم انگار بچه خودم مرده.متاسفم برا اين معلماي ..... و اين نظام آموزشي كه هيچ معيار ارزشي برا پذيرش معلم نداره جز قبولي در آزمون.از صميم قلب تسليت ميگم.
  • مادر A1 ۰۷:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
    15 0
    جیم جارموش عزیز سن نوجوانی سن حساسی است هرچقدر هم خانواده بخواهد درست و بامنطق فرزند را تربیت کند بالاخره اقتضای سن او چیز دیگری می گوید سن نوجوانی سن احساسات است وکمی هم سن غرور گاهی چشم پوشی از یک خطا خطاکار را آرام و آگاه به خطایش و گاهی اسرار بر یک خطا خطاکار را منزوی و بزهکار می کند خانواده و اولیای مدارس باید به این مسایل آگاه باشن و سعی بر گذشت داشته باشن
  • بی نام IR ۰۸:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
    8 0
    همه اینها از آنجا ناشی می شود که در نظام تربیتی خانواده و در نظام آموزشی کشور مهارت کنترل هیجان و حل مسئله جایی ندارد و خودمان و بچه هایمان فکر می کنیم همه باید درست رفتار کنند و همه چیز باید سرجایش باشد و جوابی برای اگر نبودش نداریم جوابی که باگذر سالها و برخورد بامشکلات برخی به آن میرسند در حالی که باید آموزش داده شود
  • بی نام IR ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
    13 1
    بخدا من زن داداشم معلم رفتارش با شاگرداش شبیه شمر اصلا اخلاق نداره
  • بی نام IR ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
    13 1
    من خودم 28 سالمه میخام خودکشی کنم فوق لیسانش شیمی هستش دیگه خجالت میکشم به صورت پدرم نگاه کنم.............. حتی واسه یه وام خوداشتغالی 5 میلیونی صدتا سنگ جلوی پای ادم میندازن.......... من که اون دنیا ازشون نمیگذرم..............
  • ناشناس IR ۲۳:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
    15 0
    دخترمن پارسال سوم ریاضی بود زرنگ ترین شاگرد رشته خودش بودتو مسابقات علمی سراسری شیمی هم رتبه بالایی کسب کرد دریغ از یک تقدیرخشک وخالی اخرسال هم 2نمره ازانضباطش کم کردن اعتراض کردیم معاون گفت به خاطرکلیپس زدن دخترتون بوده این درحالی بود که مدیرمدرسه به یچه ها گفته بود کلیپس زدن منعی نداره باور کنید اکثرتنبیهات مدلرس سلیقه ای وشخصی ست حتی خیلی مواقع بین کادر مدرسه هماهنگی وجود نداره همین دخترمن وقتی اول راهنمایی بود مدرسه بهش اجازه نداد کاپشن قرمز بپوشه درحالی که تعهدی که ابتدای سال تحصیلی از ما گرفتن چنین چیزی رو شاملش نمیشدامیدوارم قانون ومقررات کاملا شفاف سازی شود واز اعمال سلیقه وتنگ نظری ها جلوگیری شود
  • بی نام A1 ۰۸:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
    16 0
    نه بلديم چطور براشون قانون بذاريم نه بلديم قانونه رو اجرا كنيم نه بلديم جذبشون كنيم به محيط درس و مدرسه
  • بی نام IR ۱۷:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۶
    6 8
    به نام خدا معلمين مظلومترين قشر جامعه ي ما هستند هر اتفاق و جنايتي كه در جامعه واقع مي شود كسي ككش هم نمي گزد اما بدون تحقيق گناه خودكشي يك دانش آموز را كه مطمئنا يك دليل نداشته را به گردن مدير مدرسه مي اندازند آيا منطقي است كه نوجواني سالم به خاطر اخراج از مدرسه خودكشي كند در حالي كه كسي را از مدرسه اخراج نمي كنند بلكه با نظر شوراي مدرسه به مدت كوتاهي مثلا 3 روز از مدرسه محروم مي كنند. كسي كه خودكشي مي كند شخصيت سالمي ندارد بلكه پشتوانه اي از مشكلات خانوادگي و رواني به همراه خود دارد.
  • ام A1 ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۸
    4 1
    چیه این امتحانات ترم دوم