۰ نفر
۱۷ آذر ۱۳۹۲ - ۲۳:۵۴
آینه‌های دور و نزدیک صابر امامی

صابر امامی، جدیدترین کتاب خود با عنوان «آینه‌های دور و نزدیک» را به انتشارات خانه کتاب سپرد که در برگیرنده بیست مقاله نقد درباره ادبیات سه دهه گذشته ایران است.

امامی، درباره جدیدترین اثر خود، اظهار کرد: نام اثرم "آینه‌های دور و نزدیک" است و موضوع آن به نقد ادبیات ایران در طول سه دهه گذشته باز می‌گردد. جدیدترین مقاله آن اختصاص به اشعار سنجری و کتاب "کلیدر" محمود دولت آبادی دارد.

وی با تاکید بر این‌ که مقالات ارائه شده در کتاب "آینه‌های دور و نزدیک" تنها بخشی از مقالاتش در حوزه ادبیات و شعر است، افزود: این مقالات علاوه بر نقد آثار ادبی ادبیات معاصر، سروده‌های شاعران را هم مورد انتقاد قرار می‌دهد. این مقالات دارای رفرنس و منبع اند و بیشتر جنبه تحقیقی و علمی دارند و متفاوت از مقالات انتقادی روزنامه‌ها هستند.
این نویسنده در توضیح این که چه مباحثی بیشتر در مقالات مورد توجه قرار گرفته‌اند، گفت: در این اثر که بیست مقاله از اشعار و داستان‌های ادبیات معاصر است مباحثی همچون فرم، محتوا، نگاه شاعر یا نویسنده، تکنیک‌ها و قدرت بیان مولف یا شاعر لحاظ شده‌اند.


امامی افزود: به عنوان نمونه در نقدی که به یکی از اشعار نازنین نظام شهیدی داشتم. توجه به جنبه عرفانی اشعار بود همین موضوع باعث شد تا برخی مسائل عرفانی را مطرح کنم یا نقد اشعار شاملو این امکان را فراهم می‌کرد تا از منظر اسطورشناسی به آن بپردازم یا در کتاب" کلیدر" بحث زبان‌شناسی را مطرح کنم.


این نویسنده درباره عنوان کتاب گفت: معتقدم این مقالات، آینه تمام‌نمای محیط اطراف خود را در همان دهه ادبیات تاریخی نشان می‌دهد. وی افزود: گردآوری 20مقاله این کتاب یک سال به طول انجامید و در400 صفحه برای چاپ به انتشارات خانه کتاب سپرده شد.

 

6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 326701

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =