فارس نوشت:

در حالی که وزیر ارتباطات قرار است از امروز در ۴ شبکه برتر اجتماعی داخلی عضو و آنلاین شود یکی از فعالان شبکه‌های اجتماعی ابهاماتی را در خصوص معیار انتخاب وزیر برای تعیین شبکه‌های پرمخاطب داخلی بیان کرد.

 

حضور وزیر ارتباطات در شبکه‌های اجتماعی‌ داخلی تاکنون بازتاب‌های مختلفی داشته است؛ وزیر قرار است امروز در ۴ شبکه داخلی به صورت آنلاین با مخاطبان ارتباط برقرار کند.

در این رابطه امیر قاسمی یکی از فعالان شبکه‌های اجتماعی داخلی در گفت‌وگو با فارس گفت: آن طور که اعلام شده بود هدف وزیر از این اقدام حمایت از جوانان ایرانی در شبکه‌های اجتماعی و تقویت شبکه‌های اجتماعی داخلی بوده است.

وی گفت: از این‌رو اعلام شده بود که وزیر در چند شبکه اجتماعی برتر که بیش از دیگران دارای مخاطب هستند، عضو خواهد شد.

مدیرمسئول شبکه اجتماعی هم‌میهن گفت: اما اکنون که جزئیات و نام شبکه‌های اجتماعی اعلام شده این پرسش پیش آمده که انتخاب این شبکه‌ها از روی چه معیاری بوده است.

وی ادامه داد: شبکه اجتماعی هم‌میهن پس از شبکه اجتماعی کلوپ در رتبه‌بندی الکسا دومین شبکه پرمخاطب ایرانی است و سپس شبکه اجتماعی افسران در مقام سوم قرار دارد.

مدیرمسئول شبکه اجتماعی هم‌میهن افزود: همچنین هم‌میهن در رتبه‌بندی الکسا از بین ۳۰۰ هزار سایت ایرانی رتبه ۷۰ را دارد و در سال ۸۹ و ۹۰ در جشنواره رسانه‌های دیجیتال عنوان برترین شبکه اجتماعی را کسب کرده است.

این فعال فضای مجازی ادامه داد: از این‌رو عضویت وزیر در برخی شبکه‌ها که از نظر رتبه‌بندی و شناخته شدن در مقام‌های پایان‌تری قرار دارد و در معیارهای گزینش شبکه‌‌های اجتماعی برتر ابهام‌هایی ایجاد کرده است.

وی توضیح داد: برای مثال هم‌اکنون یکی از این شبکه‌ها که چندان هم شناخته شده نیست ۶ هزار صفحه دارد در حالیکه شبکه هم‌میهن با ۹ میلیون صفحه ماهانه ۶ میلیون مخاطب دارد و روزانه ۲۰۰ هزار نفر از این شبکه بازدید می‌کنند.

قاسمی تأکید کرد:‌ از سوی دیگر وزیر هدف خود را از عضویت در شبکه‌های اجتماعی ایرانی، حمایت از آن‌ها اعلام کرده بود در حالی که برخی از شبکه‌هایی که اکنون وزیر در آن‌ها صفحه ایجاد کرده مستقل نیستند و به برخی ارگان‌های رسمی وابستگی دارند.

 

56503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 326418

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 10
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
    3 25
    دولت هرکار خوبی بکنه شما باز گیر میدین!حالا چه فرقی میکنه تو رتبه بندی چندم باشه شبکه های اجتماعی!
  • ایرن FI ۱۲:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
    21 5
    سلام. چنین تبعیضی در حق شبکه های فعال و برتر کشور باعث تاسفه. اگر مسئولین از شبکه های اجتماعی مانند هم میهن که از نظر محیط امن و سالم در جایگاه ویژه ای دارد، حمایت بیشتری انجام دهند عقلا گرایش جوانان به سمت محیط نامناسب و ناامن بعضی از شبکه های اجتماعی غربی کاهش خواهد یافت.
    • بی نام A1 ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
      2 17
      کسی که اندکی سواد اینترنتی داشته باشد می داند که می توان براحتی با یک قرارداد چند میلیونی دهها عضو مجازی با یک ای پی و هزاران صفحه کپی با یک نفر ساخت. براحتی می توانید روشهای افزایش توسط لینک و...را در اینترنت هم بخوانید
    • بی نام A1 ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
      6 15
      در شبکه های اجتماعی داخلی عضو بشم که اطلاعاتم در دست عده ای قرار بگیره که از آن برای سوء استفاده و ارسال تبلیغات و... مورد استفاده قرار بگیره؟! امکان نداره. ترجیح میدم اطلاعاتم در دست خارجی ها باشه تا داخلی ها.
    • بی نام A1 ۰۶:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
      6 1
      پاسخ من به بی نام شنبه 16 آذر 1392 - 17:18:33 هست : کافی است جنابعالی در قسمت جستجوی مرورگر خود بنویسید هم میهن ، آنوقت متوجه خواهید شد که شبکه اجتماعی و تالار گفتگوی هم میهن دارای عضوهای واقعی است واعضای آن ساختگی نبوده و یکی از بهترین تالارهای گفتگو و شبکه های اجتماعی ایرانی است که قابلیتهای بسیاری دارد . حالا چرا از چشم جناب آقای وزیر دور مانده قابل تأمل است .
  • سینا IR ۱۵:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
    17 5
    من واقعا تعجب میکنم از اینکه بعضی ها اصلا توان دیدن توسعه وب ایران رو ندارن ! ایرادش کجاست که یک جوان بلند شده و یه شبکه ملی و داخلی ایجاد کرده ؟ کسایی که از فیسبوک استفاده میکنن خوب استفاده کنن! شبکه های داخلی هم مخاطب های خودشون رو دارن این رو مطمئن باشید اینقدر هستن کسانی که به تصمیم و دلخواه خودشون از فیسبوک و شبکه های خارجی دور هستن و دور هم میمونن. من این اشخاص رو تحسین میکنم که حداقل دارن برای وب ایران تلاش میکنن و اگر دولت هم حمایت مختصر معنوی داشته باشه به نظرم بهتر هست.
    • سعید A1 ۱۹:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
      5 10
      ایرادش اینه که عده ای شبکه های اجتماعی خارجی را فیلتر میکنند و میخوان به زور مردم را مجبور کنند که در شبکه های اجتماعی داخلی عضو بشن. باید هر دو در کنار هم باشه و هر فردی هر کدام را که پسندید بره. سرویس های بلاگ خارجی را بستن، شبکه های اجتماعی خارجی را بستن، حتماً مدتی دیگه هم سرویس های ایمیل خارجی را؟! با این کار به اصطلاح میخوان از سرویس دهنده های داخلی حمایت کنند ولی در اصل باعث تنفر مردم از سرویس های داخلی میشن.
  • علیرضا IR ۱۵:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
    15 0
    ظاهراً هدف آقاي وزير، بيشتر حضور در شبکه هاي "نزديک يا با حمايت دولت" بوده؛ بعنوان مثال تبيان که وابسته به سازمان تبليغات اسلامي هست و شبکه تقريبا گمنام "زيگور" از گروه پرشين بلاگ و شرکت آريا گستر. که تقريباً هيچکدام شبکه اجتماعي فراگير محسوب نميشوند. اين سياست هم شايد توجيه رسمي/دولتي داشته باشد، اما توجيهي از لحاظ نيازهاي کنوني جامعه سايبري ندارد و فکر نميکنم اهدافي را که ايشان قبلاً اعلام کرده بودند (ارتباط بيشتر با مردم و .. ) برآورده کند.
  • بی نام A1 ۲۳:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
    14 0
    آقای وزیر در شبکه هایی عضو شدن که به طریقی شبه دولتی هستند.
  • شیوا FI ۰۷:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
    12 0
    برای من واقعا سوال شده که قرار بود تو این یک ساعت چه کاری انجام بشه؟؟! در عرض یک ساعت مگه میشه همزمان در 4 سایت فعالیت مفید داشت؟! درسته یه کار تقریبا نمادینه، اما انگار برای نشون دادن سلیقه شخصی هست تا معرفی واقعی سایت های پرمخاطب، چون سایت های پربازدید و رتبه هاشون ثبت میشه و اصلا نیاز به اینگونه معرفی کردن ندارند. شاید هم هدف جذب کاربر برای اون سایتها بوده، خلاصه واقعا سواله برام! به نظر ما کاربرانِ هم میهن، این سایت بهترینه از هر نظر، فیس نما بیشتر جنبه فان داره، کلوب هم چند بار رفتم به نظرم کار کردن باهاش و یاد گرفتنش خیلی حوصله میخواد من خودم هم میهن رو به همه سایت ها ترجیح میدم، از روزی که عضو شدم هر روز اگه مشکلی نداشته باشم سر میزنم. اینکار از محبوبیت هم میهن کم نمیکنه.