آرژانتین با قهرمانی در منطقه آمریکای جنوبی به عنوان تیم اول این قاره راهی جام جهانی 2014 شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ این تیم در 16 بازی 32 امتیاز بدست آورد. یاران مسی در مسیر جام جهانی 9 برد و 5 مساوی و 2 باخت بدست آوردند که دو شکست آنها مقابل ونزوئلا و اروگوئه بود. بهترین برد آنها پیروزی 4- صفر مقابل اکوادور بود. لیونل مسی با 10 گل و گونزالو هیگواین با 9 گل زده بهترین گلزنان آرژانتین در مسیر جام جهانی بودند.
نیجریه در مرحله گروهی در گروه F با مالاوی، کنیا و نامیبیا همگروه بود. این تیم با 3 برد و 3 تساوی و 12 امتیاز به مرحله بعدی صعود کرد. نیجریه در خانه مقابل نامیبیا و مالاوی پیروز و با کنیا مساوی کرد اما در بازی برگشت کنیا را برد. عقاب ها در مرحله پلی اف نیز به اتیوپی برخورد کردند که با دو برد 2-1 و 2- صفر در نهایت راهی جام جهانی شدند. امانوئل امنیکه با 3 گل زده بهترین گلزن نیجریه در راه جام جهانی بود.
بوسنی بعد از اینکه در دروه قبلی جام جهانی فقط یک گام کم آورد، امسال برای اولین بار راهی جام جهانی شده است. بوسنی در گروه G مقدماتی قاره اروپا با یونان، اسلواکی، لیتوانی، لتونی و لیختن اشتاین همگروه بود و با 25 امتیاز بالاتر از یونان راهی جام جهانی 2014 شد. این تیم 8 از بازی از 10 دیدار خود را با برد پشت سر گذاشت و فقط یک باخت در مسیر جام جهانی متحمل شد. بوسنایی ها با برد 8-1 مقابل لیختن اشتاین مسابقات را شروع کردند و سپس لتونی را 4-1 بردند. در سومین در خانه یونان مساوی کردند و در بازی بعد با 3 گل لیتوانی را بردند. پیروزی 3-1 مقابل یونان و 5- صفر مقابل لتونی باعث افزایش امیدواری های این تیم شد اما شکست خانگی مقابل اسلواکی باعث ناامیدی شد. اگرچه آنها در بازی برگشت با برد 2-1 این باخت را جبران کردند. دو برد 4-1 مقابل لیختن اشتاین و 1- صفر در خانه لیتوانی پایان کار این تیم بود. ادین ژکو با 10 گل زده بهترین گلزن بوسنی در مسیر جام جهانی بود. ویداد ایبسوویچ با 8 گل پشت سر او قرار گرفت.
43 43

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 326285

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد A1 ۰۷:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
    78 40
    خواهشا توقعات رو بالا نبرید. ما امکان نداره از این گروه صعود کنیم.
    • ایمان A1 ۰۸:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
      4 9
      نمیتونیم صعود کنیم ولی میتونیم تیم دوم صعود کننده را ما مشخص کنیم. منظورم اینه که حداقل میتونیم یقه بوسنی رو بگیریم.
  • ام IR ۱۲:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
    10 5
    آمار بالا نشون میده که حریفای ایران هم شکست پذیرن فقط باید روز خوب فوتبالمون با این تیما برخورد کنیم. بچه های ما انگیزه دارن چیزی که باعث میشه یه بازیکن چند برابر توانش تو زمین ظاهر بشه.
  • بارسلونا A1 ۲۲:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
    3 5
    انگیزه به چه درد میخوره آخه!!!!!!! مهم تکنیک و تاکتیکه که بازیکنای ما هم بویی ازش نبردن و خلاصه اینکه تو بازی اول که خار و خفیف میشیم جلو نیجریه بعدم آرژانتین نابودمون می کنه تموم میشه میره پی کارش... تازه به بوسنیم به احتمال زیاد میبازیم
  • محمد IR ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
    3 3
    همینی که مستر بارسلونا گفت