۰ نفر
۱۶ آذر ۱۳۹۲ - ۰۵:۰۰

چهارشنبه هفته پیش بود که در صحن علنی مجلس گزارش تحقیق و تفحص از سازمانی خوانده شد که به معنای واقعی بودجه و سرمایه آن معنای حق الناس دارد ،سازمان تامین اجتماعی

محمد عباس جوادی: خواندن این گزارش و حواشی اش یک طرف،واکنش کسانی که در این گزارش نامشان آمده و هریک مبالغی تعجب برانگیز از سرمایه ی این سازمان هدیه گرفتند یک طرف دیگر.
به طور مثال کارت هدیه 50 میلیونی برای رحیمی معاون اول احمدی نژاد ، مسوولان برخی رسانه ها در دولت قبل،هدیه 10میلیاردی به سرپرستان وقت وزارت تعاون ، هدیه سکه های طلا به مسوولان وقت سازمان تامین اجتماعی و همچنین 135میلیون کارت هدیه به 37 نفر از نمایندگان مجلس بخشی از این هدایا بوده است که در دولت نهم و دهم داده شده است .
حالا پس از چند روز از قرائت گزارش تحقیق و تفحص اسدالله عباسی وزیر سابق تعاون، کار و رفاه اجتماعی نسبت به این گزارش اعلام موضع کرده است آن هم موضعی بسیار جالب ،عباسی گفته اصلا کارت هدیه یکصد میلیون تومانی در بانک‌ها نداریم!عباسی به این استدلال هم بسنده نکرده و خطاب به نماینده ها گفته است : نمایندگان باید تقوا را رعایت می‌کردند و افکار عمومی جامعه را مد نظر قرار می‌دادند و یک طرفه گزارش نمی‌ دادند، اگر اسمی در این زمینه برده شده، برای آن پاسخ داریم و شکایت خواهیم کرد. وزیر سابق تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مورد صحت دریافت کارت هدیه یکصد میلیونی از سازمان تامین اجتماعی هم گفته: شخصا و به طور مستقیم چیزی به من یا شیخ‌الاسلام داده نشده است.
او همچنین در مورد پرداخت پاداش‌های میلیونی در سازمان تامین اجتماعی به برخی از افراد گفت : سالانه در همه شرکت‌ها و سازمان‌ها، پاداش‌ها و عیدی‌هایی را به کارکنانشان می‌دهند، در ارتباط با بحث پاداش و حقوق مدیران نیز هر ساله این موضوع تعیین و پس از حسابرسی، بر اساس قانون مبلغی به عنوان پاداش به مدیران پرداخت می‌شود، اما اینکه این پاداش‌ها در چه سطح و با چه میزانی بوده است، از آن اطلاعی ندارم و اگر هم مسئله‌ای در این زمینه وجود دارد، باید در خود سازمان تامین اجتماعی بررسی شود.
عباسی در جواب به چرایی عدم برخورد با حقوق‌های میلیونی مدیران تامین اجتماعی در زمان تصدی اش گفته است این موضوع در بسیاری از سازمان‌ها همچون تامین اجتماعی، بانک‌ها، وزارت نفت و ... باید تجدیدنظر شود، چراکه تفاوت فاحشی در بحث حقوق و پاداش‌ها در این زمینه وجود دارد و متاسفانه ریخت و پاش‌هایی در این زمینه در بعضی‌ سازمان‌ها و شرکت‌ها همچون تامین اجتماعی، شرکت‌های وابسته به این سازمان و نیز شرکت‌های تابعه سازمان بازنشستگی وجود دارد که باید به صورت ریشه‌ای و اساسی رفع شود.
اما مجید امیدی شهرکی مدیر عامل سابق خبرگزاری ایرنا برخلاف عباسی با قبول دریافت مبلغ گفته است که این کارت هدیه را بین خبرنگاران تقسیم کرده.او به همین پاسخ درمورد کل ماجرا بسنده کرد و گفت: همانطور که می دانید بعضا در مناسبت های مختلف مثل روز خبرنگار و اعیاد بسته ها و هدایایی به خبرنگارن به طور مستقل یا از طریق مدیرعامل اختصاص می یابد و این مبلغ نیز که در متن گزارش آمده است را بین خبرنگاران توزیع کرده ام
البته حالا باید منتظر واکنش های افرادی ماند که نامشان در این گزارش آمده است و ببینیم تا پاسخ قانع کننده ای دارند یا پاسخ ها باز از همین قبیل توجیه هات است.

45233

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 326248

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 24
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • عرشیا A1 ۰۵:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
    87 0
    درستکارترین و پاکترین دولت در تاریخ 3000 ساله ایران بدجوری تو زرد از اب در اومد !!!!!!!!
  • سید IR ۰۵:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
    31 0
    اگه برای مردم باشه نه و لی برای شما کارت میلیاردی هم وجود داره
  • بی نام IR ۰۵:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
    18 0
    اصلا مگه پولی هست که بشه حق حساب داد!!!
  • حمید IR ۰۵:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
    31 1
    جالبه آقای بهمنی اون موقع می گفت کارت هدیه بیشتر از 200 هزارتومان صادر نمیشود!!!!!!!!!!!!!
    • بی نام IR ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
      11 0
      حميد جان آقاي بهمني اين را براي من وشما گفتند نه براي دور و ري هاي دولت دهم!
  • ظريف بين IR ۰۶:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
    55 0
    دلبندم يك حساب 100 ميليوني باز ميكنند و رمز آنرا به همراه كارت مربوطه به طرف مقابل هديه ميدهند . به عبارت ديگر لزوما كارت هديه با عنوان كارت هديه نيست
    • بی نام A1 ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
      9 0
      اگرم منظور کارت باشه لزوما یه کارت صد میلیونی نیست میتونه دوتا 50 میلیونی باشه یا پنج تا بیست میلیونی
  • بی نام A1 ۰۶:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
    44 0
    ببین کار به کجا رسیده که سازمانهای دولتی برای جلب حمایت و شاید بستن دهن خبرنگارها (البته بعضی از رسانه ها) از پول ملت مایه میگذارند و هدیه پخش میکنند ؟!
  • کورش IR ۰۷:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
    88 0
    تا همین جایش هم دستشان درد نکند. ولی عاقبت نظارت خویش فرما همین می شود!! رشوه دهنده و رشوه گیرنده هر دو گناهکارند. اگر رشوه نیست، پس چرا به همه نداده اند و مگر وظیفه نماینده یافتن مستمندان و کمک به آنها است؟ بهزیستی و کمیته امداد و تامین اجتماعی هم که به بهانه بخشش به نماینده، از وظیفه خود شانه خالی کرده اند!! یعنی آنهایی که نماینده تشخیص بدهد مستمند هستند و لا غیر؟؟ این کار عین ارتشا بوده و از آن هم بالاتر است. چرا که برای دور بعدی انتخابات با پول دیگر مستمندان برای نماینده (!!!) رای جمع می شود! (اگر ...)
    • بسه A1 ۱۱:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
      29 0
      یکی نیس بگه مگه پول بابات بوده که بخشیدی و پاداش دادی؟
  • جمشيد GB ۰۸:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
    81 0
    گر حكم شود كه مست گيرند درشهر هر آنجه هست گيرند
  • محسن A1 ۰۸:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
    35 0
    البته کارت هدیه 100میلیونی فی نفسه وجود ندارد (مانند چک بانکی) بلکه باید معادل آن را به بانک بپردازید و کارت را تحویل بگیرید.
  • بی نام IR ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
    29 0
    من يه دوستي دارم تو يكي ازين شركتها كه هر وقت يه چيز جديدي مياد تو بازار( آيفون يا آيپد) ميگه خوب اينو اينبار براي مجمع ميگيريم، اينو براي پايان سال مجمع ميگيريم... تازه اين يه شركت فكسني زيانده هست ، برو به سمت بالا ببين چي ميشه!!
    • بی نام IR ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
      24 0
      حتما یه شرکت بنیادی یا وابسته به شستا، یا هفتا یا نمیدونم همین هایی که حق الناس را مثل آب خوردن می خورند .
  • بی نام A1 ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
    4 0
    بجای این حرفای بیهوده ، انتخابات مجلس نزدیکه ، خودتونو برای رای دادن آماده کنید
  • بی نام A1 ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
    9 0
    مردم رو کلافه کردین ! اگر رییس وقت تامین اجتماعی خلافکاره خوب محاکمه و زندانش کنید پس چرا داره واسه خودش میگرده اگر هم نیست پس اینهمه جنجال برای چیه ؟
  • بی نام A1 ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
    7 0
    به ما پرسنل دانشگاه علوم پزشکی تهران کارت هدیه 30 هزارتومانی رفاه برای پول لباس دادند.10 تومن کمتر از سال پیش.به نظر شما با 30 هزار تومن چه لباسی میشه خرید؟
  • بی نام IR ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
    3 0
    اگر اینجا ایران-سرزمین شیران-... است پس این هم امکانپذیر است.
  • حسن A1 ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
    6 0
    پروین کجایی !؟ گفت باید حدزند هشیار مردم مست را گفت هشیاری بیار اینجاکسی هشیار نیست
  • بی نام A1 ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
    7 0
    من خودم شخصا کارت هدیه ۴٠٠٠٠٠٠٠٠ میلیونی دیدم !
  • بی نام A1 ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
    12 0
    براي اين دزدان و خائنين به كشور كارت هديه ميليارد دلاري هم و جود دارد . ننگ بر همه آنها
  • حسام A1 ۲۰:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
    15 0
    حالا فهمیدم چرا برخی نمایندگان سینه چاکانه از دولت قبلی حمایت می کنند.
  • بی نام IR ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
    3 0
    خوردن حق مردم شده عین اب خوردن!! تازه ادعاهاشون منو گشته!!!
  • سابق IR ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
    0 0
    داره ولی برای شما نمی دهند