آیت‌الله عبدالله جوادی آملی دیشب در مراسم اختتامیه نهمین همایش اساتید تفسیر قرآن سطوح عالی و خارج حوزه علمیه قم به نقل خاطره ای از علامه طباطبایی پرداخت.

به گزارش خبرآنلاین وی افزود: علامه طباطبایی یکی از ارزشمندترین تفاسیر قرآن را به رشته تحریر درآورد به طوری که فاصله میان این کتاب سترگ با دیگر تفاسیر بسیار زیاد است؛ ابعاد مختلفی در المیزان مورد توجه قرار گرفته و همین امر بر عظمت آن می‌افزاید.

آیت‌الله جوادی آملی به خاطره‌ای از علامه طباطبایی اشاره کرد و گفت: به خاطر دارم در سال‌های 1320 تا 25 فضای سیاسی کشور کمی باز شده بود و نوعی از آزادی کاذب رواج یافته بود به همین دلیل منکران توحید نیز مجال یافتند تا مطالب خود را بیان کنند؛ علامه طباطبایی طی هشت ساعت بحث و مناظره با یکی از همین افراد او را موحد کرد و در این مناظره فقط از آیات قران بهره می گرفت.

/6262

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 326181

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • شهره A1 ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
    17 4
    آیت‌الله جوادی آملی با عرض سلام ، شما طرفداران زیادی دارید یکی از آنها منم. احترام زیادی برای شما قائلم . لطفا به مسولین کشور تذکر دهید که تورم را به قبل 8 سال احمدی نژاد برسانند. واقعا ما خسته ایم. خدا پشت و پناه آیت‌الله جوادی آملی باشد.
  • بی نام GB ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
    13 7
    آزادی کاذب؟پس چرا خودتون ازش استفاده کردین
  • بی نام IR ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
    91 6
    ایکاش امروزه هم وضع چنین بود وبا بحث و مناظره منکران توحید و بازگردیده گان از توحید را موحد میکردیم نه با "شمشیر تکفیر" کجایند این ابر اندیشمندان آزاده؟
  • پیمان IR ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
    16 0
    کشیدند در کوی (دلداذگان)میان دل و کام دیوارها بلندی دیوار هر کسی میران ارادت اوست. او دیوارش بلند بود و الهی بود.
  • ملت ایران IR ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
    22 0
    درود بر روح این انسان بزرگوار که من عاشقشم . ودرود بر ایت ا... بهجت و ایت ا... حسن زاده املی
  • علیرضافاندر از چالوس A1 ۰۴:۳۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۶
    10 0
    در اهمیت علامــــــــــه طباطبایـــــــی وتفسیر المــــــــــــــــیزانش همین بس که گوهرشناسی مانند مرحوم مطهری(نزدیکترین شاگرد آن بزرگ مرد) در وصفش فرمودند: «صـــــــــــــدســــــــــــال دیگر باید اندیشمندان بنشینند تا ببینند علامه در المــــــــــــــیزان چه گفته است وقدر المیزان بعد صدسال شناخته میشود!»(نقل به مضمون) روح هر 2بزرگوار قرین رحمت واسعه حق باد! باشعری زیبا از علامه طباطباییی کلا م خود را به پایا ن میبریم: همی گویم وگفته ام بارهــــــــــــــــــــــا بود کیش من مهر دلدارهــــــــــــــــــــــا پرستش به مستیــــست در کیش مهـــــــــــر برونند زین حلقه هشیارهـــــــــــــــــــــا