ایسنا نوشت:

دریادار حبیب‌الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش در حاشیه یادوار شهدای نیروی دریایی در کرمان در جمع خبرنگاران گفت: به برکت انقلاب اسلامی نیروی دریایی در میدان آموزش نیروی انسانی کاملاً خودکفاست، این نیرو تجهیزات محور است و کارکنان آن بایستی در سطح بالا قرار داشته باشند.
وی با اشاره به تدبیر مقام معظم رهبری افزود: ایشان فرموده‌اند که ما باید در دریای آزاد حضور داشته باشیم و این حق همه است.
سیاری با اشاره به این‌که «ناوگروه بیست و هشتم روز پنج شنبه در آب‌های آزاد قرار می‌گیرد» بیان کرد: این ناوگروه از ترکیب ناوشکن البرز و بندرعباس است که وظیفه تامین امنیت خطوط کشتیرانی کشور را در آبهای آزاد به عهده دارند.
وی با بیان این‌که «90 درصد تجارت از طریق دریا انجام می‌شود» تصریح کرد: ناوگروه بیست و هشتم با گشت زنی علاوه بر کشتی‌های ایران به شناورهای دیگر کشورها هم که مورد تهدید دزدان دریایی قرار بگیرند کمک می‌کند. سیاری افزود: مقام معظم رهبری فرموده‌اند" خوب است مردم بدانند یکی از نتایج کارهای نیروی دریایی ما این است که اقتصاد سالم می‌ماند".
فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: افراد نیروی دریایی همه متخصص هستند و ایران در سند چشم انداز 1404 بایستی قدرت اول منطقه باشد و برای رسیدن این قدرت مولفه‌های زیادی از جمله مولفه اجتماعی، سیاسی و.. مطرح است.
سیاری گفت: کاملاً جایگاه ما مشخص است و ما بایستی به سمت و سویی حرکت کنیم که به این هدف سرعت و شتاب ببخشیم و حتی قبل از 1404 به قدرت اول منطقه تبدیل شویم.
سیاری تاکید کرد: ما در عرصه دریاها هر تحرکی که انجام شود کنترل و رصد می‌کنیم و ماموریت خود را به خوبی انجام خواهیم داد.

/29212

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 326050

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =