تسنیم نوشت:

رئیس اتحادیه جهانی علمای مسلمان از هیئت علمای ارشد که بالاترین مرجعیت دینی وابسته به الازهر مصر است، استعفا داد.
به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از الاهرام، «یوسف قرضاوی» امروز دوشنبه در صفحه شخصی خود در توییتر اعلام کرد که از هیئت علمای ارشد الازهر استعفا داده است.
قرضاوی اخیرا به دنبال عزل «محمد مرسی» از ریاست جمهوری مصر، اتفاقات اخیر در این کشور را کودتای نظامی توصیف و مردم مصر را به ادامه تظاهرات‌های خیابانی و اعتراض به این کودتا دعوت کرده بود.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 325678

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • عباس IR ۱۵:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۱
    15 14
    سلام،ایشان اگراستعفا هم نمیدادبدلیل فتنه گریهایش وبدلیل اینکه بافتاوایش موجب خونریزی وقتل هزاران انسان بیگناه شده است ازهیئت علمای الازهر بیرون می انداختندش.فتاوای ایشان موتورحرکت هزاران موجود مسخ شده ونادان وناآگاه تکفیری شده که باواسطه آنان صدهاهزارکودک وزن وانسان بیگناه شکنجه و بقتل رسیده اند.ایشان بمب گذاریهایی راکه دربین جمعیت مردم بیگناه دههانفررا به خاک وخون می کشدچطور توجیه شرعی می کند؟و واقعااگرسرخود ودیگران راکلاه می گذاردوبراساس عقل ناقص خودتوجیهی هم دراین خصوص داردآیا می تواندسرخداونددادگرراکه برهمه چیز آگاه وبیناوشنوا است کلاه بگذارد؟آقای قرضاوی بترس از خشم خداوندوآتش سوزان جهنم که برای توبااین همه جنایت مفری ازآن نیست وتو واربابان وهابیترابه شدیدترین وضعیت درآن گرفتارمیبینم.
    • بی نام A1 ۲۱:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۱
      18 9
      آقای محترم شما معلوم است که دکتر قرضاوی را نمیشناسید وگرنه میدانستید که او نه وهابی است نه فتوا به بمبگذاری داده نه از این کارها. البته در فرهنگ شما تهمت و توهین نه مجاز که گاهی وقتها واجب است! دکتر یوسف القرضاوی هرگز از خط اعتدال و وسطیت خارج نشده و از چیزی جز آزادی و حق الناس دفاع نکرده است. در میان ما اهل تسنن ایران هم احترام خاصی دارند. خدا ایشان را برای آزادیخواهان جهان حفظ کند و به کوری چشم دشمنان اسلام، سربلندشان بدارد.
    • بی نام A1 ۰۳:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۲
      9 12
      احترام شما عزیز اهل سنت سر جاش ولی آقای قرضاوی جزئی از مقدسات نیست هرکسی میتواند از او انتقاد کند در ضمن آقای قرضاوی بین میلیون ها اهل سنت مصر مورد تنفر است آنهم به دلیل حمایت از گروه واپسگرای اخوان المسلمین و صدور فرمان جهان علیه انقلاب 30 ژوئن مردم مصر. اهل سنت ایران به حق مطالباتی دارند و امثال آقای قرضاوی با سوار شدن بر ان مطالبات باعث محبوبیت دربین اهل سنت ایران شده است وگرنه ایشان در کشور خودش مصر محبوبیت چندانی ندارد.
  • بی نام IR ۰۸:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۲
    13 3
    چطوره که شما ادعا میکنید به ما اهل سنت احترام میگذارید اما به رهبران فکری ما توهین میکنید؟! ما اهل سنت هرگز به مراجع شما توهین نکردیم و نمی کنیم چون در مرام ما نیست. ضمنا شما نه در مصر بودید نه شناختی از جامعه مصر دارید وگرنه میدانستید که اخوان المسلمین محبوبترین و قوی ترین جمعیت سیاسی مصر است و اصلا و ابدا واپسگرا نیست، وگرنه 5 انتخابات آزاد پی در پی رو در مصر پیروز نمیشد. ایشان نه علیه راهپیمایی 30 ژوئن بلکه به کودتای 3 جولای اعتراض کرد و آدمکشهای کودتاچی رو مرتد دانست و خواستار قصاص خون شهدا شد. این چیزی جز آزادگی نیست. ضمنا ما اهل سنت اگر ایشان را دوست داریم خودمان میدانیم به چه علت دوست داریم و نیازی نیست شما به ما بگویید! کتابهای استاد را بخوانید بعد نظر بدهید. همه کارهاتان اینجوریه!