ایسنا نوشت:

بر طبق اعلام هیات تکنولوژی و لجستیک ارتش رژیم صهیونیستی، ارتش این رژیم، سال گذشته میلادی تجهیزاتی به ارزش 50 میلیون «شکل»( 14 میلیون دلار) از دست داد که انتظار می‌رود این رقم در سال 2013 حتی بالاتر هم باشد.

به نوشته روزنامه هاآرتص، بنابر اعلام نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی موشک‌های ضد تانک « جیل»‌ سال جاری میلادی از پایگاهی در شمال اسرائیل دزدیده شد، هزاران گلوله از انبار بزرگی در منطقه‌ی «نبی موسی» در صحرای «جودین» به سرقت رفت و سارقان، لوله‌ای به بلندی چند 10 متر کار گذاشته‌اند که سوخت را از پایگاه « میسگاو» در « نقب» به سمت خود می‌کشد.

ارتشرژیم صهیونیستی اعلام کرد که دزدی‌ها از پایگاه‌ها به طور فزاینده‌ای برجسته شده است. سارقین به طور پنهانی از درهای حفاظت شده وارد پایگاه‌ها می‌شوند و تجهیزات، مهمات، آهن، ژنراتور و حتی خودرو به سرقت می‌برند.

بنابر اعلام افسر ارشد هیات تکنولوژی و لجستیک اسرائیل، بیشتر دزدی‌ها با همکاری سربازانی که در آن پایگاه خدمت می‌کنند انجام می‌شود؛ هدف فروش این تجهیزات است.

افسری دیگر که در هیات عملیات کار می‌کرد گفت: دزدی‌ها توسط جنایتکارانی انجام می‌شود که از این حقیقت نهایت استفاده را می‌برند که پایگاه‌های مهمات وتجهیزات در نقاط دور دست هستند. در نتیجه رادارهایی در بعضی پایگاه‌ها کار گذاشته شده تا بر حرکات در انبارها و جاهای دیگر نظارت داشته باشند.

در گزارش سال 2011 حسابرسی کل اسرائیل ذکر شده که گزارش‌های هیات تکنولوژی و لجستیک اسرائیل هم خسارات تجهیزات و تسلیحات را منعکس نمی‌کنند.

بر طبق تازه‌ترین آمارارتش اسرائیل، 55 اسلحه و بخش‌هایی از تسلیحات تاکنون در سال جاری به سرقت رفته‌اند. از این میزان 17 عدد از خانه‌های سربازان، 21 عدد از واحدهای نظامی متعدد و هشت مورد از اسلحه‌خانه‌ها دزدیده شده‌اند.

یک افسر ارشد تکنولوژی و لجستیک گفت: هم اکنون آگاهی بیشتری نسبت به دزدی در واحدهای ارتش اسرائیل وجود دارد.

وی افزود: این یک حقیقت است. 150 میلیون «شکل» به طور قابل ملاحظه‌ای از دست رفته است. بنا بر آمار هیات تکنولوژی و لجستیک اسرائیل، ارزش تجهیزات مفقود شده در سال 2008 حدود 83 میلیون شکل و در سال 2009، 45.5 میلیون شکل بود.

یک سخنگوی ارتش اسرائیل گفت: هیات تکنولوژی و لجستیک و کل نیروهای دفاعی به برپا کردن جنگی فراگیر علیه خسارات و سرقت‌ها ادامه می‌دهند.

26149

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 325482

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۳:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
    40 17
    اینجوری برای ایران خط و نشان میکشند! مثل اینکه از کلانتری دزدی بشه! اونوقت رئیس کلانتری برای دزدها خط و نشان بکشه!
  • بی نام IR ۱۴:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
    0 1
    من بودم دعوا نکنید.!!!
  • بی نام IR ۱۸:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
    11 1
    لطفا منبع خبر را اعلام کنید که مورد قبول باشه