اسامی متوفیان زلزله 5.7 ریشتری برازجان/آخرین آمار فوتی‌ها و مجروحان

پزشکی قانونی استان بوشهر با تأیید مرگ هفت نفر در زلزله غروب دیروز شهرستان برازجان، اسامی متوفیان این حادثه را اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان پزشکی قانونی کشور، در این گزارش آمده است: به علت عدم حضور خانواده های متوفیان فعلا محل دقیق فوت آنها مشخص نیست.
اسامی افرادی که در این حادثه جان خود را از دست دادند به شرح زیر است:
1. آیت اله برزف، 13 ساله فرزند نعمت اله
2. جواد همعنان 9 ساله فرزند قاسم
3. آیدین اعلایی 4 ساله فرزند هادی
4. پروین جوکارف 2 ساله فرزند کورش
5. صدیقه هاشمی 60 ساله فرزند سید حسن
6. اکرم حسینی ازندریانی 33 ساله فرزند سید محمد
7. عفت حسینی ازندریانی 45 ساله فرزند محمد
ساعت 17 و 21 دقیقه دیروز پنجشنبه زلزله‌ای به بزرگی 5.7 در مقیاس ریشتر، برازجان در استان بوشهر را لرزاند؛ شدت این زمین لرزه به اندازه‌ای بود که تقریبا در تمامی مناطق استان بوشهر احساس شد.

 

جنازه متوفیان زلزله‌زده تا ظهر امروز تحویل داده می‌شود
به گزارش فارس، فریدون حسنوند، استاندار بوشهر در نشست ستاد مدیریت بحران استان بوشهر گفت: با تدابیر صورت گرفته و با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر و پزشکی قانونی جنازه متوفیان زلزله‌زده دشتستان تا ظهر امروز جمعه تحویل خانواده‌های آنها داده می‌شود.
تشییع جنازه متوفیان نیز به طور جداگانه بر هر کدام از متوفیان برگزار می‌شود.
در حال حاضر وضعیت منطقه زلزله‌زده به حالت عادی برگشته و مشکل قابل توجهی مشاهده نمی‌شود.
با تلاش تیم‌های امداد و همکاری تمام دستگاه‌های اجرایی عملیات امدادرسانی به خوبی در مناطق آسیب دیده انجام می‌شود.
وی بر لزوم تلاش بیشتر همه مسئولان تا رفع کامل حادثه تأکید کرد.

 

تشییع‌جنازه متوفیان زلزله دشتستان دسته‌جمعی انجام نمی‌شود/ نیازی به توزیع چادر نیست
به گزارش مهر، فریدون حسنوند، استاندار بوشهر در نشست شورای مدیریت بحران استان بوشهر اظهار داشت: وضعیت در شهرستان دشتستان عادی و زندگی مردم نیز روند عادی خود را سپری می‌کند و مشکل خاصی در این زمینه وجود ندارد.
وی با تاکید بر لزوم حضور گسترده نیروی انتظامی در مناطق مختلف شهرستان دشتستان، افزود: باید شاهد حضور پررنگ نیروی انتظامی در مناطق مختلف باشیم و کنترل ورودی و خروجی به خوبی صورت پذیرد.
استاندار بوشهر بر لزوم پاکسازی مناطق آسیب‌دیده تاکید کرد و خاطرنشان ساخت: نخاله‌های ساختمانی نیز باید سریعا جمع‌آوری شوند و تا امشب هیچ نخاله ساختمانی در این مناطق وجود نداشته باشد.
بنیاد مسکن و راه و شهرسازی هم باید تجهیزات اعزام شده به منطقه را مشخص کنند تا آماری از اینکه از هر شهرستان چه تجهیزاتی به این منطقه رسیده است در اختیار باشد.
در برخی مناطق نیاز است سم‌پاشی و ضد عفونی صورت بگیرد که دانشگاه علوم پزشکی باید نسبت به این موارد اقدام کند و چهار آمبولانس با کادر درمانی نیز به منطقه اعزام شوند تا در صورت نیاز وارد عمل شوند.
وی در ارتباط با توزیع چادر نیز گفت: در هیچ یک از نقاط نیازی به توزیع چادر نیست و در صورتی که نیاز باشد اقدام خواهیم کرد که در حال حاضر ضرورتی در این زمینه احساس نمی‌شود.
استاندار بوشهر با بیان اینکه تجمع نباید ایجاد شود، بیان داشت: کارها باید با آرامش انجام شود و وضعیت نیز در منطقه آرام است و امنیت خوبی برقرار است.
برای بازگشایی مدارس نیز در مناطقی که احتمال آسیب وجود دارد، عصر امروز نشستی برگزار خواهد شد و تصمیم‌گیری در این زمینه انجام می‌شود.
حسنوند با بیان اینکه تشییع جنازه متوفیان به صورت دسته‌جمعی انجام نخواهد شد، گفت: برای تحویل گرفتن جنازه متوفیان نیز نباید تجمع صورت بگیرد.
سه نفر از متوفیان مربوط به روستای دهقاید و دو نفر نیز مربوط به اهالی برازجان هستند و دو نفر نیز برای تشییع به خارج از استان منتقل خواهند شد.

 

بستری 30 مصدوم زلزله در بیمارستان های بوشهر و برازجان
هم اکنون 30 مصدوم زلزله دشتستان در بیمارستان های بوشهر و برازجان بستری هستند.
رستمی، معاون امور عمرانی استاندار بوشهر به واحدمرکزی خبر گفت : بر اساس آخرین آمار ، حادثه زلزله دیروز شهرستان دشتستان 60 مصدوم به دنبال داشت که 15 مصدوم دیشب و 15 مصدوم هم امروز صبح درمان شدند.
300 واحد مسکونی ، 200 واحد در شهر برازجان و 100 واحد در روستاهای اطراف آسیب دیده اند که میزان خسارت آنها بین 10 تا 60 درصد بوده است.
اکنون گروه های آوار برداری در کوچه ها مشغول به کارند تا بقایای دیوارهای تخریب شده را از کوچه ها جمع آوری کنند.
شرایط اکنون در شهرستان دشتستان عادی است و نیروهای امدادی در منطقه حاضرند و همه امکانات و تجهیزات برای کمک به آسیب دیدگان وجود دارد.
در بررسی صورت گرفته از مدارس مشخص شده که فقط دیوار دو مدرسه آن هم به میزان کمی آسیب دیده است.

 

آخرین آمار فوتی‌ها و مجروحان زلزله برازجان / امکانات درمانی کافی فراهم است
دکتر سیدحسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت آخرین آمار فوتی‌ها و مجروحان زلزله اخیر برازجان را اعلام کرد و به ایسنا گفت: بنا بر گزارش‌های رسیده تا ساعت 11و نیم امروز جمعه در زلزله اخیر بوشهر هفت نفر از هموطنانمان جان خود را از دست دادند. همچنین 65 مجروح نیز در بیمارستان‌ها بستری هستند. تعدادی از مجروحان نیز به صورت سرپایی درمان و مرخص شده‌اند. البته این آمار مربوط به مواردی است که به اورژانس‌های وزارت بهداشت مراجعه کرده و تحت درمان قرار گرفته‌اند.
وی با بیان اینکه اینکه ارائه خدمات لازم به زلزله زدگان اخیر بوشهر را از لحظه بروز حادثه پیگیر هستم، گفت: دانشگاه علوم پزشکی بوشهر و برازجان اعلام کرده‌اند که فعلا نیازی به اعزام نیروهای تخصصی به منظور ارائه خدمات به زلزله زدگان ندارند و امکانات کافی برای ارائه خدمات درمانی به زلزله زدگان فراهم است.
در عین حال دانشگاه‌های علوم پزشکی شیراز و خوزستان به عنوان پشتیبان آماده هستند تا در صورت لزوم خدمات مورد نیاز را برای زلزله زدگان فراهم کنند.

45282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 325067

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مريم IR ۲۰:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۸
    20 2
    جرا اين أقاى استاندار اين قدر از تجمع مى ترسه؟!!!
    • یوسف IR ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۹
      0 0
      صلاح مملکت خویش خسروان دانند حتما تجربه تجمع را داشته که میترسدوتحمل تجمعی که منجر به اعتراض شود را ندارد
  • زمردیان/فروزانی IR ۲۱:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۸
    2 0
    ما را در غم از دست دادن عزیزان شریک بدانید
  • محمد IR ۰۶:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۹
    0 0
    با سلام . من بچه بوشهرم .و از یه منبع خیلی آگاه که خودشون سر صحنه حاضر هستند و دارند به مردم کمک میکنند شنیدم آمار کشته های این زلزله خیلی بیشتر از این حرفاست .و مطمینا بیشتر 20 تا 25 نفر فوت شدند . و من الان میخوام از مسعولین بپرسم آخه دروغ دادن تا چه حد؟؟؟؟؟؟چرا آمار واقعی رو اعلام نمی کنید ؟؟؟؟ با تشکر از شما
  • رسول IR ۱۷:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۹
    0 0
    پناه بر خدا.خدای مهربان بر ما بندگان آلود ه ات رحم کن.
  • علی A1 ۰۶:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
    0 0
    با سلام دست اقای حسنوند درد نکنه چون بنده خدا خودش وارد شده و کمک میکنه و اما اقا محمد تو که بچه بوشهر هستی میتونی یک نفر دیگه غیر از این اسامی که اعلام شده رو بگی اونی که داره دروغ میده شما هستی نه مسعولین
  • علیمحمد IR ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
    0 0
    تسلیت میگم به خدت توکل کنید وامید خود را از دست ندهید