ایسنا نوشت:

صبح امروز نبیه‌بری، رییس مجلس لبنان با علی شمخانی، نماینده مقام معظم رهبری و دبیرشورای‌عالی امنیت ملی دیدار و گفت‌وگو کرد.

علی شمخانی در این دیدار با اشاره به نقش بارز و مهم نبیه‌بری در انسجام و اتحاد داخلی لبنان تاکید کرد؛ حادثه تروریستی اخیر در لبنان نشان داد همکاری و تعامل کشورها و دولت‌های منطقه برای مقابله با پدیده تروریسم و افراط‌گرایی بیش از پیش ضرورت دارد.

او افزود،کشورهای منطقه نخواهند گذاشت برخی کشورها با استفاده از ابزار تروریسم، امنیت منطقه را هدف قرار داده و با تحریک قومیت‌ها و مذاهب موجب ایجاد اختلافات مذهبی و قومی برای دیگران شوند.

دبیرشورای‌عالی امنیت ملی پیشرفت‌های هسته‌یی ایران و دستاوردهای مقاومت در لبنان را دو الگو در برابر جهانیان برای ایستادگی بر حقوق خود در برابر قدرت‌ها دانست و افزود؛ کشورهای آزاد و مستقل با همکاری و اتحاد می توانند نقش بسزایی در پیشرفت مشترک و اثرگذاری بر تحولات جهانی داشته باشند.

نماینده مقام معظم رهبری در شورایعالی امنیت ملی این موفقیت ها را مرهون تدابیر و رهنمودهای مقام معظم رهبری دانست و تاکید کرد، تحریم‌ها و تهدیدها هیچ‌یک در برابر اراده ملت ایران تاثیری نداشته و غرب چاره‌ای نداشت جز آن که مذاکره را برای برون رفت از مشکلاتی که خود به‌وجود آورنده آن بوده است برگزیند.

شمخانی عصبانیت رژیم صهیونیستی و گروه‌های تندرو داخلی آمریکا از نتایج توافق هسته‌یی اخیر کشورمان را نشانه صحیح بودن حرکت و مسیر اصولی جمهوری اسلامی ایران دانست و تصریح کرد، سیاست‌ها و رویکردهای اصولی ایران در زمینه حمایت از مقاومت، استقرار صلح و آرامش در منطقه و گسترش روابط دوستانه با همسایگان ادامه خواهد داشت.

نبیه‌بری، رییس مجلس لبنان با تبریک موفقیت ایران در مذاکرات ژنو، بر نقش بی‌بدیل رهبر معظم انقلاب در شکل‌گیری موفقیت‌های مستمر داخلی و خارجی جمهوری اسلامی تاکید کرد و گفت: این توافق به نفع صلح و امنیت منطقه و جهان و موجب تقویت جهان اسلام است.

وی با یادآوری حساسیت تحولات در منطقه و تلاش‌های دشمنان برای کشاندن تبعات بحران سوریه به لبنان، از حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران از جبهه مقاومت و دولت و مردم لبنان قدردانی کرد و خواستار تداوم نقش فعال و موثر ایران در کمک به حل مسایل و مشکلات در منطقه شد.
/27220

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 324635

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =