خشم اسرائیل از توافق هسته‌ای ایران و 5+1 به جوش آمد/ اقرار به بزرگترین پیروزی دیپلماتیک ایران

در همین زمانی که امیدها نسبت به حل دیپلماتیک پرونده هسته ای ایران به نتیجه رسیده است، خشم اسرائیل از توافقی که آن را «بزرگترین معامله قرن» و «توافق بسیار بد» خوانده، به جوش آمده است.

فاطمه استیری: امضای توافق هسته‌ای ایران و 5+1 در فاصله 100 روز از روی کار آمدن دولت حسن روحانی و بعد از چالش بین دو طرف، مقامات رژیم صهیونیستی را عصبانی کرده است. مذاکراتی که از زمان آغاز آن در زمین بی طرف سوییس، دو طرف مذاکره کننده آن را معنادار، جدی و بسیار مفید ارزیابی می کردند. 

مقام های رژیم صهیونیستی از زمان روی کار آمدن دولت روحانی تلاش‌های زیادی برای به چالش کشیدن لحن جدید دولت تازه روی کار آمده ایران در سیاست خارجی آغاز کردند. لفاظی‌ها و خط نشان‌هایی که حال با حصول توافقی بزرگ بعد از 10 سال چالش هسته‌ای خشم اسرائیلی ها را برانگیخته است.چه آنکه در نهایت قدرت دیپلماتیک ایران تلاش مقام های اسرائیل و لابی‌های این رژیم در جوامع بین المللی برای محدود کردن فعالیت هسته ای ایران را با شکستی سخت کشاند. 

این درحالیست که صبح امروز و پس از پایان 5 روز مذاکرات سخت و فشرده بین تیم مذاکره کننده هسته ای ایران و گروه 5+1 که از روز گذشته به سطح وزرای خارجه ارتقا یافته بود، طرف‌های حاضر در کنفرانس ژنو، مذاکرات با ایران را مفید و جدی ارزیابی کردند. اما لفاظی‌های اسرائیل که از روز گذشته با تهدید به حمله نظامی هم همراه شده بود راه به جایی نبرد و قفل توافق هسته ای در ژنو برفی باز شد.

در همین راستا، نخست وزیر اسرائیل توافقنامه امضا شده را «بد» توصیف کرد و گفت:​«توافق گروه ۱+۵ با ایران در رابطه با برنامه هسته ای توافق بدی است.» آنگونه که بی بی سی گزارش داده است، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل در نخستین واکنش به توافق هسته ای حاصل از نشست گروه 1+5 با جمهوری اسلامی ایران این توافق را بسیار بد توصیف کرده است.

آنگونه که عصر ایران هم گزارش داده، دفتر بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی بامداد امروز در واکنش به توافق ژنو 3 بین ایران و گروه 1+5 اعلام کرد: این توافق تنها سرعت برنامه هسته ای ایران را کم می کند ولی قابلیت ساخت سلاح هسته ای ایران را از بین نمی برد. این توافقی بد است که آنچه که ایران به آنچه می خواسته رسیده و به ایران اجازه غنی سازی داده شده است.

وزیر اطلاعات اسرائیل: توافق ایران و ۱+۵ اصلا رضایت بخش نیست

بنا به گزارش سی‌ان‌ان یوال استینیتز وزیر اطلاعات اسرائیل نیز صبح امروز با تاکید مجدد بر موضع رژیم صهیونیستی اذعان کرد که اصلاحات دقیقه نودی که در توافقنامه ایران و غرب صورت گرفته است اصلا رضایت بخش نیست. این توافقنامه هنوز بد محسوب می‌شود و رسیدن به یک راه حل مناسب در آینده را سخت تر از قبل خواهد کرد.

لیبرمن: ایران به بزرگترین پیروزی دیپلماتیک دست یافت

بنا به گزارش عصر ایران از راشاتودی؛ آویدگور لیبرمن، وزیر خارجه اسرائیل پس از توافق هسته‌ای ایران و 1+5 به این مساله اعتراف کرد که این توافق بزرگترین پیروزی دیپلماتیکی است که تهران طی سال‌های اخیر توانسته به آن دست پیدا کند.

وزیر اقتصاد اسراییل نیز در واکنش به نتایج مذاکرات ژنو 3 گفت: ما از این توافق نگرانیم ولی کار دیگری از دستمان بر نمی آید.

با این حال این وزیراسراییلی افزود که تل آویو شش ماه فرصت دارد تا با ارایه هشدارهای لازم جلوی یک توافق نهایی به گفته او بد با ایران را بگیرد. ما الان شرایط آن کودکی را داریم که به پادشاه لخت در حالی که همه از لباس او تعریف می کردند گفت لباسی تنش نیست، این کاری است که ما باید انجام دهیم.

این اظهارات در حالی مطرح می شود که روز گذشته نیز یک عضو ارشد کابینه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل هشدار داده بود درصورتیکه امریکا و شرکای بین المللی اش به توافقی بد با ایران دست پیدا کنند، اسرائیل ممکن است به ایران حمله کند.

به گزارش انتخاب نفتالی بنت وزیر اقتصاد و تجارت اسرائیل به شبکه ی «پی بی اس» آمریکا گفت: اگر توافقی بد منعقد شود، نهایتا احتمال یک اقدام نظمی و جنگ افزایش می یابد.

در این میان چارلی رز مجری شبکه ی پی بی اس که به نظر تعجب کرده بود گفت: یعنی شما می گویید اگر توافقی که روی میز است که از نگاه شما توافقی بد است امضا شود، باعث می شود که اسرائیل مجبور به حمله شود؟

 وزیر اسرائیلی در پاسخ گفت: یک توافق بد احتمال گزینه نظامی را افزایش می دهد، بله درست است.وی اضافه کرد: تصور ما این است که ما به عنوان دولتی مستقل هرگز امنیت و موجودیت خودمان را به کسی از جمله امریکا نمی سپاریم.

بنت در ادامه توافق بد با ایران را این گونه تشریح کرد: «اجازه ادامه فعالیت تاسیسات غنی سازی ایران»!

/29220

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 324163

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 18
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۷:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    18 0
    مجید دلبندم اون خونه که به جوش میاد نه خشم
  • بی نام IR ۰۷:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    75 5
    خشم نتانیاهو با خشم شریعتمداری رابطه مستقیم داره! اینا دارن از عصبانیت میترکن اون باز میاد میگه ظاهرا عصبانی هستن خخخخ
  • بی نام A1 ۰۷:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    23 1
    خخخخخخخ خداروشکر این ملعون ناراحت و عصبانیه....فقط خداکنه کری ازش نترسه بزنه زیر تعهداتش!
  • بی نام IR ۰۷:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    17 62
    من فکر کنم اسراییل در دلش خوشحاله ولی در ظاهر خشمش را نشون میده. چون که واقعا جلو خیلی از فعالیتهای هسته ای ما را گرفتند و حتی به قول اوباما ما را به عقب راندند. اگر جزییات توافقنامه را بخونید متوجه میشید.
  • بی نام A1 ۰۷:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    47 1
    کشورهای عرب خلیج فارس چیکار کنن بدبختا که نمیتونن علنی اظهار خشم کنن! حتما میترکن از انباشته شدن نژادپرستی و نفرت علیه ایران!
  • احسان A1 ۰۷:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    35 1
    حال اومدي نتانياهو . شيريني اين توافق واست با پست يه شلوار جين ميفرستم تل آويو
  • بی نام IR ۰۷:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    25 3
    یه توافق و تعامل سازنده با دنیا حتی رابطه بین آمریکا و اسرائیل هم خدشه دار میکنه.... چی کشیدیم این چند سال به اسم دشمنی با اسرائیل...؟؟!! خودمون داشتیم محو میشدیم
  • رضا A1 ۰۸:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    47 1
    پاشو برو شلوار جین بخر
  • بی نام IR ۰۸:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    24 1
    تاکورشودهرانکه نتوان دید
  • حمید A1 ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    اسراییل هیچ غلطی نمی تواند بکند
  • بی نام A1 ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    عمو جون شلوار لیت سالمه!!!
    • كامران IR ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
      129 8
      خالي بندي هاي اوباما هم نتونست راضيت كنه !!؟؟
  • محمد IR ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    پولهای که خرج کردی مالید شد
  • بی نام TH ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    33 4
    حالا بایستی هزار چشمی مراقب امنیت دانشمندان وساختاری های هسته ای باشیم .چونکه دشمن ول کن نیست و میخواد از جای دیگه ضربه بزنه.
  • احسان GB ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    29 1
    بسوز که سوز تا کارها بکند.هههه
  • بی نام A1 ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    24 1
    نتانیابو غصه نخور! بمیر!
  • الهام A1 ۱۹:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
    4 3
    اوبامای بیچاره الان مثل مردی می مونه که تازه ازدواج کرده هم می خواهد زنشو (ایرانو )داشته باشه و هم ا ز مادرش می ترسه (اسراییل ) بهش باید حق بدیم اگه ضدو نقیض می گه می خواد احترام ننه اش را هم نگه داره !!!!!!!!
    • بی نام A1 ۱۹:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
      0 2
      چه قیاس زننده ای!