ژانگ ییمو فیلمساز چینی پس از سه سال با فیلمی کمدی به سینماها بازگشته که اقتباسی آزاد از اولین فیلم برادران کوئن است.

به گزارش خبرآنلاین، ییمو که پارسال مغر متفکر مراسم افتتاحیه بازی‌های المپیک بود، این روزها فیلم «یک داستان رشته‌فرنگی ساده» را در چین روی پرده سینماها دارد.

این اولین تریلر کمدی کارنامه ییمو و بازسازی فیلم سال 1984 «تشنه خون» است که اولین فیلم جوئل و ایتن کوئن بود.

فیلم برادران کوئن درباره صاحب کافه‌ای در تگزاس است که آدمکشی را استخدام می‌کند تا همسر خیانتکارش و دوست او را از پا درآورد.

اما ییمو داستان را به یک فروشگاه عرضه رشته فرنگی در استان گانسو در غرب چین و در دوران سلطنتی در این کشور منتقل کرده است.

ییمو 57 ساله - که در 1994 برای فیلم جنجالی «زندگی» جایزه بزرگ هیئت داوران جشنواره کن را برد - از چند کمدین تلویزیونی خواست در فیلم او بازی کنند و دیالوگ‌های فیلم با شوخی‌های محبوب اینترنتی همراه است.

او درباره «یک داستان رشته‌فرنگی ساده» به بیجینگ نیوز گفت: «اگر برادران کوئن فیلم را ببینند قطعا از برداشت من خوششان می‌آید. فیلم من کاملا با فیلم آنها فرق می‌کند.»

«یک داستان رشته‌فرنگی ساده» اولین فیلم ییمو پس از فیلم سا ل2006 «نفرین گل طلایی» است.

این فیلم از 10 دسامبر در چین اکران شد و در چهار روز اول اکران بیش از 100 میلیون یوان (15 میلیون دلار) فروخت، هرچند منتقدان خیلی از آن استقبال نکرده‌اند.

هان هان، منتقد سرشناس چینی «یک داستان رشته‌فرنگی ساده» را از مد افتاده و بیشتر در حد یک فیلم تلویزیونی دانسته است.

روزنامه هونان دیلی هم آن را به لحاظ فرهنگی توخالی توصیف کرد. ییمو در پاسخ به انتقادها خود را یک فیلمساز معمولی دانست که کاری را که دوست دارد، انجام می‌دهد.

او گفت: «وقتی «زندگی» و «کیو جو» را ساختم، همه من را تحسین کردند و این دو فیلم را سرشار از انسان‌گرایی دانستند، اما همین که یک فیلم تجاری ساختم، همه گفتند افت کرده‌ام و عمق خود را از دست داده‌ام‌.»

جایزه ویژه برای ییمو
در همین حال برگزارکنندگان جوایز فیلم آسیا در هنگ کنگ روز پنجشنبه اعلام کردند با اعطای یک جایزه افتخاری از ییمو تقدیر می‌کنند.

جامعه جشنواره فیلم هنگ کنگ در بیانیه‌ای از ییمو به عنوان «سرشناس‌ترین چهره صنعت فیلمسازی چین» و «یک استعداد واقعی و منحصر به فرد» یاد کرد و گفت این جایزه نوعی تقدیر از او بخاطر دستاورد چشمگیرش برای سینمای آسیاست.

ییمو جایزه خود را 22 مارس 2010 دریافت می‌کند.

اینجا بخوانید.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 32404

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =