تسنیم نوشت:

کشورهای عضو سازمان ملل متحد به پیش نویس قطع‌نامه ای رای دادند که حق مردم فلسطین در تعیین سرنوشتشان را به رسمیت می‌شناسد.
به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از پاناروما الشرق‌الاوسط، کشورهای عضو سازمان ملل متحد در کمیته امور اجتماعی و فرهنگی و انسانی وابسته به مجمع عمومی این سازمان با اکثریت آراء به پیش نویس قطع‌نامه ای رای دادند که حق مردم فلسطین در تعیین سرنوشتشان را به رسمیت می‌شناسد.
165 کشور در سازمان ملل متحد به نفع این پیش‌نویس که حق مردم فلسطین در تعیین سرنوشتشان را به رسمت می‌شناسد رای دادند. این در حالی است که رژیم صهیونیستی، آمریکا، کانادا، میکرونیزی، جزایر مارشال، پالائو به این پیش‌نویس رای منفی دادند.
از سوی دیگر کشورهای پاراگوئه، تونگا، و کامرون هم به این پیش‌نویس رای ممتنع دادند.
لازم به ذکر است که این قطع‌نامه در واقع مجددا بر حق مردم فلسطین در تعیین سرنوشت و وجود یک دولت مستقل به نام فلسطین برای مردم تاکید می‌کند.
ریاض منصور سفیر فلسطین در سازمان ملل متحد نیز با اشاره به تصویب پیش‌نویس این قطع‌نامه گفت: رای قاطع به این پیش‌نویس یک پیام آشکار برای رژیم اشغالگر صهیونیستی است مبنی بر اینکه نقض قوانین بین‌المللی از سوی این رژیم از سوی مجامع بین‌المللی رد شده است.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 323842

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۷:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۱
    3 0
    قدرت ديپلماسي بيشتر از اسلحه است