فارس نوشت:

سفیر آمریکا در سرزمین‌های اشغالی همزمان با برگزاری دور جدید مذاکرات ایران و 1+5 در ژنو مدعی شد، گزینه نظامی همچنان روی میز قرار دارد.
به گزارش روزنامه «تایمز اسرائیل»، دان شاپیرو چهارشنبه مدعی شد، واشنگتن فشار بر ایران را حفظ می‌کند تا جمهوری اسلامی ایران را از دستیابی به تسلیحات هسته‌ای دور نگه دارد. به علاوه، همه گزینه‌ها از جمله گزینه نظامی نیز همچنان بر روی میز قرار دارد.

وی افزود: هدف آمریکا واضح است؛ جلوگیری از پیشرفت برنامه تسلیحات هسته‌ای ایران. هر چند واشنگتن مسیر دیپلماسی و تحریم را ترجیح می‌دهد اما برای رسیدن به هدف خود از هر ابزار لازم و ضروری استفاده می‌کند. هدف ما نیز روشن است؛ جلوگیری از دستیابی ایران به تسلیحات هسته‌ای از طریق دیپلماسی و تحریم، در صورت امکان و سایر گزینه‌ها از جمله حمله نظامی، در صورت لزوم است.

شاپیرو نیز بر سخنان جان کری تاکید کرد که گفته بود، توافق نکردن بهتر از توافق بد است و افزود: ما به توافق بد نخواهیم رسید.

بر اساس این گزارش، زیپی لیونی، وزیر دادگستری اسرائیل نیز درباره توافقنامه احتمالی با ایران، توافقنامه موقت را مشکل ساز خواند با این حال، گفت، به‌رغم اختلافات میان آمریکا و اسرائیل بر سر مسئله ایران روابط میان تل‌آویو و واشنگتن برای آینده اسرائیل حائز اهمیت است.

49261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 323716

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۳۰
    31 13
    عوضی ها چرا اگه عرضه دارین حمله نمیکنین پس؟ چراا مثل سگ فقط پارس میکنین؟ شما که دیدین دست خالی صدام رو بیرون کردیم ... چرا الکی زر میزنین..
    • بی نام IR ۱۴:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۳۰
      22 3
      با دیپلماسی فعالی که جناب آقای ظریف و همکارانشون در دنیا آغاز کرده اند و از تمام ابزارهای موجود دارن صلح طلبی مردم ودولت ایران رو فریاد میزنن به تدریج همین تهدید رو هم دیگه نمیتونن انجام بدن .مثل روز روشنه که تهدید کردن ملتی که داره از صلح صحبت میکنه عیار تهدید کننده رو بسیار پایین میاره و حتی مایه ی خجالت و شرمساری تهدیدکننده خواهد شد.
  • بی نام IR ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۳۰
    15 6
    فکر میکنید ما میز نداریم ؟ ما هم میگوییم همه گزینه ها روی میز است. آن عکس یادگاری که از لنگر ناو شکن شما گرفته شد را از یاد نبرید.
  • بی نام A1 ۱۵:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۳۰
    21 5
    گزینه نظامی شده پستونگ بچه زمانی که نتانیابو گریه میکنه اوباما به نتانیابو میده تا سرو صدا نکنه
  • موسوی A1 ۱۶:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۳۰
    13 3
    والله اسرائیلی ها خیلی روی اعصبامون نمی دونم کشورمون چه دشنمی داره که نمی خوان پیشرفته اش رو ببیند دیگه ما به مذاکراتی هیچ امیدی نداریم پیروز باد دولتمردان ایران لعنت خدا بر نتایاهو سگ ترسو
  • وطن دوست AE ۱۷:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۳۰
    10 2
    گزینه دفاعی ایران هم آماده است. ضعف های عمده آمریکا در منطقه اطراف ایران که نیازی به تفسیر ندارد. اما توجه سفیر محترم به وطن دوستی ذاتی ابرانبان و حضور بیش از یک میلیون ایرانی را در کشور آمریکا جلب میکنم۱
  • بی نام IR ۱۸:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۳۰
    8 1
    خودتم بزاري روي ميز براي ما فرقي نمي کنه!!
  • بی نام A1 ۲۳:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۳۰
    5 0
    ببخشید توهین میکنم ولی انصافا عوضی تر و ریاکارتر از اینا خودشون هستن!!!!هر چند به قول یکی از دوستان این حرفا حکم پستونک بچه رو داره تا زیاد سرو صدا نکنه