ایسنا نوشت:

رئیس‌جمهوری اسبق آمریکا ضمن ابراز امیدواری در مورد اینکه یک زن رئیس‌جمهوری آتی این کشور شود، گفت که از همسرش در صورتی که تصمیم بگیرد نامزد انتخابات آتی ریاست جمهوری ایالت متحده آمریکا شود، حمایت می‌کند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، هیلاری کلینتون که اوایل سال جاری میلادی به عنوان وزیر امور خارجه آمریکا کناره گیری کرد، هنوز اعلام نکرده که آیا می‌خواهد خودش را برای انتخابات ریاست جمهوری بعدی نامزد کند یا خیر.

بیل کلینتون رئیس جمهوری اسبق آمریکا در کنفرانسی که توسط مجله اقتصادی کایجینگ، در چین سازماندهی شده بود گفت: امیدوارم که یک رئیس جمهور زن در طول مدت زندگانی‌ در کشورم ببینم. فکر می‌کنم که این یک امر خوب هم برای آمریکا و هم برای سراسر جهان است. نمی‌دانم که هیلاری نامزد می‌شود یا نه. هیچ چیز در سیاست حتمی نیست.

بیل کلینتون، هیلاری را توانمندترین خدمتگزار مردم خواند که تاکنون با وی همکاری کرده و اعلام کرد که اگر همسرش تصمیم بگیرد برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری نامزد شود، از وی حمایت خواهد کرد.

رئیس جمهوری اسبق آمریکا برای دیدار با شی جین پینگ، رئیس جمهوری کنونی چین در پکن بود تا درباره تحکیم همکاری این کشور با بنیاد بشردوستانه خود مستقر در نیویورک با وی گفت‌وگو کند.

بیل کلینتون در جریان جلسه پرسش و پاسخ یک ساعته خود هیچ اشاره‌ای به باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا نکرد که میزان محبوبیتش به خاطر رویدادهای اخیر و برنامه خدمات درمانی دولت واشنگتن به پایین‌ترین حد خود رسیده است.

وی همچنین به انتقاد از ادوارد اسنودن، مقاطعه کار سابق آژانس امنیت ملی آمریکا نپرداخت و گفت که معتقد است این حق قانونی و مشروع دولت آمریکا برای جست‌وجو در میان حجم وسیعی از داده‌هاست تا اگر روابطی میان گروه‌های تروریستی و اشخاص وجود دارد، آن‌ها را رهگیری کند.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 323316

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 10
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۸:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
    اگه میشد امریکا میبایست در تاریخ خود چندین رئیس جمهور زن میداشت. قبول کنید که در امریکا مرد سالاری حاکمه.
    • سبحان A1 ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
      26 2
      عزيزم همه ي جاي دنيا مرد سالاري حاكمه چند درصد مقامات سياسي ..اقتصادي و..زن هستند
    • اهوازی IR ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
      8 13
      صحبت کی سالار کی نیست مردها با مسائل بصورت عقلانی برخورد می کنند ولی زن ها احساسی هستند
    • بی نام A1 ۱۲:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۹
      4 4
      نمیدونم با مثالهایی مثل مارگارت تاچر و آنجلا مرکل که جفتشون رو بانوی آهنین گفتن چه طور میتونین این حرفها رو بزنین... مردها با احساس تکبر و خود برتر بینی و لجبازی و خشم سالهاست که دارن جنایت به پا میکنن..اونا جز احساس نیست... یه چیزی یاد گرفتین همیجوری تکرار میکنین انگار با عقل و درایت مردان ایران زمین آسمان هفتم هم فتح شده...
  • حسین IR ۰۹:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
    6 20
    این خانم در شرایط وزیر امور خارجه بودن یکبار غش کرد حالا چه جوری میخواد رئیس جمهمور بشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    • بی نام A1 ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
      3 13
      ایول قشنگ بود
  • حسين IR ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
    37 1
    حتمااسمش هم بايد هيلاري باشد
  • ثصس A1 ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
    9 16
    و اسم اون خانوم هم لابد باید " هیلاری خانوم" باشه تا " آقا بیله" رضایت بدن!!!
  • بی نام IR ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
    10 11
    فکرشو بکنید که رئیس جمهور ایران بخواد زن باشه... وامصیبتا...
  • بی نام A1 ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۹
    8 0
    موهاشم باید بور باشه...چشماشم آبی..حدود 60 سال..مهمه که فقط یه دختر داشته باشه... بهتره وکیل باشه... سابقه سناتوری نیویورک داشته باشه... خیلی سفر رفته باشه... اونقدر بخشنده باشه که خیانت شوهرش رو ببخشه... اگه قبلا بانوی اول بوده باشه هم که چه بهتر.