۰ نفر
۳ دی ۱۳۸۸ - ۰۸:۳۶

باور کنید واردات رسمی آدامس به مرز 4 میلیون دلار نزدیک شده است.

براساس آمارهای گمرک ایران طی سال 87 واردات آدامس به مرز 3.7میلیون دلار رسیده است این در حالی است که تا چند سال قبل یعنی در سال 83 میزان واردات ثبت شده در این شماره تعرفه تنها 1658دلاربوده است.

امارهای مربوز به رشد واردات رسمی آدامس به کشور نشان می دهد که طی سالهای 84 تا 87 میزان واردات این کالای مصرفی از 53 هزار دلار به نزدیک 4 میلیون دلار افزایش یافته است.البته بخشی از این واردات مربوط به رفع ممنوعیت های وارداتی و تنظیم سیستم تعرفه ای بوده است که در ان از ممنوعیت های واردتی کاسته شده است و واردات آدامس به جای روشهای غیر رسمی و قاچاق به شکل رسمی و از طریق گمرکات کشور انجام گرفته است.

ولی آنچه در این میان اهمیت دارد روند رشد و حجم مصرف این کالای وارداتی است که اگر پیش از این منابع تامین مالی بازار سیاه تامین منابع شده و وارد کشور می شده اند امروز از طریق منابع رسمی حاصل از صادرات خریداری شده و برای مصرف راهی بازار کشور می شوند.بر اساس آمار گمرک طی شش ماهه اول سال جاری بالغ بر 794 هزار دلار برای واردات بالغ بر 886 تن آدامس به کشور هزینه شده است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 32268

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام AE ۱۰:۵۸ - ۱۳۸۸/۱۰/۰۳
    0 0
    بنده اطلاعی از منابع خبری شما ندارم اما با توجه به زمینه کاریم می توانم عرض کنم که تنها واردات سالیانه یک مارک معروف جهانی که چند سالیست به ایران آمده و اکنون بازار خوبی در کشور دارد به تنهایی بیش از 10 میلیون دلار است. بر این اساس رقم فروش آن چیزی بیش از دو برابر این عدد باید باشد. حال اگر مارکهای دیگر را در نظر بگیرید بسیار بیشتر از این اعداد خواهد شد. متاسفانه آمار رسمی ما همیشه یک دنیا تا واقعیت فاصله دارد و نمایانگر هیچ چیز نیست.
  • یاسر IR ۲۳:۱۳ - ۱۳۸۸/۱۰/۰۳
    0 0
    واردات چه ربطی به دولت نداره. دولت طبق قانون عمل می کنه . فقط تعرفه را می تون جابه جا کنه. واردات و صادرات نشانگر پویایی اقتصاد هست. اگر کسی در داخل عرضه داره آدامس تولید کنه.
  • مهدی IR ۰۷:۱۰ - ۱۳۸۸/۱۰/۰۴
    0 0
    وقتی مشتری سر من و می‌خوره که چرا از فلان آدامس که 5هزار تومنه نمیاری، تقصیر گمرک و دولت و ... چیه! وقتی من و شما تند تند آدامس می‌جویم و به عوارضش هم توجه نمی‌کنیم، تقصیر کیه؟ من و شما یا اونا!!!