دو روز پیش خبری از جلسه پر تنش سعدالله نصیری قیداری، معاون پارلمانی وزارت علوم با کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس منتشر شد. اکنون او روایتی از این حادثه دارد.

دو روز پیش، قانون آنلاین در خبری این جلسه پر چالش را چنین روایت کرد: در جریان حضور برخی از مسئولان حقوقی و پارلمانی دانشگاهی در جلسه روز یکشنبه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، دکتر محمد مهدی زاهدی رئیس این کمیسیون با رکیک ترین واژه ها، دکتر فرجی دانا وزیر علوم دولت یازدهم را مورد فحاشی و تهدید قرار داد. رئیس کمیسیون خطاب به این معاون وزیر گفته است " برو به این مرتیکه .... بگو یا این چند نفر را عزل می کند یا با اردنگی از وزارتخانه بیرونش می کنم." 

سعدالله نصیری قیداری درباره جزئیات اتفاقاتی که در جلسه روز یکشنبه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس رخ داد، به مهر گفت: پس از مطرح شدن این موضوع در جلسه کمیسیون آموزش، اتفاقاتی که رخ داد را به وزیر علوم منتقل نکردم و به رئیس کمیسیون آموزش هم اعلام کردم صحبتهایش را به فرجی دانا انتقال نمی دهم چون اگر این امر صورت می گرفت ممکن بود تنشهایی به دنبال داشته باشد؛ تاکنون هم این اتفاقات را به وزیر علوم اعلام نکردم.

به گفته او سخنان رئیس کمیسیون آموزش توسط دو تن از نمایندگان مجلس رسانه ای شد و به اطلاع فرجی دانا رسید: همیشه به دنبال این هستیم مسائل را تا جایی که مقدور است از تنشها دور نگه داریم و به افکار عمومی منتقل نکنیم اما به دلیل اختیاراتی که نمایندگان دارند و بر اساس ماده 84 مجلس که می توانند به هر موضوعی ورود یابند، این جریان را به اطلاع وزیر علوم رساندند.

نصیری قیداری درباره جزئیات این اتفاق در جلسه روز یکشنبه هفته جاری کمیسیون آموزش، افتاد،‌ گفت: روز یکشنبه فرجی دانا در کمیسیون حضور نداشت، میرزاده - سرپرست دانشگاه آزاد که برای ارائه گزارش از این دانشگاه در جلسه حضور داشت در حال قرائت عملکرد خود بود که رئیس کمیسیون از من خواست به حرفش گوش کنم و آن جملات را مطرح کرد.

معاون پارلمانی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری درباره واکنش فرجی دانا نسبت به سخنان رئیس کمیسیون آموزش، گفت: اتفاقاً امروز فرجی دانا در جلسه ای که حضور داشت نسبت به این موضوع به هیچ وجه اظهار ناراحتی نکرد، حتی پیشنهاد شد این اتفاق از طریق کمیسیون اصل 90 یا کمیسیون نظارت بر رفتار نمایندگان پیگیری شود اما وزیر علوم تاکید کرد که شاکی نیست و نباید به این اتفاق ورود یافت.

نصیری قیداری درباره پیگیری این موضوع از کمیسیون اصل 90 گفت: در این باره به زودی تصمیم گیری خواهیم کرد ولی تمایلی نداریم بین دولت و مجلس تنش و تقابلی ایجاد شود.

معاون پارلمانی وزارت علوم درباره این برخورد رئیس کمیسیون آموزش نسبت به انتصابات صورت گرفته در این وزارتخانه، بیان کرد: پاسخی برای این سوال ندارم، اما گاهی اوقات در مجلس بین نمایندگان و مسئولان دولتی بحث و مشاجراتی پیش می آید و من در کمیسیون آموزش مجلس هشتم هم شاهد این جریانات بودم ولی هیچ وقت این اختلافات به قصد توهین از نمایندگان سر نمی زد؛ اگر هم این مباحث پیش می آمد با روبوسی کردن حل می شد.

وی ادامه داد: به هر حال نمایندگان و مسئولان رسمی برای حل مشکلات اختلاف نظرهایی با هم دارند و بر این نظراتشان اصرار می کنند تا جایی که به جدل و مشاجرات تند هم می رسد اما هیچ گاه نباید این مشاجرات به درگیریهای لفظی از نوع توهین کردن منتهی شود.

نصیری قیداری این گونه توهین را باعث کاهش فضای تعامل میان مسئولان و مجلس دانست و تصریح کرد: وقتی روابط بین انسانها تیره می شود جایگاههای حقوقی هم آسیب می بینند.

زاهدی تاکنون دراین باره این جلسه و حواشی اش پاسخی نداده است. اما امروز از فشارها به مجلس درباره فرجی دانا خبر داد. او به مهر گفت: فشار سنگینی بر کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از طرف دانشگاهیان برای اتفاقاتی که در وزارت علوم رخ داده وجود دارد. 

او البته گفت که استیضاح وزیر علوم آخرین روشی است که می شود به کار برد نباید از ابتدا آخرین کار را انجام داد.

به گفته رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اعتراضات از سوی نیروهایی که متدین و دلسوز نظام و انقلاب هستند در رابطه با عملکرد وزارت علوم وجود دارد: آنها نگران هستند که آرامش دانشگاه‌ها مختل شود امیدواریم وزارت علوم این دغدغه جمعی دانشگاهیان را حتما در نظر گیرد.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 322275

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 37
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۱
    478 7
    هر کس دکتر فرجی رو میشناسه میدونه ایشون انسان فرهیخته و باشخصیتی هستند. تفاوت وزیر دولت قبل با دولت فعلی نمایانه. امیدوارم روزی رو ببینیم که نماینده ها هم از قشر فرهیخته جامعه باشند.
    • فرید A1 ۱۴:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۱
      331 4
      واقعا یک سری از نمایندگان مجلس صلاحیت ندارند!!!برای چندمین باره که این اتفاقات داره رخ میده برای نمایندگان تندرو متاسفم خبر مدیونی چاپ نکنی
    • محمد IR ۱۹:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۱
      135 5
      نتیجه رای ندادن امثال من در انتخابات مجلس ! فقط تو ریاست جمهوری به روحانی رای دادن خیال کردم همه چی درست میشه ازین به بعد هر دوره انتخابات مجلس رای میدم . . .
  • رضا A1 ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۱
    221 2
    ادب نعمت بزرگی است.
    • ناصری EU ۱۶:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۱
      85 0
      ادب نعمت بزرگی است که برخی ها اگر دکتری هم داشته باشند، از داشتن آن محروم اند و متاسفانه همین ها مسئول کمیسون آموزش! هم هستند!!!!!!!!!!! حالا قرار است چه چیزی را آموزش بدهند خدا داند!!!!!!
    • زنده A1 ۱۹:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۱
      44 2
      گیرم گلاب ناب شما اصل قمصر است ............لیکن چه سود! حاصل گلهای پرپر است!!!!
  • امین IR ۱۴:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۱
    67 2
    یکی نیست بگه اخه خودت وقتی وزیر علوم احمدی نژاد بودی چه گلی به سر ما زدی که الان با این ادبیات زننده و لمپنی با وزیر علوم صحبت میکنی اقای زاهدی
  • بی نام IR ۱۴:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۱
    309 2
    اقای زاهدی لطفا در مورد دانشگاه غیرانتفاعی که در کرمان تاسیس کردید توضیح دهید که با چه مجوزی صورت گرفته !
    • بی نام IR ۱۷:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۱
      91 3
      آقای زاهدی استاد ریاضی من در دانشگاه باهنر بود به نظرم سواد خیلی خوبی داره ولی از نظر اخلاقی ...
    • بی نام IR ۱۷:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۲
      11 5
      چشم حتما!
  • بی نام IR ۱۴:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۱
    134 2
    به گفته رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اعتراضات از سوی نیروهایی که متدین و دلسوز نظام و انقلاب هستند در رابطه با عملکرد وزارت علوم وجود دارد: آنها نگران هستند که آرامش دانشگاه‌ها مختل شود امیدواریم وزارت علوم این دغدغه جمعی دانشگاهیان را حتما در نظر گیرد. خوب معنى پويايى دانشگاه را تحريف كرديد! انسان هم اگر بميرد به ارامش مى رسد. ايا هرارامشى را مى پسنديد؟ پس سكوت كنيد تا ما ارامش داشته باشيم!
  • بی نام A1 ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۱
    177 2
    حيف واژه دكتر و دانشگاهي براي بعضيها به اين افراد بايد گفت هر شب از روي اين متن تقرير كنند كه: ادب مرد به از دولت اوست!!!
  • بی نام EU ۱۵:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۱
    202 2
    لحن رئيس كميسيون اموزش مجلس!!!!! يعني ادم سرشو بكوبه ديوار
  • مهربان توسی A1 ۱۵:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۱
    116 2
    تندروی از هیچ جریانی پذیرفتنی نیست بخصوص از روئسای کمسیونهای مجلس
  • بی نام IR ۱۶:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۱
    43 1
    از همین اتفاق مشخص هست که چه کسی علاقه مند به آرامش و چه کسی اهل دریدگی و توحش هست.
  • بی نام A1 ۱۶:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۱
    31 1
    کجای دنیا ریىس کمیته اموزش وتحقیقات که باید جز ادم های فرهیخته دانشگاهی باشه و باید با ادبیات دانشگاهی صحبت کنه از تهدید وفحش استفاده میکنه؟بله درست حدس زدید ایران مگه گزینه دیگه ای ممکنه؟!ما در همه چیز متفاوتیم !
    • بی نام IR ۱۷:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۲
      1 47
      مثل اینکه دعوا تو پارلمان کشورای دیگه ندیدی. اینقدر خودزنی نکنین
  • بی نام IR ۱۶:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۱
    25 1
    آقای لاریجانی به عنوان رییس مجلس موظف به دخالت و تدکر به نماینده بی ادب و خاطی است. جالبه که زاهدی خودش وزیر علوم احمدی نژاد بوده
    • بی نام A1 ۰۷:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۶
      10 1
      کمیسیون بوده نه صحن علنی! برادر من! اگه اونجوری بود که همه از رادیو شنیده بودن! لارجانی هم تو اون جلسه استیضاح راست میگفت که رئیس جمهور سابق کیان اخلاق جامعه رو به فساد کشونده، که البته بعد هم از مجلس آقا رو اخراجش کرد تا نشون بده سر مسائل اخلاقی خیلی حساسه. این هم یه وزیر سابق از همون سیستمه دیگه به هر حال. اما اگر فشار ها و درخواستها از جانب متدینین هست باید دانست که رعایت اخلاق و ادب از ابتدائیات تدینه.
  • بی نام A1 ۱۷:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۱
    38 2
    من دانشجو هستم و از دکتر فرجی دانا حمایت میکنم
    • بی نام IR ۱۳:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
      20 0
      من هم کارمند دانشگاه تهران و فارغ التحصیل همین دانشگاهم و از دکتر فرجی دانا حمایت می کنم.
  • بی نام IR ۱۷:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۱
    20 1
    واقعا خجالت آوره!اونجا کجاست که انقدر بی شرمانه فحاشی میکنند؟به چه حقی؟!!
  • بی نام A1 ۱۷:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۱
    18 1
    اگر آقایان اجازه بدهند جو دانشگاه ها کاملا آرام است
  • بی نام A1 ۱۸:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۱
    74 1
    این آقای اردنگی زن(محمد مهدی زاهدی) منتخب کدام شهر شده تا کسایی که بهش رای دادن ومیخوان در اینده ای نزدیک دوباره پای صندوق های رای برن بشناسنش!؟
    • بی نام IR ۱۷:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۲
      35 1
      کرمان
  • دانشجو IR ۱۸:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۱
    48 1
    جناب آقای زاهدی! دانشگاهیان نگران لحن صحبت کردن شما هستند. شما با توهین کردن به وزیر علوم مملکت، به تمامی اساتید، کارکنان و دانشجویان دانشگاههای کشور توهین کرده اید. ما بی صبرانه منتظر عذرخواهی شما از جامعه دانشگاهی کشور از طریق رسانه ها هستیم.
  • بی نام A1 ۱۸:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۱
    18 1
    دولت خیلی خویشتنداری میکنه واقعا. وگرنه روزی 100 تا بحران درست میکردن برای کشور.
  • یکی A1 ۱۹:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۱
    2 27
    شما تهرانیها با این نماینده هاتون....
    • بی نام IR ۱۸:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۲
      36 3
      نماینده کرمانه داداش
  • بي نام A1 ۱۹:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۱
    13 2
    به عنوان یک شهروند از تمام مردم با فرهنگ و فرهیخته ایران عزیز به سهم خودم عذرخواهی می کنم .
  • آزاده A1 ۱۹:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۱
    23 2
    به گفته رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اعتراضات از سوی نیروهایی که متدین و دلسوز نظام و انقلاب هستند در رابطه با عملکرد وزارت علوم وجود دارد: آنها نگران هستند که آرامش دانشگاه‌ها مختل شود امیدواریم وزارت علوم این دغدغه جمعی دانشگاهیان را حتما در نظر گیرد. دقت کنید: نیروهای متدین و دلسوز!!!!!!!!!!!!!!!! آنها نگران هستند که آرامش دانشگاه‌ها مختل شود!!!!!!!!!این دغدغه جمعی دانشگاهیان!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! کدام نیروهای متدین؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ کدام دلسوز؟؟؟ دغدغه کدام دانشگاهیان!!!! می بنید واژه ها چقدر مظلومند؟؟؟.....بی انصافها گاهی سری به دانشگاه ها بزنید لااقل!
  • حسام 10 A1 ۱۹:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۱
    61 1
    اشکال نداره منم بگم:امیدوارم در انتخابات مجلس آینده، مردم با اردنگی این نماینده هتاک را اخراج کنند؟
  • بهروز IR ۱۹:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۱
    27 1
    آقای زاهدی و همفکران او تاوان سنگینی را بخاطر ایستادن در مقابل خواست مردم در انتخابات آتی مجلس خواهند پرداخت
  • بی نام A1 ۲۰:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۱
    29 1
    ادب و متانت مرد عیارش هست. دیدیم که زاهدی کجا و فرجی دانا کجا..
  • vahid A1 ۲۳:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۱
    36 1
    ادب مرد به ز دولت اوست..
  • بی نام IR ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۲
    3 0
    خیلی خوب به رئیس سایق این آقایان گفت: ادب مرد به از دولت اوست.
  • بی نام US ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۲
    3 0
    کاش این اقایون شورای نگهبان این رفتارهای نمایندگان را ثبت کنند و در اتنتخابات بعدی در تایید صلاحیت ها لحاظ کنند فقط سیاسی کاری و باند بازی نباشه بلکه ابتدایی ترین اصول اخلاق اینجا مغفول میشه ؟