ایسنا نوشت:

در ‌آستانه عاشورای حسینی، نیروهای رژیم آل خلیفه به جمعی از شیعیان عزادار حمله و پرچم‌های عزاداری را از مساجد و منازل پایین آوردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری بحرین، نیروهای امنیتی بحرین روز یکشنبه با یورش به منطقه "سند" پرچم‌های عزاداری نصب شده توسط شیعیان را پایین آورده و اقدام به مصادره خیمه‌ها و پلاکاردهایی کردند که نماد واقعه کربلا هستند.

پیشتر نیز نیروهای امنیتی در برخی مناطق از جمله "بوری" و "المعامیر" با گاز سمی و اشک‌آور و اعمال زور به تجمع عزاداران حسینی یورش برده و برخی از نیروهای پلیس از چند تن از شهروندان خواستند تا پرچم‌های سیاه را از بالای خانه‌هایشان بردارند.

در همین راستا، مرکز حقوق بشر و جمعیت جوانان بحرین در بیانیه مشترکی با ابراز نگرانی نسبت به هدف قرار دادن مراسم بزرگداشت عاشورای حسینی توسط رژیم آل خلیفه از آمریکا، سازمان ملل و دیگر نهادهای بین‌المللی خواستند تا بر مقامات بحرین برای پایان دادن به تجاوزات نیروهای امنیتی به آزادی‌های دینی و پایان دادن به گسترش تنش‌های قبیله‌ای فشار بیاورند.

همچنین این دو مرکز خواهان تحقیق فوری درباره هدف قرار دادن مراسم عاشورا، مجازات عاملان این حوادث و تضمین آزادی برگزاری ‌آیین دینی برای تمامی مذاهب و قبیله‌ها در بحرین شدند.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 322057

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۰
    6 1
    کجایند نهادهای حقوق بشری؟
  • سعيد از زاهدان IR ۱۳:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۰
    3 1
    شیعیان بحرین مظلوم هستن مث واقعه کربلا .....