سایت مجمع نیروهای خط امام در گفت و گو با حجت الاسلام والمسلمین سید هادی خامنه​ای نوشت:

نظر شما در خصوص تداوم شعار مرگ بر آمریکا  همزمان با  سیزده آبان سالروز تسخیر سفارت آمریکا در ایران، بویژه در زمانیکه مذاکرات ایران و غرب و بویژه ایران و آمریکا برای حل و فصل پرونده هسته ای  در حال انجام است چیست؟

بعضی از سیاستمداران معتقدند که موضع حکومت با موضع مردم متفاوت است، دنیا هم این را می داند و در همه جا مرسوم است که مردم علیه حکومت یک کشور (مثلا آمریکا) شعار می دهند ولی دولت با همان حکومت مذاکره می کند در زمان جنگ ویتنام و کامبوج، رزمندگان علیه اشغالگران آمریکا می جنگیدند "همزمان"سران با آمریکائی ها مشغول مذاکره بودند بنابراین نظریه ، دولت فعلی ایران می تواند با عزم و احتیاط ، به مذاکرات با آمریکائی ها ادامه  بدهد، مردم هم شعار خودشان را بدهند. چه بسا همین شعارها ، به موضع دولت هم کمک کند، البته شعارمخالفت، الزاما مرگ بر فلان و بهمان نیست شعارهای برای مخالفت با ادبیات دیگری هم می توان داد.

بسیاری از صاحبنظران، براساس آمار و ارقام ، این ادعا را که مردم خواستار شعار مرگ بر آمریکا هستند را قبول ندارند و گویندگانی را که در رسانه های عمومی ، چنین ادعائی می کنند و از زبان مردم ، سخن می گویند را فاقد اعتبار می دانند. برای روشن شدن حقیقت بهترهمان است که دولت ، به سنجش افکار به صورت دقیق بپردازد و نتیجه را بی کم و کاست ، اعلام نماید تا از این پس، هرکسی ادعاهای شخصی یا گروهی خود را به نام مردم و ملت، مطرح نسازد.

آیا امکان دارد شعار مرگ بر آمریکا منسوخ بشود؟

پاسخ مثبت است. تردیدی نیست که هر اقدام عملی یا شعاری، توسط مسئولین، می باید مبتنی بر مصالح و منافع ملی باشد. تشخیص مصداق ها نیز بر عهده مسئولین است که اگر لازم دیدند می توانند از مردم هم سوال کنند. به هرحال به نفع جمهوری اسلامی است که برای همیشه فرصت میدان داری و سوء استفاده را از گروه های خود سر و غیر مسئول بگیرد.

روند مذاکرات دولت جدید برای حل و فصل بحران هسته ای میان ایران و غرب را چگونه ارزیابی می کنید؟

روند فعلی به لحاظ شیوهای کار ، معقول و قانونی بنظر می رسد. در صورتی که مسئولان مربوط، برای رسیدن به نتیجه عجله نداشته باشند و امتیازهای داده و گرفته را بطور منطقی بالانس کنند و خیلی به لبخندهای طرف مقابل اعتماد نکنند و ذوق زده نشوند، هر نتیجه ای حاصل شود قابل قبول است.

29219

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 321706

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • پرند A1 ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۸
    8 5
    الان همه با این حرفا موافقن؟ شعار مرگ بر امریکا منسوخ میشه؟ به نظر من ایران داره با رویه 30 سال اخیر پیش میره و انگار حالا حالاها قصد نداره یه تکونی به خودش بده.منظور من سازشکاری نیست...تغییر سیاسته
  • بی نام A1 ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۸
    15 7
    شعار نظام رو سر پا نگه نمی داره ... کوفیان خدای شعار دادن بودند ... چیزی که نظام رو سرپا نگه میداره عقلانیته که در دولت آقای روحانی حداقل الوانی ازش قابل رویته
  • بی نام A1 ۱۶:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۸
    8 9
    مثل اصلاح طلبان افراطی که منسوخ شدند
  • بی نام IR ۲۲:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۸
    6 10
    مرگ بر امپریالیسم آمریکا!
    • علیرضـــا IR ۰۶:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
      9 3
      تو خوبی
  • بی نام IR ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
    1 12
    درود بر خامنه ای خط امامی
  • یار IR ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
    2 13
    درود بر سید هادی خامنه ای خط امامی